Mites nyt istuimet laitetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Meillä siis nuorin alkaa pursuta ulos kaukalosta, ja hälle tarttee uuden istuimen. Tähän mennessä kaikki lapset on mahtunu taakse, mut enää en tiedä mahtuuko.
Vanhimmalla siis turvavyöistuin, keskimmäisellä turvaistuin selkä menosuuntaan keskipaikalla. Ja nuorimmalle tartteis samanlaisen istuimen.
Pitiskö koittaa laittaa kuopus keskelle selkä menosuuntaan ja pelkääjän taakse keskimmäinen naama menosuuntaan? Sillai ne vois ehkä mahtua... Keskimmäinen siis 2v5kk.
Vai laitetaanko suosiolla keskimmäinen etupenkille naama menosuuntaan? Mielipiteitä, kiitos.

Me vaihettiin autoa tossa vaiheessa. Ois menny niin säätämiseksi. Oli tavisfarkku sillon ja nyt tila-auto. Sopii kaikki turvallisesti omiin istuimiinsa just hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Miks pienin eteen? Onko se turvallisempaa ku takana? Ei oo turvatyynyä...

meillä pienin edessä koska liikun paljon yksin lasten kanssa ja helpoin antaa tuttia yms..

Tässä on kyllä se vaara, että huomio kiinnittyy lapseen enemmän kun ajamiseen tai liikenteen seuraamiseen. En siis tarkoita sua, vaan ihan noinku yleensä.

meillä pienin edessä koska liikun paljon yksin lasten kanssa ja helpoin antaa tuttia yms..

Meillä ei oo milloinkaan kesken ajon annettu tuttia, pienin siis ollu takana alusta asti...
Ehkä mä kuitenkin laitan pienimmän kesklle taakse, ja isoimman eteen, jos ne istuimet ei takapenkille sovi. Kiitos kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me vaihettiin autoa tossa vaiheessa. Ois menny niin säätämiseksi. Oli tavisfarkku sillon ja nyt tila-auto. Sopii kaikki turvallisesti omiin istuimiinsa just hyvin.

Jos ois varaa vaihtaa... Mut nyt täytyy pärjätä tuolla, ja eiköhän se siitä. Onhan me tähänkin asti saatu noi ängettyy taakse kaikki.
Arvaa tuleeko käveltyy lasten kanssa paljon, kun ei jaksa alkaa äheltää noita autoon ihan joka reissua varten :laugh:

Mikä tila-auto teilla on?
Mulle kerto 20vuotta ambulanssissa ensihoitajana ollu mies, että kaikista ruminta jälkeä tulee autokolarissa, jos yhtenä osapuolena on tila-auto. Se sano, että pääsääntöisesti tila-autoissa matkustaneet loukkaantuu kaikista vaikeimmin.
Ja jos jotain rellu senicin ja vaikka volvo V70: sen testituloksia vertailee, niin kyllpä sen voi melkein sanoa, että kumpi on pärjänny paremmin.

minkäikäinen on vanhin? saako istua edessä? oliko siinä joku raja et saa olla edessä kasvot menosuuntaan, en muista?
Vanhin on 3v8kk. Pitäisin sen mieluusti takana, kun sillä on vyöistuin, tytöillä kuitenkin ihan turvaistuimet...

meille on nyt kolmas tulossa ja vaihdettiin kans tavan farkku tila-autoon.

sisu, kertoisitko hieman lisää tuosta. mä olen käsittänyt että juuri sen takia että tila-auto on suurempi(istuin korkeus on korkeampi ) niin se olisi turvallisempi..?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mikä tila-auto teilla on?
Mulle kerto 20vuotta ambulanssissa ensihoitajana ollu mies, että kaikista ruminta jälkeä tulee autokolarissa, jos yhtenä osapuolena on tila-auto. Se sano, että pääsääntöisesti tila-autoissa matkustaneet loukkaantuu kaikista vaikeimmin.
Ja jos jotain rellu senicin ja vaikka volvo V70: sen testituloksia vertailee, niin kyllpä sen voi melkein sanoa, että kumpi on pärjänny paremmin.

Hehheh. On itsestään selvää, että jo Rellua ja Volvoa vertaa, niin Volvo menestyy paremmin, oli malli ihan mikä tahansa. Kun taas Rellu päihittää aivan varmasti jonkun toisen merkin, oli malli mikä tahansa. Ei se tila-autoista johdu, vaan merkkien eroista. Toiset autovalmistajat satsaa enemmän turvallisuuteen, toiset vähemmän.

Meillä on Toyota Previa ja mä en usko tuohon puppuun yhtään.:)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
meille on nyt kolmas tulossa ja vaihdettiin kans tavan farkku tila-autoon.

sisu, kertoisitko hieman lisää tuosta. mä olen käsittänyt että juuri sen takia että tila-auto on suurempi(istuin korkeus on korkeampi ) niin se olisi turvallisempi..?

Näin on ja uudempi on aina turvallisempi, kuin vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

ei,ku takana keskelllä,selkä menosuuntaan, on turvallisin paikka

Mitempä komen lapsen äiti sitten valitsee että kuka lapsista "on oikeutettu" ensisijaisesti tuoll kaikistra "turvallisimmalle" paikalle??