Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pippuri75:Mieti miten se vaikuttaa suhteeseesi lapseen, ja miltä lapsesta tuntuu jos pakotat!
Alkuperäinen kirjoittaja ysiläisen äiti:Aloitan harmaana, koska lapsikin käy väliin palstalla. Aihe alkaa olla ajankohtainen, ysin helmikuu lähestyy. Erityisiä ongelmia ei ole missään aineissa, lapsi on alisuoriutuja tällä hetkellä. Ei viitsi tai ei osaa keskittyä läksyihin - tätä asiaa tutkitaan pyynnöstäni. Muitakin ongelmia on arjen taidoissa.
Lukion voisi käydä kotoa, muita kouluja kulkumatkaan ei juuri ole. Tulee kulkemispulmia jonkin verran, koska busseja kulkee vain yksi päivässä. Minusta lapsen oikea paikka olisi lukiossa, vaikka ammattikoulu josta haaveilee olisi hänelle sopivalta alalta. Ongelma on
a) koulu on kaukana ja tulee kalliiksi
b) Minusta lapsi ei ole vielä kykenevä lähtemään yksin maailmalle.
Lapsi uhkaa lähteä karkuteille jos en suostu, mutta eipä hänellä taida olla alaikäisenä juuri vaihtoehtoja jos en suostu. Saako pakottaa lukioon?
Alkuperäinen kirjoittaja ysiläisen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja pippuri75:Mieti miten se vaikuttaa suhteeseesi lapseen, ja miltä lapsesta tuntuu jos pakotat!
Minusta olisi ollut ihanaa, että minusta oltaisiin välitetty niin paljon että minulla olisi ollut oikeus mennä lukioon. Se vaikuttaa ajatuksiini, kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko teillä siellä 10-luokka?Sinnekin voisi mennä vielä ja miettiä mitä tehdä?
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Tässä tämä ysiläisen äiti nyt mustanahmm... Kai sitä vaan sit täytyy yrittää saada lapsi itsenäistymään riittävästi, jotta voi mennä minne tahtoo.
Tai ihan ensin yritän kyllä vielä varmistaa, että kanssa tajuaa mitä kaikkea valintansa tarkoittaa. Joutuu kyllä jättämään osan vaihto(vuosi)haaveistaan, jos amikseen lähtee koska muutaman vuoden päästä on sitten jo ammatti ja työelämä kutsuu.
Opiskelkoon mitä tahtoo. Mutta muistakoon että itse teki valintansa. Ja rahaa saa vain rajallisen ajan mun pussistani, sillä on kai minulla oikeus totetuttaa omat haaveni - käyttää omaa rahaa itseeni, onhan?
"ysiläisen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Tässä tämä ysiläisen äiti nyt mustanahmm... Kai sitä vaan sit täytyy yrittää saada lapsi itsenäistymään riittävästi, jotta voi mennä minne tahtoo.
Tai ihan ensin yritän kyllä vielä varmistaa, että kanssa tajuaa mitä kaikkea valintansa tarkoittaa. Joutuu kyllä jättämään osan vaihto(vuosi)haaveistaan, jos amikseen lähtee koska muutaman vuoden päästä on sitten jo ammatti ja työelämä kutsuu.
Opiskelkoon mitä tahtoo. Mutta muistakoon että itse teki valintansa. Ja rahaa saa vain rajallisen ajan mun pussistani, sillä on kai minulla oikeus totetuttaa omat haaveni - käyttää omaa rahaa itseeni, onhan?
"ysiläisen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:minusta saa. Lapsi kiittää sitten jälkeenpäin. Lukio vain avaa ovia, eikä sulje yhtään. Sen jälkeen voi mainiosti jatkaa ammattikouluun, amk:uun, tekuun, yliopistoon...
Itse olen käynyt lukion ja päälle amiksen. Ja siitäpä on ollut aivan valtavasti hyötyä. Amiksen englannin ja matematiikan opetus oli murheellisen surkeaa.
Kun ysillä vein lukiopapereita opolle, niin se koitti tunnin verran puhua mua menemään amikseen tarjoilijalinjalle. Mun ysin joulutodistuksen ka oli yli 9.
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja juuei:minusta saa. Lapsi kiittää sitten jälkeenpäin. Lukio vain avaa ovia, eikä sulje yhtään. Sen jälkeen voi mainiosti jatkaa ammattikouluun, amk:uun, tekuun, yliopistoon...
Itse olen käynyt lukion ja päälle amiksen. Ja siitäpä on ollut aivan valtavasti hyötyä. Amiksen englannin ja matematiikan opetus oli murheellisen surkeaa.
Kun ysillä vein lukiopapereita opolle, niin se koitti tunnin verran puhua mua menemään amikseen tarjoilijalinjalle. Mun ysin joulutodistuksen ka oli yli 9.
Nyt tuli ensimmäinen, joka jotenkin tajusi mitä itse ajan takaa. Eli amis on ok, mutta entä jos nuoren alavalinta ei olekaan oikein? Lukion jälkeen saa muutamassa vuodessa ammatin ja kun sen jaksaa kahlata, niin mikään amis ei sulkeudu pois. Jos lukio on vaiheessa, niin eikö silloin taas haeta niillä ysin papereilla?
Ja jos alanvaihto tulee myöhemmin aiheelliseksi (ja monelle se muuten tulee), niin taas olisi ne lukion paperit siellä pohjalla - ei tartte lähteä ihan alusta yrittämään. Moni jatkopaikkakin aukeaa, esim yliopistoon ei ole helppo mennä ilman lukion suoritusta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:Onko siellä lähellä koulua missä voi amiksen yhteydessä käydä myös lukion?Millä nimellä nyt meneekään.Kestää muistaakseni 4v.
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:Onko siellä lähellä koulua missä voi amiksen yhteydessä käydä myös lukion?Millä nimellä nyt meneekään.Kestää muistaakseni 4v.
Lapsi on itsekin puhunut että kaksoistutkinto olisi muuten hyvä, mutta tuo hänen halamansa ammatti ei ole kaksoistutkinnossa.
Alkuperäinen kirjoittaja ysiläisen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja pippuri75:Mieti miten se vaikuttaa suhteeseesi lapseen, ja miltä lapsesta tuntuu jos pakotat!
Minusta olisi ollut ihanaa, että minusta oltaisiin välitetty niin paljon että minulla olisi ollut oikeus mennä lukioon. Se vaikuttaa ajatuksiini, kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja juuei:minusta saa. Lapsi kiittää sitten jälkeenpäin. Lukio vain avaa ovia, eikä sulje yhtään. Sen jälkeen voi mainiosti jatkaa ammattikouluun, amk:uun, tekuun, yliopistoon...
Nyt tuli ensimmäinen, joka jotenkin tajusi mitä itse ajan takaa. Eli amis on ok, mutta entä jos nuoren alavalinta ei olekaan oikein? Lukion jälkeen saa muutamassa vuodessa ammatin ja kun sen jaksaa kahlata, niin mikään amis ei sulkeudu pois. Jos lukio on vaiheessa, niin eikö silloin taas haeta niillä ysin papereilla?
Kielet, siinäpä olisi oiva naru vetäistä tyttöäSillä kun on tuota kielipäätä ja haluakin niiden opiskeluun. Amiksen englannilla ei taida ihan kaikkialla pärjätä.
Jos alanvaihto tulee myöhemmin aiheelliseksi (ja monelle se muuten tulee), niin taas olisi ne lukion paperit siellä pohjalla - ei tartte lähteä ihan alusta yrittämään. Moni jatkopaikkakin aukeaa, esim yliopistoon ei ole helppo mennä ilman lukion suoritusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:Mutta eikös se ole niin että jos saa huonot paperit lukiosta (kun ei kiinnosta) niin niistä on vain haittaa jatko-opiskeluja haettaessa :/
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:Mutta eikös se ole niin että jos saa huonot paperit lukiosta (kun ei kiinnosta) niin niistä on vain haittaa jatko-opiskeluja haettaessa :/
Eiköhän niillä kuitenkin amikseen pääse...
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:minusta saa. Lapsi kiittää sitten jälkeenpäin. Lukio vain avaa ovia, eikä sulje yhtään. Sen jälkeen voi mainiosti jatkaa ammattikouluun, amk:uun, tekuun, yliopistoon...