Saako muka yksityishenkilö selvitettyä toisen ihmisen luottotiedot??

  • Viestiketjun aloittaja Mietin mietin mietin
  • Ensimmäinen viesti
Mietin mietin mietin
Mistä yksityiset asuntovuokraajat voivat tarkistaa asukkaiden luottotiedot? Mä olen ymmärtänyt, että niitä ei saa yksityiset ihmiset mitenkään tietoonsa, mutta vuokrailmoituksia kun plärää, kaikissa lukee "luottotiedot tarkistetaan". Mua vaan mietityttää siis se, saako kuka vaan tuollaisia tietoja jos saa toisen henkkarit haltuunsa? Ja eiks tuo maksakin jo jotain?
 
"vieras"
Aika helpostikin: https://www.omatieto.fi/luottotiedot/Aloitus.jpf?raportti=3 . Ja kuka vaan saa toisen henkkareilla tietoonsa luottotiedot. Kyllä, se maksaa, mutta todennäköisesti enemmän maksaa vuokralaisen mahdollisesti rästiin jättämät vuokrat. Ja sinäkin saat tietoosi, kuka sinun tietojasi on katsellut.
 
Mietin mietin mietin
Ok. Mulle joskus on sanotttu, että se on aivan kakkapuhetta, että niitä muut kun firmat saa. Yksityishenkilöt siis ei saisi niitä tietoonsa vaikka olis hetut ja muut, yrittävät vaan hämätä. Kai tuokin on sit jotain vanhaa tietoo...
 
"mona"
Anopilla on useita vuokra-asuntoja ja tarkistaa AINA vuokralaisten luottotiedot ennen sopparia. En tiedä mit'ä kautta, jotain varmasti maksavat mutta ovat sen arvoiset.
 

Yhteistyössä