[QUOTE="vieras";29036465]Peesiä tähän. Ei ihan oikeesti voi ymmärtää asennetta, että ei sille ny vaa mitään voi kun se meidän lapsi on niiiiin tempperamenttinen, että kiljuu päivällä ja aamulla ja yöllä :saint:[/QUOTE]
Ei sille varmaan heti voikaan jos ne uhmakohtaukset alkaa niin voi mennä tovi niiden kitkemiseen, eiköhän se pian lopu. Harvoin ainakaan normaalilla lapsilla tuollainen kovin kauaa kestää jos vanhemmat tekevät asialle jotain. Siitä opettelusta voi kuitenkin tulla ääntä. Ei sitä välttämättä saa loppumaan sormia napsauttamalla.
Mulla ei ole ollut mitään kovin uhmakasta lasta, mutta onhan noita raivareita hänelläkin ollut joskus. Voin joko a)johdonmukaisesti jutella ja pysyä kannassani ja lapsi saattaa raivota huutaenkin pahimmassa tapauksessa tai b)taipua lapsen joka ikiseen tahtoon ja lapsi hiljenee. Sori vaan, mutta valitsen a:n ja syytä tuskin tarvitsee selittää. Huutakoot, mutta se ei auta mitään.
Onneksi mun naapuri tänään ihan itse tuli portillemme sanomaan, että rakastaa lapsia ja ihanaa kun muutimme tänne. Ei kuulemma haittaa vaikka mitä ääntä tulisi, lapset on lapsia eikä mun kuulu stressata kuulemma jos kiukku/leikki kuuluu!
En siis kysellyt mitään vaan ihan itse sanoi. Aivan ihana naapuri ja toki teen silti kaikkeni ettei me häiritä.