Saako kukaan sossusta rahaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miepäköyhisnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä hyvä ihminen tule tänne tuommoisia kysymään!! Saat kohta sellaisen ryöpyn niskaan ettet arvaakaan!

Tuollaisesta pitää olla ihan hissukseen, ja sinne sossuunkin mennä huppu päässä ettei kukaan tunne, on se NIIN iso häpeä se, että töitä ei ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:48 vieras kirjoitti:
Täällä yksi perhe joka saa sossusta tällä hetkellä pahimpaan tarpeeseen. Olemme yh-perhe. Mitä haluaisit tietää?

Mun mielestä yh-perhe ei ole mikään perhe. Perheessä on äiti ja isä... :whistle: yh-"perhe" on sellainen puolikas.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:50 Yks vaan kirjoitti:
\
Täällä yksi perhe joka saa sossusta tällä hetkellä pahimpaan tarpeeseen. Olemme yh-perhe. Mitä haluaisit tietää?

Mun mielestä yh-perhe ei ole mikään perhe. Perheessä on äiti ja isä... :whistle: yh-"perhe" on sellainen puolikas.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: paras vitsi tänä aamuna...kiitti naurusta :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Täällä kokonainen perhe, äiti, isä ja neljä lasta ja on saatu soskusta avustusta sekä seurakunnalta. Mitä ap haluat tietää?

\
\

Oho! Perheitä on erilaisia ja jos on vain yksi vanhempi, se ei tee siitä puolikasta, samoin vois sanoa jos meil ois vaan 2 lasta, et perhe on puolikas, kun 2 puuttuu!! :o

\
\

Selvä. Puolikkaiksi voidaan sitten laskea myös ne perheet missä vain toisen puoliskon aivokapasiteetti toimii, eikös? Joten tasoissa ollaan puolikkainemme =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:52 Mamma-80 kirjoitti:
no meillä mies opiskelee ja minä kotiäiti, puuttuva osa kuukaudessa saadaan toimeentulotukena sossusta.

Saanko udella että kuinka paljon saatte sieltä,koska ite ollaan laskeskeltu että me ei saatais ku ehkä 10 euroa jos haettais ja meillä mies opiskelee ja minä kotiäitinä.ei ole pakko vastata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:57 alkup kirjoitti:
Koen, että ollaan 2 luokan kansalaisii, kun molemmat työttömiä+sossu auttaa.

:'(
ei minusta ole koulun penkille ja miehen vaikea saaja töitä \|O

Ette te ole kunhan yritätte tehdä asialle jotain. Sinusta ei ole koulun penkille? Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuten etäopiskelu tai oppisopimus =)
T: Yh-puoli-perheen äiti B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:57 vieras kirjoitti:
\
no meillä mies opiskelee ja minä kotiäiti, puuttuva osa kuukaudessa saadaan toimeentulotukena sossusta.

Saanko udella että kuinka paljon saatte sieltä,koska ite ollaan laskeskeltu että me ei saatais ku ehkä 10 euroa jos haettais ja meillä mies opiskelee ja minä kotiäitinä.ei ole pakko vastata.

no meillä on kaks lasta 2 ja 5v, me saadaan n. 230e kk+ne maksaa kaikki lääkärikäynnit yms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:00 Mamma-80 kirjoitti:
\
\

no meillä on kaks lasta 2 ja 5v, me saadaan n. 230e kk+ne maksaa kaikki lääkärikäynnit yms.

Juu eli teilleki kuiten lasketaan se opintolaina tuloiksi?
Ja tuo summa on tavallaan toisesta lapsesta.

En oikein ymmärrä miten voi olla joku työttömänä vastoin tahtoaan Suomessa. Kun tuntuu että joka puolella on pulaa tekijöistä. Itse olen hoitoalalla ja työpaikalla on koko ajan huutava pula työntekijöistä. Meillä käy siivouspalvelu silloin tällöin kotona,ja myös kyseisessä isossa firmassa tuntuu olevan jatkuva pula työntekijöistä. Äitini haluaisi kunnostaa taloaan, ei löydy firmaa, joka ehtisi tekemään mitään ennen syksyä. Pitkät jonot firmoista sanotaan, eikä uusia tekijöitä saa mistään. Monet lastentarhat pyörivät vajaakapasiteetilla, kun ei löydy sijaisia jne... Ei niitä rahoja kuulu sossusta hakea, jos työttömyyden syy on ettei tarjolla olevat työt kiinnosta. Aikuisen ihmisen työn tarkoitus on itsensä elättäminen eikä mikään itsensä toteuttaminen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:14 alkup kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:10 alkup kirjoitti:
Tää tuppukylä kyl huono opiskeluun. mitä vois kotona/etänä opiskella edes??

Etälukio tai avoinyliopisto on ainakin vaihtoehtoina.
mulla huono 9lk toikka.

Sillä ei merkitystä kunhan sen oot käyny. Etälukioon pääset varmasti.

\
\

:D :D :D :D No niin...jokaisella meillä on oikeus omiin mielipiteisiimme =)
Ja monet jopa miettivät milloin niitä kannattaa esittää.... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:00 Mamma-80 kirjoitti:
\
\

Juu eli teilleki kuiten lasketaan se opintolaina tuloiksi?
Ja tuo summa on tavallaan toisesta lapsesta.

Joo ne laskee sen opintolainan tuloiks...me kyllä otetaan opintolainaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:10 nyt vieraana kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten voi olla joku työttömänä vastoin tahtoaan Suomessa. Kun tuntuu että joka puolella on pulaa tekijöistä. Itse olen hoitoalalla ja työpaikalla on koko ajan huutava pula työntekijöistä. Meillä käy siivouspalvelu silloin tällöin kotona,ja myös kyseisessä isossa firmassa tuntuu olevan jatkuva pula työntekijöistä. Äitini haluaisi kunnostaa taloaan, ei löydy firmaa, joka ehtisi tekemään mitään ennen syksyä. Pitkät jonot firmoista sanotaan, eikä uusia tekijöitä saa mistään. Monet lastentarhat pyörivät vajaakapasiteetilla, kun ei löydy sijaisia jne... Ei niitä rahoja kuulu sossusta hakea, jos työttömyyden syy on ettei tarjolla olevat työt kiinnosta. Aikuisen ihmisen työn tarkoitus on itsensä elättäminen eikä mikään itsensä toteuttaminen.

Se, että joillakin aloilla on työvoimapula ei tarkoita sitä, että ihmiset olisivat laiskoja menemään töihin. Se tarkoittaa sitä, että alalle ei ole koulutettu tarpeeksi ihmisiä. Vai olisiko sinusta hyvä juttu, että taloa rakentamaan laitettaisiin kokki, jolla ei ole mitään koulutusta tai kokemusta rakentamisesta? Tai että paiväkodissa lapsista huolehtisi vaikkapa automaatioasentaja? Siivoojapulaan voisin kommentoida sen verran, että menisitkö itse töihin, jos palkka olisi noin tonnin kuussa ja joutuisit siitä vielä maksamaan päivähoitomaksut jne kulut ja käteen jäisi saman verran (tai jopa vähemmän) rahaa kuin kotona ollessa. Jos rehellinen olet, niin luultavasti olisit mieluummin kotona, vai mitä? Matalapalkka-aloilla pitäisi palkkojen nousta, että töissä käyminen olisi mielekästä ja siitä jäisi käteen muutakin kuin työn ilo...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:20 alkup kirjoitti:
Antakaa niitä etäl. ym. ossia.......

....... mä en osaa oikeen niitten kaa toimia \|O

Mun tarvis tietää paikkakunta missä asut jotta voin yrittää etsiä sulle osoitteita. Tai kerro lähin iso kaupunki teidän läheltä jos pienellä paikkakunnalla asutte. Ja kyllä sä osaat itekin jos yrität =) mutta kokeilen jos saan sut jelpattua alkuun jos kerrot paikkakuntaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 09:10 nyt vieraana kirjoitti:

Se, että joillakin aloilla on työvoimapula ei tarkoita sitä, että ihmiset olisivat laiskoja menemään töihin. Se tarkoittaa sitä, että alalle ei ole koulutettu tarpeeksi ihmisiä. Vai olisiko sinusta hyvä juttu, että taloa rakentamaan laitettaisiin kokki, jolla ei ole mitään koulutusta tai kokemusta rakentamisesta? Tai että paiväkodissa lapsista huolehtisi vaikkapa automaatioasentaja? Siivoojapulaan voisin kommentoida sen verran, että menisitkö itse töihin, jos palkka olisi noin tonnin kuussa ja joutuisit siitä vielä maksamaan päivähoitomaksut jne kulut ja käteen jäisi saman verran (tai jopa vähemmän) rahaa kuin kotona ollessa. Jos rehellinen olet, niin luultavasti olisit mieluummin kotona, vai mitä? Matalapalkka-aloilla pitäisi palkkojen nousta, että töissä käyminen olisi mielekästä ja siitä jäisi käteen muutakin kuin työn ilo...

Näinpä..ja lisäksi ongelmana on se,ettei työvoima ja sen tarve kohtaa samalla paikkakunnalla..perheen kanssa muuttaminen juuriltaan on kohtuuttoman iso prosessi ja duunin on oltava tosi houkutteleva ja hyväpalkkkainen jotta sellasta raaskii tehdä. Mutta onhan monien pakko niin tehdä... :/

Yhteistyössä