Saako naisella olla kavereita jos hän on parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelenpa tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelenpa tätä

Vieras
Siinäpä se kysymys tuli jo otsikossa. Lisätään vielä, että jos saa niin miten ne kaverit saa näkyä siinä parisuhteen elämässä esim. voiko nainen vierailla kavereillaan vain silloin kun miehelläkin on "poikien ilta"? tai meneekö miehen kaverit naisten kavereiden edelle juhlimisseuraa valittaessa? jne.

Alkuperäinen kirjoittaja dfkjr n:
Saa, jos oeltte parisuhteessanne niin sopineet. Täähän on ihan teidän kahden välinen sopimus.

Niin...kun sehän on aivan selvää, että miehellä niitä kavereita saa olla, mutta jos sellainen ihme on että nainenkin haluaisi pitää omat ystävänsä/kaverinsa eikä jätä niitä heti seurustelun alettua niin sepä ei aina olekaan miesten mielestä ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Saa, jos oeltte parisuhteessanne niin sopineet. Täähän on ihan teidän kahden välinen sopimus.

Niin...kun sehän on aivan selvää, että miehellä niitä kavereita saa olla, mutta jos sellainen ihme on että nainenkin haluaisi pitää omat ystävänsä/kaverinsa eikä jätä niitä heti seurustelun alettua niin sepä ei aina olekaan miesten mielestä ok.

No mistä se mies tietää, että toiseen voi luottaa?

No, minä en ainakaan koskaan ole kumppanin kanssa erikseen sopinut mistään kaveriasioista. Mielestäni se on itsestään selvää, että myös kaverit säilyy elämässä. Eihän parisuhde saa olla mikään "vankila". Senhän pitäisi tuoda elämään jotain uutta, eikä rajoittaa sitä. Tietenkään en tarkoita tässä sitä, että kavereiden kanssa ollaan koko ajan ja joka paikassa.

Jos mies vaatii, että kaverisuhteiden on jäätävä, silloin mies on lempattava. Hän haluaa vain nyrkin ja hellan väliin alistettavan naisen -ja se onnistuu parhaiten eristämällä nainen ympäristöstään.

Näin mies saa naisen hallintaansa, tehtyä hänestä kotiorjan jne. Seuraava askel on työssäkäynnin helvetilliseksi tekeminen, ettei töissäkään voi enää keskustella kenenkään kanssa.

Sitäpaitsi, nämä "minä saan mennä, sinä et"-tyypit ovat 95% todenäköisyydellä pettureita. Eipähän pääse oma nainen yllättämään, kun on vikittelmässä vieraita.

Olisi se perin outoa, jos parisuhteessa ei saisi ystäviä olla! Meillä on miehen kanssa paljon yhteisiä ystäviä, mutta myös "omia" kavereitakin on molemmilla.

Ai, minä en ollenkaan ymmärtänyt, että kyse oli miespuolisista ystävistä, taitaa olla aivot maanantairuosteessa :-) Ei sitä miespuolisiakaan ystäviä tarvitse parisuhteessa unohtaa! Tietysti kyseessä täytyy silloin olla todellakin kaveri, mitään salarakkaita en hyväksyisi.

Missä ihmeen kohdassa ap puhuu miespuolisista kavereistaan? Ennemminkin käsittäisin kyseessä olevan ihan naiskaverit, varsinkin kun puhutaan myös "poikien illasta". Ei nyt taas vedetä mitään pettämisjohtopäätöksiä heti kättelyssä.

Kavereita saa olla, pitääkin. Miksei miespuolisiakin jos he tosiaan ihan vaan ystäviä ovat. Olisi mielestäni perin outoa, jos pitäisi valita joko mies tai ystävät. Ei kovin terve peruste parisuhteelle, mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja utelenpa tätä:
"Siinäpä se kysymys tuli jo otsikossa. Lisätään vielä, että jos saa niin miten ne kaverit saa näkyä siinä parisuhteen elämässä esim. voiko nainen vierailla kavereillaan vain silloin kun miehelläkin on "poikien ilta"? tai meneekö miehen kaverit naisten kavereiden edelle juhlimisseuraa valittaessa? jne."

Merkillinen kysymys. Tottakai saa olla kavereita ja ystäviä eikä siinä ole edes mitään sopimista parisuhteessa!

Minulla on molempia sukupuolia olevia ystäviä ja olen heihin pitänyt säännöllisesti yhteyttä, käymme ulkona, matkustamme yhdessä, käyn tapaamassa heitä yksin eri maissa jne. jne.

Tarkennan itse vielä, että meillä on molemmilla kumpaakin sukupuolta olevia kavereita ja kysymys ei nyt ole luottamuksesta. Vaan kysymys on siitä meneekö parisuhteessa olevilla miehen kaverit naisen kavereiden edelle.

Esimerkki: Olette järjestämässä pikkujouluja ystävillenne. Meneekö järjestelyt sen mukaan miten miehen kavereille sopii vai otetaan molempien kaverit tasavertaisesti huomioon?

Meillä valtaosa ystävistä on yhteisiä ystäviä, mutta jos juhlia järjestetään, yritetään sopia sellainen päivä, että se kävisi mahdollisimman monelle - niin yhteisille kuin kummankin omille ystäville.

Meillä se menee näin:

1. Puoliso on toiseksi paras ystäväni
2. Edellisestä seuraa, että ystäväni ystävät ovat minun ystäviäni ja toisinpäin

Joten missä ristiriita?

Yleensä kuljemme yhdessä aina kun se on mahdollista, koska meillä on kivaa yhdessä.

Jos kaverit ovat satunnaisia seksipartnereita, niin enpä usko, että kovin moni mies sitä suopeasti katsoo.

Jos taas ihan normaaleja ystäviä, niin eihän siihen kukaan halua puuttua.

Jos puoliso on toiseksi paras ystävä, niin parinvalinta on pahasti epäonnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja utelenpa tätä:
Siinäpä se kysymys tuli jo otsikossa. Lisätään vielä, että jos saa niin miten ne kaverit saa näkyä siinä parisuhteen elämässä esim. voiko nainen vierailla kavereillaan vain silloin kun miehelläkin on "poikien ilta"? tai meneekö miehen kaverit naisten kavereiden edelle juhlimisseuraa valittaessa? jne.

Siis häh... Mä luulin että kyse olis miespuolisista kavereista mutta taisi olla ihan naiskavereistakin. Miksi ihmeessä ei saisi olla? Totta kai nainen voi vierailla kavereillaan kun miehellä on poikien ilta. Nainen voi vierailla kavereillaan ihan muutenkin vaan ja mies voi sillä aikaa olla kotona, urheilemassa, kavereillaan jne. Kyllä nainenkin voi tavata kavereitaan muulloinkin kuin silloin kun mies haluaa tavata omia kavereitaan.

Juhlimisseuraa valittaessa juhlitaan vuorollaan eri porukoissa. Ja jos uskallusta riittää, porukoita voi myös yhdistellä.

Ihmeellinen kysymys.. Kuka tämmöstä oikeen kysyy? Jonkun kotityrankin eukko vai?

En ymmärrä miten jotkut naiset alistuvat elämään miehen kanssa, joka vaatii jättämään ystävät seurustelun alkaessa ja vielä vähemmän ymmärrän sellaisia miehiä. Jos naisella on hyviä ystäviä, joiden kanssa on vuosikausia purettu sydäntään, jaettu iloja ja suruja, sehän olisi ihan sairasta vaatia yhtäkkiä luopumaan sellaisista. Ei sellainen ole rakkautta.

Jos pariskunta pitää yhteiset juhlat, pitäisi tietysti järjestää niin, että mahdollisimman monelle sopisi, sekä miehen että naisen kavereille. Miksi ihmeessä miehen kaverit olisivat arvoasteikossa automaattisesti naisen kavereita ylempänä, eik ö molempien ystäviä kuulu kohdella tasa-arvoisesti? Taidat ap olla aika tossun alla...

Kyllä minulla on monia ystäviä, jotkut asuvat kauempanakin ja kun sinne lähden kyläilemään menee koko viikonloppu. Se on ilmoitusluontoinen asia miehelle.

Sitten meitä on naiskööri elikkäs tätikerho ja me käymme n. kerran kuussa ulkona syömässä ja vaihtamassa kuulumiset. Sitten on toisia ystäviä, joiden kanssa joskus käydään viihtellä. Yleensä me mennään jonnekin kaljalle istumaan ja juttelemaan vaikkapa työkavereitten kanssa töistä suoraan. Mies käy sillä välin kaupassa ja laittaa safkat valmiiksi. Niin minäkin teen kun hänellä on menoa.

Kyllä minulla on monia ystäviä, jotkut asuvat kauempanakin ja kun sinne lähden kyläilemään menee koko viikonloppu. Se on ilmoitusluontoinen asia miehelle.

Sitten meitä on naiskööri elikkäs tätikerho ja me käymme n. kerran kuussa ulkona syömässä ja vaihtamassa kuulumiset. Sitten on toisia ystäviä, joiden kanssa joskus käydään viihtellä. Yleensä me mennään jonnekin kaljalle istumaan ja juttelemaan vaikkapa työkavereitten kanssa töistä suoraan. Mies käy sillä välin kaupassa ja laittaa safkat valmiiksi. Niin minäkin teen kun hänellä on menoa.