SAAKO korkoke/turvavyöistuin olla naama menosuuntaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä kyllä haluisinki pitä ävauvan kaukalossa matkat. muta jos annatte vinkkejä miten se onnistuu? keskimmäistä ei tarvinnu ikinä ottaa keksen matakn autossa, itku oli nii vähäistä tai sitä ei ollu ollenkaan. mutta kokeuksta on myös siitä et oon antanu vauvan huutaa nii kauan et on oksentanu istuimet,autot,kaikki. ja ku on pitkiä matkoja reissailtavana nii millään ei pysty pysähtymään 5 min välein, jota vauva vaatii.

Älä nyt enää missää tapauksessa ota syliin ajon aikana! :o
Kokeile laittaa kaukalo eri asentoon, aika hyvin voi fiksailla, Siis kiinnität ensin, ja sitten käännät esim. vähän pystympään. 3kk on siinä iässä, että kohta lelut kiinnostaa ja paljon, eli hankit jonkun superviihdyttävän lelusysteemin siihen.

Turvatyyny lauetessaan tappaa kolmivuotiaasi, joten unohda se, että laittaisit hänet etupenkille. Tyyny on iso ja tulee älyttömän kovaa ulos lauetessaan joten lapsellasi ei oliis mitään mahdollisuuksia selvitä Turvatyyny murskaisi hänet. Vaikka turvatyyny olisikin asennettu pois käytöstä, ei se takaa sitä, etteikö tyyny vahinkotilanteessa laukeaisi. Siksi eräät huoltoliikkeet kieltäytyvät niitä poistamasta, koska vastuu sälytettäisiin niille. Se ei ole 100% varma toimenpide.

Lasten hoitaminen, musiikkilaitteen räplääminen, puhelimeen puhuminen, sen etsiminen tai tekstailu, kaikki vaarantavat itsesi ja meidät muut liikenteessä. Osaatko kuvitella moniko äiti ajaa autonsa ulos tieltä yrittäessään rauhoitella ajon aikana vauvaa tai yrittäessään pitää tuttia huutavan lapsen suussa??? Keskity ajamiseen. Ja joku syy vauvan ainaiseen huutamiseen autossa on-etsipä syy. Ja hoida vaiva pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kkl:
Turvatyyny lauetessaan tappaa kolmivuotiaasi, joten unohda se, että laittaisit hänet etupenkille. Tyyny on iso ja tulee älyttömän kovaa ulos lauetessaan joten lapsellasi ei oliis mitään mahdollisuuksia selvitä Turvatyyny murskaisi hänet. Vaikka turvatyyny olisikin asennettu pois käytöstä, ei se takaa sitä, etteikö tyyny vahinkotilanteessa laukeaisi. Siksi eräät huoltoliikkeet kieltäytyvät niitä poistamasta, koska vastuu sälytettäisiin niille. Se ei ole 100% varma toimenpide.

Lasten hoitaminen, musiikkilaitteen räplääminen, puhelimeen puhuminen, sen etsiminen tai tekstailu, kaikki vaarantavat itsesi ja meidät muut liikenteessä. Osaatko kuvitella moniko äiti ajaa autonsa ulos tieltä yrittäessään rauhoitella ajon aikana vauvaa tai yrittäessään pitää tuttia huutavan lapsen suussa??? Keskity ajamiseen. Ja joku syy vauvan ainaiseen huutamiseen autossa on-etsipä syy. Ja hoida vaiva pois.

eipä oo muuta syytä kuin erittäin vaativa ja hoidettava vauva :) esikoinen oli siis samanlainen ja hänen kohalla koitettiin helpotusta keksiä mutta kaikki nosti vaan kädet ylös- että mikää ei auta. koita pärjäillä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii -:
mä kyllä haluisinki pitä ävauvan kaukalossa matkat. muta jos annatte vinkkejä miten se onnistuu? keskimmäistä ei tarvinnu ikinä ottaa keksen matakn autossa, itku oli nii vähäistä tai sitä ei ollu ollenkaan. mutta kokeuksta on myös siitä et oon antanu vauvan huutaa nii kauan et on oksentanu istuimet,autot,kaikki. ja ku on pitkiä matkoja reissailtavana nii millään ei pysty pysähtymään 5 min välein, jota vauva vaatii.

Älä nyt enää missää tapauksessa ota syliin ajon aikana! :o
Kokeile laittaa kaukalo eri asentoon, aika hyvin voi fiksailla, Siis kiinnität ensin, ja sitten käännät esim. vähän pystympään. 3kk on siinä iässä, että kohta lelut kiinnostaa ja paljon, eli hankit jonkun superviihdyttävän lelusysteemin siihen.

äärimmäisen vaikeaa näyttää lelua kun laps laittaa silmänsä heti kiinni ja itkee nii kauan kunnes pääsee pois. ja uskokaa tai älkää, kyllä kaikki keinot suunnilleen on yritetty

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Vähän pakko kysyä, että mihin teidän on PAKKO ajaa useasti päivässä?

millon mitäkin menoja :) ja en ajatellut jäädä itkevien lasten kans yksin kotiin nyhjöttämään :) ja näin kesäsin joka vkl on yli 100km:n reissuja.

Itse mietin kans tätä kysymystä kuin pienellä ikäerolla kans kolmas tulossa :) . Sitä kans mietin, että en voi turvavyöistuinata laittaa meidän kolmivuotiaalle, vaan pelkän korokkeen, joka huonompi valinta...takakeskipaikalla ei ole kuin lannevyö ja mun tietääkseni silloin siihen ei saa kuin korokkeen. Olenko oikeassa?

Sinun tilanteesi...tiedän ettei helppo, meillä toinen lapsi oli samanlainen aikansa, heti melkein aina kova huuto alkoi autossa, olen sitä mieltä, ettei kaikki vauvat viihdy vain autossa tai ylipäätään kaukalossa. Meillä ainakin ollut selvä ero siinä lapsilla. Itse rajoittaisin autoilun minimiiin ja jos välttämättömiä pitkiä matkoja harvemmin tulee, niihin vuokraisin tilaauton, meillä joskus ollut pidemmillä reissuilla vuokra- auto. Katsoisin sitten asiaa parin kuukauden päästä uudestaan, ehkä tuo on vain ohimenevä vaihe, vaikka saattaa joillakin lapsilla kuukausia kestääkin, niinkuin meillä kesti.

riski minusta on myös ajaa itkevän vauvan kanssa, yrittää olla hermoilematta kuin mitään ei voi tehdä ja lapsi itkee täyttä kurkkua.

Taidan itse minäkin olla aika riskialttiissa paikassa, kuskin paikalla ajaessa lähellä rattia ison vauvamasun kanssa, pituutta mulla vain 155cm ja jos turvatyyny laukiaa suoraan päälleni- henki pois.

Malttia siis autoiluun, jos saisit jotain aktiviteettia lähempää teille päivisin, kerhot, puistoretket, ystäviä lyhyellä matkalla jne siksi ajaksi kuin pahin vaihe menee ohi. Voimia kovasti! Ihmettelen toisten tylyjä vastauksia...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
sanokaapa arvon naiset että mitä tekisitte tässä tilanteessa. takapenkillä on 3 lasta, nuorin pari kk joka huutaa kaiket ajomatkat. lyhyet ja pitkät. jos ei vanhinta saa laittaa turvavyöistuimen kans etupenkille niin miten pystyn hoitaa vauvaa ajon aikana? jäänkö tästälähin kotiin?

vibnkkejä siis! ja vauvasta kyse joka eei vielä ymmärrä että autossa ollaan hiljaa

Heips, kyselin vähän tähän liittyvää asiaa liikenneturvasta. Jahka saan siitä vastauksen, niin voin copypastaa sen tänne. Kyselin siis siskon perheestä, joissa lapset 1vko, 2v10kk ja 5,5v. Istuimet turvakaukalo telakalla, turvaistuin ja koroke. Kaikki istuimet ei mahdu taakse, joten kysyin, et mikä ois turvallisinta laittaa eteen. Selkä menosuuntaan olevia ei saa laittaa paikalle jossa on turvatyyny joten ainut mahdollisuus lienee tuo koroke, mut haluttiin asialle "tietävän" vastaus. Oli lanko käyttäny valtuutetussa huoltoliikkeessä, jossa sanoivat, että maahantuoja on kieltänyt aktivoimasta etuturvatyynyä pois (vuoden 2003 toyota corolla farmari), koska eivät ota vastuuta jos jotain tapahtuu. Uudemmissa malleissa toyotallakin tosin saa itse kytkettyä etuturvatyynyn pois, mut tiedä, et oisko se poiskytkentä silloinkaan sataprosenttinen..

kiitos, olis kiva kuulla kommentti sit kun saat vastauksen. toivottavasti vaan huomaan sen ku en joka päivä käy täällä :)

Heips, tässäpä tämä liikenneturvan vastaus. Ei taida kovin paljoa helpottaa asiaasi, mutta kuitenkin.

"Hei,

Turvallisin paikka lapselle on takapenkki. Tässä tapauksessa ensisijaisesti on tarkistettava auton ohjekirjasta tai kysyttävä maahantuojalta vaihtoehtoa lapsien sijoittamiselle autossa. Koska kaikki eivät mahdu taakse, tulisi vanhin lapsi sijoittaa eteen mikäli turvatyyny on kytketty pois päältä asianmukaisesti maahantuojan hyväksymässä huoltoliikkeessä.

Ystävällisin terveisin

Ari-Pekka Elovaara

Turvallisuusinsinööri"

Yhteistyössä