[QUOTE="hoitaja";28338995]Olemme huolissamme siksi, että näemme lapsissa päivittäin sen väsymyksen ja uupumuksen, kun ovat jatkuvasti "töissä". Jokainen tarvitsee lomaa ja irrottautumista arjesta, niin lapset kuin aikuisetkin. Harva aikuinenkaan jaksaisi tehdä töitä 52 viikkoa vuodessa, ilman lomia. Vielä heikompaa se jaksaminen on pienellä lapsella, joka ei edes itse voi valita.
Päivystys on aina päivystys, vaikka henkilökunta päällään seisoisi. Se on vieras talo, jossa on vastassa vieraat aikuiset ja vieraat lapset. Henkilökunta vaihtuu viikoittain ja lapset vaihtuvat viikoittain. Jokainen maalaisjärjellä varustettu ihminen varmaan ymmärtää kuinka kuormittavaa se on lapsille, varsinkin niille ihan pienimmille.[/QUOTE]
Täällä päivystys järkätään siten että lapset menevät vieraaseen taloon tuttujen aikuisten kanssa ja kavereiden. Saattaa olla seassa joku vieraskin lapsi. Itse olin oman tarhani kanssa samassa talossa kun poika oman väkensä kanssa. Ryhmien aikuiset vaihtelevat mutta yleensä hoitajat ovat tuttuja. Ja tuo on totta että lapset väsyvät ilman lomaa vaikka vanhemmat miten ovat erimieltä. Me näemme lasten jaksamisen siellä päivähoidossa. Omastakin huomaa että alkaa painaa jo tarhavuosi ja ootellaan lomaa hiljalleen. Tarha on lapsen työpaikka ja rassaa eritavalla kun kotihoito.