Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä mä vaan mietin et onko lapset erityisen hankalia vai miksi ei kaksi aikuista pärjää neljän lapsen kanssa? Mun siskolla on 7, joista vanhin on 6 ja silti se pärjää, kun mies on vielä vuorotöissä.
Oiskohan vaikka lasten isän tuoreella kuolemalla jotain tekemistä asian kanssa! :headwall:
No suurinpiirtein näin.
Sen lisäksi mä en valinnu tätä itse, että olisi näin monta pientä mun(kin) vastuulla, koska mä tiedän, etten pysty siihen kovinkaan hyvin. Sisko on vähän parempi lapsilaumankin kanssa, mutta ei just nyt ihan vahvimmillaan, yllättäen. Varmasti tilanne helpottaa jo muutaman kuukauden, puolen vuoden päästä kun surusta alkaa toipumaan.
Sisko ei myöskään valinnut yksinhuoltajuutta eikä olisi lapsia tehny tuohon tahtiin jos olisi tiennyt, mikä on tuleva. Sopeutumiseen menee oma aikansa. Se on ihan eri juttu, jos on yhdessä miehensä kanssa päättänyt tehdä paljon lapsia, oli mies sitten vuorotöissä tai ei. Sentäs se on elossa, vieraan siskolla ei siis ole surua, ja he ovat itse päättäneet miten tekevät, joten ovat jo sopeutuneet asiaan.
Tää on vähän tuore asia ja kaiken surun, hautajais järjestelyjen ja lastenhoidon keskellä vähän väsyttää.