Saako lapsi huutaa kerrostalossa tällä tavalla?

  • Viestiketjun aloittaja ttiina
  • Ensimmäinen viesti
Mua jotenkin tympii et lapsi kumoaa kaikkien muiden oikeudet. Joo ymmärrän tottakai et huudolle ei aina voi mitään mut jotenkin ihmetyttää se asenne et no sit muut muuttaa. Ei lapsiperheen tarvitse tehdä mitään.

Niinku aikaisempi viesti sen sopivasti sanoi, taloyhtiön säännöt koskettaa kaikkia. Ei kukaan saa leikkiä palosireeniä klo 03.42 aamuyöstä sen hyväksyttävämmin ku toinenkaan.
 
"vieras"
Itse kyllä tekisin lastensuojelu ilmon, että lastensuojelu selvittäisi onko perheellä oikeesti kaikki ok. Ja se myös hieman edesauttaisi ilmeisen avutonta perhettä pohtimaan sitä mitä sieltä asunnosta naapureille kuuluu.
 
"vieras"
Mua jotenkin tympii et lapsi kumoaa kaikkien muiden oikeudet. Joo ymmärrän tottakai et huudolle ei aina voi mitään mut jotenkin ihmetyttää se asenne et no sit muut muuttaa. Ei lapsiperheen tarvitse tehdä mitään.

Niinku aikaisempi viesti sen sopivasti sanoi, taloyhtiön säännöt koskettaa kaikkia. Ei kukaan saa leikkiä palosireeniä klo 03.42 aamuyöstä sen hyväksyttävämmin ku toinenkaan.
Peesiä tähän. Ei ihan oikeesti voi ymmärtää asennetta, että ei sille ny vaa mitään voi kun se meidän lapsi on niiiiin tempperamenttinen, että kiljuu päivällä ja aamulla ja yöllä :saint:
 
Siis eihän ne lapset huuda, jos ne saa kaiken mitä haluavat. Meillä ainakin ne raivarit tulevat just siitä, kun ei saa. Enkä oikein voi kieltää sitä huutamista (ainakaan kokonaan), koska karjahtelen välillä itsekin.
 
"heh"
Siis eihän ne lapset huuda, jos ne saa kaiken mitä haluavat. Meillä ainakin ne raivarit tulevat just siitä, kun ei saa. Enkä oikein voi kieltää sitä huutamista (ainakaan kokonaan), koska karjahtelen välillä itsekin.
jaa, en tiedä ketään joka saa kaiken mitä haluaa.
ei meillä ainakaan saa mitään, ei pahemmin huomiota eikä tavaraa, itsekseen ovat kuten muutkinihmiset.
 
"vieras"
Jos itelle osuis se muksu joka nyt ei vaan osaa olla hiljaa vaikka mitä tekis ni viimeistään sit jo jakelisin anteekspyyntölahjakortteja lähinaapureiden postiluukuista tai jotakin. Hävettäis jo sen verran.
Näinpä, eikä tulis ihan äkkiä mieleen olla kovistelemassa naapureita suihkussa käymisestä jos oman perheen lapsi terrorisoisi koko taloa kiljumalla (no tosin mun lapset ei tekis niin, mutta leikitään et näin ois ;) )
 
Pin
[QUOTE="vieras";29036465]Peesiä tähän. Ei ihan oikeesti voi ymmärtää asennetta, että ei sille ny vaa mitään voi kun se meidän lapsi on niiiiin tempperamenttinen, että kiljuu päivällä ja aamulla ja yöllä :saint:[/QUOTE]

Ei sille varmaan heti voikaan jos ne uhmakohtaukset alkaa niin voi mennä tovi niiden kitkemiseen, eiköhän se pian lopu. Harvoin ainakaan normaalilla lapsilla tuollainen kovin kauaa kestää jos vanhemmat tekevät asialle jotain. Siitä opettelusta voi kuitenkin tulla ääntä. Ei sitä välttämättä saa loppumaan sormia napsauttamalla.
Mulla ei ole ollut mitään kovin uhmakasta lasta, mutta onhan noita raivareita hänelläkin ollut joskus. Voin joko a)johdonmukaisesti jutella ja pysyä kannassani ja lapsi saattaa raivota huutaenkin pahimmassa tapauksessa tai b)taipua lapsen joka ikiseen tahtoon ja lapsi hiljenee. Sori vaan, mutta valitsen a:n ja syytä tuskin tarvitsee selittää. Huutakoot, mutta se ei auta mitään.

Onneksi mun naapuri tänään ihan itse tuli portillemme sanomaan, että rakastaa lapsia ja ihanaa kun muutimme tänne. Ei kuulemma haittaa vaikka mitä ääntä tulisi, lapset on lapsia eikä mun kuulu stressata kuulemma jos kiukku/leikki kuuluu! :D En siis kysellyt mitään vaan ihan itse sanoi. Aivan ihana naapuri ja toki teen silti kaikkeni ettei me häiritä. :)
 
Viimeksi muokattu:
"hih"
Jos itelle osuis se muksu joka nyt ei vaan osaa olla hiljaa vaikka mitä tekis ni viimeistään sit jo jakelisin anteekspyyntölahjakortteja lähinaapureiden postiluukuista tai jotakin. Hävettäis jo sen verran.
juu, mutta yleensä just näiden vanhemmat eivät tajua. He ovat ensimmäisenä valittamassa jos joku nuori järjestää kerran vuodessa tuparit tai jos joku muu ottaa alkoholia kerran viikossa ja samalla kuuntelee musiikkia.


Mutta he itse saavat pitää meteliä lasten verukkeella eikä kenelläkään nokan koputtamista, varsinkin jos kersa lopettaa kymmeneltä.
 
[QUOTE="hih";29037126]juu, mutta yleensä just näiden vanhemmat eivät tajua. He ovat ensimmäisenä valittamassa jos joku nuori järjestää kerran vuodessa tuparit tai jos joku muu ottaa alkoholia kerran viikossa ja samalla kuuntelee musiikkia.


Mutta he itse saavat pitää meteliä lasten verukkeella eikä kenelläkään nokan koputtamista, varsinkin jos kersa lopettaa kymmeneltä.[/QUOTE]

Näinpä.
 
"nuuh"
[QUOTE="hih";29037126]juu, mutta yleensä just näiden vanhemmat eivät tajua. He ovat ensimmäisenä valittamassa jos joku nuori järjestää kerran vuodessa tuparit tai jos joku muu ottaa alkoholia kerran viikossa ja samalla kuuntelee musiikkia.


Mutta he itse saavat pitää meteliä lasten verukkeella eikä kenelläkään nokan koputtamista, varsinkin jos kersa lopettaa kymmeneltä.[/QUOTE]

Aamen. Meillä naapurissa 1,2,5, 9 ja 11 veet saavat huutaa ja hyppiä trampalla SISÄLLÄ jopa yhden aikaan yöllä mutta naapurin musiikinsoitto lauantaina päivällä häiritsee heidän kullinnuppujaan. Oikeudella uhkailevat :D
 
"hih"
[QUOTE="nuuh";29037176]Aamen. Meillä naapurissa 1,2,5, 9 ja 11 veet saavat huutaa ja hyppiä trampalla SISÄLLÄ jopa yhden aikaan yöllä mutta naapurin musiikinsoitto lauantaina päivällä häiritsee heidän kullinnuppujaan. Oikeudella uhkailevat :D[/QUOTE]

Näinhän se on. Nämä kenen kersat saavat mölytä koska ovat alamittaisia, ovat yleensä vain narsisteja tai muuten vaan mulkeroita.
 
"vieras"
Tuskinpa kukaan haluaa asua melussa, koska se on terveyshaitta. Lapsen itkulle ei tietysti aina voi mitään. Suurinta osaa ihmisistä häiritsee myös vieraan lapsen itku, siinä on turha hurskastella ja esittää kaiken kestävää äitipyhimystä.
 
"Vieras"
[QUOTE="nuuh";29037176]Aamen. Meillä naapurissa 1,2,5, 9 ja 11 veet saavat huutaa ja hyppiä trampalla SISÄLLÄ jopa yhden aikaan yöllä mutta naapurin musiikinsoitto lauantaina päivällä häiritsee heidän kullinnuppujaan. Oikeudella uhkailevat :D[/QUOTE]

No tää nyt on jo selvästi vanhempien välinpitämättömyyttä. Ja tästä saisi hyvällä omallatunnolla jo isännöitsijälle laittaa viestiä.

Ap:n naapurissa asuu kiukutteleva uhmaikäinen. Ja uhmiksen äiti näköjään tiesi, että lapsesta lähtee liikaa ääntä ja potee siitä syyllisyyttä.
 
juuhhh
Naapuriin muutti muutama kuukausi sitten uusi perhe, joilla lapsi noin 3-4 vuotias. Saa joka päivä useita raivokohtauksia jotka kestävät parikin tuntia. Alan olla väsynyt tähän kun teen vuorotyötä ja koskaan saa kunnolla nukuttua. Jos on aamuvuorot niin herään neljältä, mutta lapsi huutaa joka ilta 20-23, pieniä taukoja saattaa olla. Huutaa myös aamuisin 7-9, iltavuoroina olisi taas kiva nukkua pitkään. Perheen äidille pihalla asiasta puhuin ystävällisesti, säikähti hieman ja sanoi että on myös itse hyvin väsynyt lapsensa huutoon. Mutta tarviiko naapureiden kestää ihan kaikki? Milloin tulee raja? Haluaisin yrittää ymmärtää, mutta alkaa ymmärrys loppua. Ollaan asuttu tässä omistusasunnossa vajaa pari vuotta, tuon vuokralla olevan naapurin takia en haluaisi ihanasta asunnostani luopua.
no eipä kuule uhmaikäistä raivarin saanutta lasta saa hiljaiseksi millään laillisella keinolla. Ei auta kun kestää. Tai muuttaa pois. Oikein piti mainita et kyseinen perhe on vuokralla ihan kuin se tekis heistä jitenkin alempiarvoisia.
 
"jeps"
no eipä kuule uhmaikäistä raivarin saanutta lasta saa hiljaiseksi millään laillisella keinolla. Ei auta kun kestää. Tai muuttaa pois. Oikein piti mainita et kyseinen perhe on vuokralla ihan kuin se tekis heistä jitenkin alempiarvoisia.
no peesi.Tosi tyhmä aloitus, jaaritellaan täysin turhia asioita, omasta työstä ja omistusasunnosta ja toisen vuokra-asunnosta jotka eivät liity asiaan mietnkään, eli naapuri ei ota toisia huomioon.


Onko sitten laillista huutaa takaisin, minusta on ihan ok. Eivät kaikki muuten ymmärrä, aikuisena ovat ihan samanlaisia paskiaisia, on oikeuksia tehdä sellaista mistä ovat heti muille valittamassa, eli metelistä.
 
"nuuh"
[QUOTE="Vieras";29037221]No tää nyt on jo selvästi vanhempien välinpitämättömyyttä. Ja tästä saisi hyvällä omallatunnolla jo isännöitsijälle laittaa viestiä.

Ap:n naapurissa asuu kiukutteleva uhmaikäinen. Ja uhmiksen äiti näköjään tiesi, että lapsesta lähtee liikaa ääntä ja potee siitä syyllisyyttä.[/QUOTE]

Isännöitsijä on tietoinen. Uhkailevat myös heitä käräjillä. Mutta kun heitä pitää ymmästää kun ovat uusiouusiouusio ja vielä kerran uusioperhe, siis lapsia monelle eri siittäjälle/synnyttäjälle. Ja kaikki on aina tietenkin sen etävänhemman syytä kun antaa lasten tehdä mitä vaan :D
 
Kaippa lapsen huutamisesta voi häädön saada niinku muustakin meluamisesta? Siis jos valituksia tulee ihan kunnolla pidemmältä ajalta yöllä meluamisesta? Päivän ja illan huutamisen nyt vielä kutakuinkin ymmärtääkin vielä mut huutaako uhmaikäinenkään öitä läpeensä?
 
"vieras"
Jos mun naapurissa asuisi tässäkin ketjussa esille tulleita "mulla nyt vaan on niin tempperamenttinen lapsi" perheitä niin mulla alkaisi uusi elämä pianon tai rumpujen soiton harrastuksen tiimoilta :D ja aivan saletisti näin.
 
[QUOTE="vieras";29037092]Näinpä, eikä tulis ihan äkkiä mieleen olla kovistelemassa naapureita suihkussa käymisestä jos oman perheen lapsi terrorisoisi koko taloa kiljumalla (no tosin mun lapset ei tekis niin, mutta leikitään et näin ois ;) )[/QUOTE]

mitäs tekisit jos saisit vakavasti kehitysvammaisen, alati huutavan lapsen?
On oikeasti olemassa lapsia jotka itkee/huutaa vuorokaudenajasta ja keinoista riippumatta- Ja heidänkin perheineen on oikeus asua tässä maailmassa
 
"Vieras"
Kaippa lapsen huutamisesta voi häädön saada niinku muustakin meluamisesta? Siis jos valituksia tulee ihan kunnolla pidemmältä ajalta yöllä meluamisesta? Päivän ja illan huutamisen nyt vielä kutakuinkin ymmärtääkin vielä mut huutaako uhmaikäinenkään öitä läpeensä?
Eikö tässä ketjussa jo puhuttu ennakkotapauksesta jonka mukaan lapsesta lähtevä ääni ei voi olla häädön syynä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29037290:
mitäs tekisit jos saisit vakavasti kehitysvammaisen, alati huutavan lapsen?
On oikeasti olemassa lapsia jotka itkee/huutaa vuorokaudenajasta ja keinoista riippumatta- Ja heidänkin perheineen on oikeus asua tässä maailmassa
Ymmärtäisin silloin olla hyvin pahoillani asiasta, pyytää naapureilta anteeksi enkä missään tapauksessa valittaisi siitä, että naapurista kuuluu melua :)
 
[QUOTE="Vieras";29037298]Eikö tässä ketjussa jo puhuttu ennakkotapauksesta jonka mukaan lapsesta lähtevä ääni ei voi olla häädön syynä.[/QUOTE]

No jopas on paskaa o_O Mikäli siis häätö ei onnistu vaikka lapsella ei olis mitään pakottavaa syytä huutaa, on esmeks vaan kasvatettu päin helvettiä.
 

Yhteistyössä