Saako marjatulot pitää itsellä jos on soskussa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kuullut jostain että jos saa jotain satunnaista tuloa 20e, niin sitä ei tarvitse ilmoittaa, mutta jos saa yli 20e, niin vähentävät sen toimeentulotuesta, kannattaa tarkistaa asia. Tosin miten käteisellä ostaessa tuollaista todistaa..

Verotonta tuloa marja- ja sienitienestit ovat ainakin.
 
onko tuloa..hmm? saatko sä siitä rahaa? jos vaihdat oravannahkoihin, niin ehkä ne ei sossussa niitä huomioi.. :)

saathan sä ne tulot pitää, mutta tietysti ne sun normivajetta pienentää.
 
Saat luonnosta poimimiesi marjojen ym tulot pitää,eikä sinut tarvitse niist sossuun ilmoittaa,äläkä missään tapauksessa ilmoitakaan.Lehdes oli kerran juttu,kun eräs tyyppi oli voittanut satkuja lotossa ja voitot oli veikkauskortilla ohjautunut tilille ja vähenivät tuista pois auts!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matias Mäentakanen:
Saat luonnosta poimimiesi marjojen ym tulot pitää,eikä sinut tarvitse niist sossuun ilmoittaa,äläkä missään tapauksessa ilmoitakaan.Lehdes oli kerran juttu,kun eräs tyyppi oli voittanut satkuja lotossa ja voitot oli veikkauskortilla ohjautunut tilille ja vähenivät tuista pois auts!
rehellinen ihminen ilmoittaa kaikki tulot sossuun ja tietysti ne vähennetään toimeentulotuesta. Mutta jos ei ole niin rehellinen niin tuskin sossu niitä mistään selville saa.
 
ei sun siitä tarvii sossuun ilmottaa!! otat vaan KÄTEISENÄ ne tulot ni ei tuu siihen tiliotteelle mitää "todisteita" :) ei sitä nyt tommosii pienii tarvii sinne heti laulaa...
 
No kyllä saa köyhä nauttia kerrankin kun saa marjoja poimien lisätuloja. Älä nyt ihmeessä mihinkään ilmoittele, nehän maksaa marjat käteisellä. Eikä tarvi tuntea huonoa omaa tuntoa!
 

Yhteistyössä