"vieras"
Mun mielestäni se ei ole mitään virikehoitoa, että lasten vanhemmat ovat kesällä töissä ja lapset silläaikaa hoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja eräs hoitaja;28341258:Tärkein syyhän on luonnollisesti se, että hoitajille kuuluu lakisääteinen loma myös. Jos kaikille palkattaisiin lomasijaiset kaikkina loma-aikoina, mistään ei riittäisi rahaa!
Luulen, että yksi syy päiväkotien sulkemiselle on myös subjektiivisen hoito-oikeuden ohjailu. Eli, että ainakin ne lapset, jotka oikeasti eivät tarvitse hoitopaikkaa kesällä, pidettäisiin kotona. Silloin kun lähipäiväkodit ovat auki, sinne viedään lapsia vaikka lapsilla olisi mahdollisuus olla lomilla. Kun rajoitetaan päiväkotien aukioloaikoja, suurin osa kuitenkin edes yrittää järjestää lapselleen lomaa mieluummin kuin vie päivystäviin paikkoihin ties mihin asti. Uskomatonta, mutta totta se, että vain "kovat" keinot saavat esim, virikehoidossa olevien lasten vanhemmat rajoittamaan virikehoitoa.
Erikoista jos virikehoidon takia kielletään töissäkäyviä vanhempia tuomasta lapsia kesällä hoitoon.
Katsos kun minulla on vuosilomaa vain 30 päivää, josta lomaviikko kuluttaa 6 päivää eli yhteensä 5 viikkoa lomaa. Koko vuonna.
Vaikka me käytettäisiin miehen kanssa molemmat kaikki lomat limittäin, tästä tulisi 10 viikkoa. Ei vielä riitä siihen että lapsi voisi olla koko koulujen kesäloman ajan kotona, lisäksi tulevat nuo muut koulujen vapaat jolloin päiväkoti kiinni.