Saako lasta torua jos kakkaa vaippaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii tyhmiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ok, kiitos kommenteista, jätän tästä lähtien vaippakakat huomiotta! Ja pottakakoista on tehty suuri juhla, niitä käydään näyttämässä isillekin ja ihaillaan kovaan ääneen :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Miksi laitat vaipan, jos osaa pottaankin?
Vaippa antaa lapselle vanhasta muistista luvan pissata ja kakata vaippaan, kun on niin tehnyt koko ikänsä.
Ota vaippa pois, niin lapsi tajuaa, ettei voi vaippaan kakata, kun sitä ei ole.

No sit hän saattaa kakata lattialle, ja pissat on lorottanu surutta sohvalle :D
Mieluummin opetellaan niin että saadaan pitää vielä entiset huonekalut käytössä, ehkä kesällä kokeillaan kokonaan ilman vaippaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO TODELLAKAAN EI SAA TORUA, ei tuonikäisen tarttee oikeasti vielä hallita kakkaamistaan, se että lapsi osaa mennä potalle ei tarkoita sen kummempia sitten muuten, eli lapsi alkaa hallita kakkaamistaan/rakkoaan vasta lähempänä kolmea vuotta ja kellekään lapselle ei minusta tosiaankaan saisi tehdä pahaa mieltä asiasta jolle ei vain voi itse mitään, tsiisus mitä idiootteja maa päällään kantaakin!!!

No eiks se oo hyvä et on tää paikka missä me idiootitkin saadaan kysyä neuvoa :D Kiitos sullekin rakentavista kommenteista. Jos lapsi päivittäin sanoo "kakka" ja potalle sen jälkeen tulee kakka niin eikö se sitä tarkoita että jonkun verran ainakin hallitsee?

Alkuperäinen kirjoittaja ^^nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
En moiti koskaan vaippaan tekemisestä. Poika mulla saman ikäinen. Kehun toki kun pottaan tulle, mut jos kakkaamisesta moittii, niin sehän voi lakata kokonaan kakkaamasta. Lattialle pissaamisesta kyllä mainitsen, mutta keskustelevaan sävyyn:D

no ei tuosta lattiallekkaan pissaamisesta ny tossa iässä ny kauheeta numeroa tarvi tehdä.

Ai teillä pennut saa kuseskella lattialle? No ei meillä ainakaan!

Etkö ole tiennyt?? Nykyään lapsen pitää saada aina ja kaikkialla tehdä niin kuin se haluaa, muuten tulee TRRRAUMOJA!!

ps. Meillä ei todellakaan lapset pissi lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja ^^nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
En moiti koskaan vaippaan tekemisestä. Poika mulla saman ikäinen. Kehun toki kun pottaan tulle, mut jos kakkaamisesta moittii, niin sehän voi lakata kokonaan kakkaamasta. Lattialle pissaamisesta kyllä mainitsen, mutta keskustelevaan sävyyn:D

no ei tuosta lattiallekkaan pissaamisesta ny tossa iässä ny kauheeta numeroa tarvi tehdä.

Ai teillä pennut saa kuseskella lattialle? No ei meillä ainakaan!

Etkö ole tiennyt?? Nykyään lapsen pitää saada aina ja kaikkialla tehdä niin kuin se haluaa, muuten tulee TRRRAUMOJA!!

ps. Meillä ei todellakaan lapset pissi lattialle.

Joo, ei meilläkään pissi lapset lattialle. Ihan varmaan tulee moitteita sellaisesta käytöksestä. Ei hemmetti mitä hyysäämistä toiset harrastaa!

[quote="No eiks se oo hyvä et on tää paikka missä me idiootitkin saadaan kysyä neuvoa :D Kiitos sullekin rakentavista kommenteista. Jos lapsi päivittäin sanoo "kakka" ja potalle sen jälkeen tulee kakka niin eikö se sitä tarkoita että jonkun verran ainakin hallitsee?[/quote]

Mä en kyllä ymmärrä miksi on vallalla käsitys ettei tuon ikäiset vois hallita kakkaamistaan ja pissaamistaan. Meidän esikoinen oli jo vallaan hyvällä mallilla vessatreenissä tossa iässä, ja tasan 2v oli sitten varsin lopullisesti yö ja päiväkuiva. Päivällä tuli joskus vahinkoja, yöllä ei koskaan.

NO TODELLAKAAN EI SAA TORUA, ei tuonikäisen tarttee oikeasti vielä hallita kakkaamistaan, se että lapsi osaa mennä potalle ei tarkoita sen kummempia sitten muuten, eli lapsi alkaa hallita kakkaamistaan/rakkoaan vasta lähempänä kolmea vuotta ja kellekään lapselle ei minusta tosiaankaan saisi tehdä pahaa mieltä asiasta jolle ei vain voi itse mitään, tsiisus mitä idiootteja maa päällään kantaakin!!!

Mä en voi muuta kuin yhtyä täysin tähän kirjoitukseen. Ihan siltäkin kantilta, että olen opiskellut lasten kehitystä ja ylempi teksti on täysin totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Mä en voi muuta kuin yhtyä täysin tähän kirjoitukseen. Ihan siltäkin kantilta, että olen opiskellut lasten kehitystä ja ylempi teksti on täysin totta.

Kirjoista ei opi kaikkea.

Lapsi alkaa hallita rakkoaan lähempänä kolmea ikävuotta? Oletko koskaan kuullut vvv:stä?

Yhteistyössä