SAAKO korkoke/turvavyöistuin olla naama menosuuntaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vauvalla oli 3 ekaa kk koliikki nyt vähän helpottanut. että huutoa mä oon kuullu nyt vähään aikaan ihan tarpeeks joten en huudata jos ei oo ihan pakko.

ja tuo "joo":n ensimmäinen kommentti oli syvältä. tuosta matkapahoinvoinnista sen verta että ei kuitenkaan huuda jos saa sylissä olla. että en sit tiiä onko pahpoinvointia-. ja näin pienelle en tahtois mitää lääkettä syöttää turhaa.

Älä missään nimessä vauvaa sylissä kuljeta! Enkä laittaisi sitä vanhinta lastakaan siihen etupenkille...Mun mielestäni kumpikin on laitontakin. Ainakin jonkun kuulin saaneen sakot siitä kun istuin oli etupenkillä. Ja olkoon laitonta/laillista niin mä en henk.koht vaarantaisi kummankaan turvallisuutta. On se kamalaa, jos jotain sattuu...

no et tee kumpaakaan, tietenkään.
jos on pakko ajaa paljon niin vaihdatte autoa taas.
ei auta, et kai halua lastesi turvallisuudesta tinkiä siksi että vauva huutaa ja ette viitsi vaihtaa autoa?

korjaa kaukalon asentoa, pysähtykää usein.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sanokaapa arvon naiset että mitä tekisitte tässä tilanteessa. takapenkillä on 3 lasta, nuorin pari kk joka huutaa kaiket ajomatkat. lyhyet ja pitkät. jos ei vanhinta saa laittaa turvavyöistuimen kans etupenkille niin miten pystyn hoitaa vauvaa ajon aikana? jäänkö tästälähin kotiin?

vibnkkejä siis! ja vauvasta kyse joka eei vielä ymmärrä että autossa ollaan hiljaa

Heips, kyselin vähän tähän liittyvää asiaa liikenneturvasta. Jahka saan siitä vastauksen, niin voin copypastaa sen tänne. Kyselin siis siskon perheestä, joissa lapset 1vko, 2v10kk ja 5,5v. Istuimet turvakaukalo telakalla, turvaistuin ja koroke. Kaikki istuimet ei mahdu taakse, joten kysyin, et mikä ois turvallisinta laittaa eteen. Selkä menosuuntaan olevia ei saa laittaa paikalle jossa on turvatyyny joten ainut mahdollisuus lienee tuo koroke, mut haluttiin asialle "tietävän" vastaus. Oli lanko käyttäny valtuutetussa huoltoliikkeessä, jossa sanoivat, että maahantuoja on kieltänyt aktivoimasta etuturvatyynyä pois (vuoden 2003 toyota corolla farmari), koska eivät ota vastuuta jos jotain tapahtuu. Uudemmissa malleissa toyotallakin tosin saa itse kytkettyä etuturvatyynyn pois, mut tiedä, et oisko se poiskytkentä silloinkaan sataprosenttinen..

vauvalla oli 3 ekaa kk koliikki nyt vähän helpottanut. että huutoa mä oon kuullu nyt vähään aikaan ihan tarpeeks joten en huudata jos ei oo ihan pakko.

ja tuo "joo":n ensimmäinen kommentti oli syvältä. tuosta matkapahoinvoinnista sen verta että ei kuitenkaan huuda jos saa sylissä olla. että en sit tiiä onko pahpoinvointia-. ja näin pienelle en tahtois mitää lääkettä syöttää turhaa.

Hmm. Sylissä ollessaan saattaa olla mukavammassa asennossa, joka voi merkitä sitä että hänen istuin on esim liian makuullaan.

Mä voin kuulostaa julmalta kommenteissani, MUTTA mun mielestäni liikenteeseen ei lähdetä leikkimään. Kannattaa jäädä kotiin jos vaihtoehdot on todella tuossa.
Minkäikäinen lapsi on kyseessä?

Liikenneturvan sivuilta:

Sylissä kuljettaminen

Lapsen kuljettaminen autossa matkustavan sylissä on aina vaarallista. Jos lapsi on ilman turvavyötä olevan sylissä, hän jää törmäyksessä auton sisäosien ja matkustajan väliin, kun molemmat lentävät eteenpäin.
Jos turvavöissä istutaan sylikkäin, sylissä istuva puristuu törmäyksessä sylissä pitävän ja turvavyön väliin.
Jos lapsi istuu turvavyötä käyttävän sylissä, tämä ei kykene käsivoimin pitämään lasta sylissä. Törmäyskokeissa aikuinen ei kyennyt pitämään 8 kg painoista nukkea sylissään 24 kilometrin tuntinopeudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos kyseessä on uudempi auto niin vaihtoehtona on ottaa se turvatyyny pois päältä ja vauva etupenkille. jos kerran huutaa koko ajan.

Mitä auttaa jos lapsi on edessä huutamassa, takana olemisen sijaan?

helpompi on antaa vaikka tuttia, tai koskettaa tms. et yrittäs rauhottaa.

jos kyseessä on uudempi auto niin vaihtoehtona on ottaa se turvatyyny pois päältä ja vauva etupenkille. jos kerran huutaa koko ajan.

Totta tietysti osin, mutta mun mielestäni kuskin on pidettävä mielenkiintonsa tiessä eikä hoidettava vauvaa.. Tosin tarkoituksena varmaan että takapenkiltä annetaan sitä tutia? Sillonkin joudutaan käyttämään turvalaitteita väärin, eli turvavyö ei toimi toivotulla tavalla jos kolari tulee, jos vanhempi hoitaa etupenkillä olevaa vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
ei me kyllä autoa nyt vaiheta, vasta vaihettiin ja niisä aina häviää nii ei auta.

typerä kysymys: kumpi on pahempi; ottaa vauva etupenkille syliin vai laittaa esikoinen turvavyöistuimessa turvatyyny paikalle. meinaa jompi kumpi pitää tehä. vauva huutaa istuimessa nii kauan kunnes oksentaa limaa. ja paljo meidän pitää ajella niin häntä ei voi todellakaan huudattaa monesti päivässä autossa.

No et sä sitä nyt ajon aikana voi syliin ottaa! Jos et muuta ajattele niin mieti ees niitä sakkoja mitkä siitä saat..

Ehkä tuossa tilanteessa sitten on syytä vaihtaa autoa kuin syliin ottaa.Hävisi autokaupassa tai ei.

Totta tietysti osin, mutta mun mielestäni kuskin on pidettävä mielenkiintonsa tiessä eikä hoidettava vauvaa.. Tosin tarkoituksena varmaan että takapenkiltä annetaan sitä tutia? Sillonkin joudutaan käyttämään turvalaitteita väärin, eli turvavyö ei toimi toivotulla tavalla jos kolari tulee, jos vanhempi hoitaa etupenkillä olevaa vauvaa.

paitsi et jos takapenkillä istuu pian 3v niin ei siit istuimesta kyl pysty lähtee tuttia antamaan tai mitään. Enemmän mulla herpaantuis keskittyminen jos 2kk karjuu koko ajan kuin se et vilkuilisin hetkittäin viereiselle penkille.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
sanokaapa arvon naiset että mitä tekisitte tässä tilanteessa. takapenkillä on 3 lasta, nuorin pari kk joka huutaa kaiket ajomatkat. lyhyet ja pitkät. jos ei vanhinta saa laittaa turvavyöistuimen kans etupenkille niin miten pystyn hoitaa vauvaa ajon aikana? jäänkö tästälähin kotiin?

vibnkkejä siis! ja vauvasta kyse joka eei vielä ymmärrä että autossa ollaan hiljaa

Heips, kyselin vähän tähän liittyvää asiaa liikenneturvasta. Jahka saan siitä vastauksen, niin voin copypastaa sen tänne. Kyselin siis siskon perheestä, joissa lapset 1vko, 2v10kk ja 5,5v. Istuimet turvakaukalo telakalla, turvaistuin ja koroke. Kaikki istuimet ei mahdu taakse, joten kysyin, et mikä ois turvallisinta laittaa eteen. Selkä menosuuntaan olevia ei saa laittaa paikalle jossa on turvatyyny joten ainut mahdollisuus lienee tuo koroke, mut haluttiin asialle "tietävän" vastaus. Oli lanko käyttäny valtuutetussa huoltoliikkeessä, jossa sanoivat, että maahantuoja on kieltänyt aktivoimasta etuturvatyynyä pois (vuoden 2003 toyota corolla farmari), koska eivät ota vastuuta jos jotain tapahtuu. Uudemmissa malleissa toyotallakin tosin saa itse kytkettyä etuturvatyynyn pois, mut tiedä, et oisko se poiskytkentä silloinkaan sataprosenttinen..

kiitos, olis kiva kuulla kommentti sit kun saat vastauksen. toivottavasti vaan huomaan sen ku en joka päivä käy täällä :)

tuttia ei syö, ja pelkkä kosketuski sai äsken kauheen huutokonsertin käyntiin ku yritin rauhotella silittämisellä. ei onnistu, ei mikään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meinaa ihan mennä hermot

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
vanhin täyttää pian 3 eli ei oikeen osaa viihdyttää vielä :) kun tarvis itekki viihdytystä matkoiksi :D

Onpas teillä pienillä ikäeroilla lapset.Vanhin täyttää 3 ja nuorin on 4kk.

eikö ookki :) vanhin oli 2,5v aika tarkalleen kun kolmas syntyi <3

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä etupenkkipaikka on ihan ok vanhimmaiselle vaikka turvatyyny olisikin päällä.eikö sen ookkin tarkoitus aueta jos kolari sattuu?

samaa ajattelin ja korokkeen ansiosta lapsiki istu korkeemalla et turvatyyny osuis oikeeseen paikkaan...

tuttia ei syö, ja pelkkä kosketuski sai äsken kauheen huutokonsertin käyntiin ku yritin rauhotella silittämisellä. ei onnistu, ei mikään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meinaa ihan mennä hermot

Meillä huudetaan nykyään autossa istun minä takana tai en.Ja matkan pituudella ei väliä.
Mutta sitten vain huudetaan,aikansa kutakin.

Miten se sitten hyödyttää,että olet vieressä?Tarkoitan vain sitä että jos vauva ei rauhoitu silittelystä,tutista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
vanhin täyttää pian 3 eli ei oikeen osaa viihdyttää vielä :) kun tarvis itekki viihdytystä matkoiksi :D

Onpas teillä pienillä ikäeroilla lapset.Vanhin täyttää 3 ja nuorin on 4kk.

eihän toi ny oo mitenkään tavallisesta poikkeava..

Ei olekaan mutta ap:lla 3 lasta niin sillä laitoin.

Yhteistyössä