Saako koiran tappaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doggy Style
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Doggy Style

Vieras
Saako irti olevan koiran pään murskata vaikka kivijalkaan jos oletetaan, että "rekku" koittaa naukata vieraan ihmisen reidestä palan? (takajaloista kiinni ja "swing") Vai pitääkö odottaa, että oma liha on jo hurtan ruuansulatuksessa? Onko lain suojaa esim. hätävarjelulaissa?

Rakastan eläimiä ja minulla on itsellänikin kissoja, koirakin ollut. SILTI jos eläin hyökkäisi kimppuuni ja ei irrottaisi otettaan, voisin todellakin tehdä noin. Ei se mikään toivottu tilanne olisi todellakaan, mutta tekisin sen kyllä.

Saako irti olevan koiran pään murskata vaikka kivijalkaan jos oletetaan, että "rekku" koittaa naukata vieraan ihmisen reidestä palan? (takajaloista kiinni ja "swing") Vai pitääkö odottaa, että oma liha on jo hurtan ruuansulatuksessa? Onko lain suojaa esim. hätävarjelulaissa?

Ei itseasiassa saa. Se yksi koirantappaja (koira hyökkäsi kimppuun ja se pysäytti sen ja piti kiinni "vähän" liian lujaa odottaessaan koiran omistajan saapumista ja koira tukehtui) tuomittiin hätävarjelun liiottelusta. Siitä oli lehdessäkin.

...asiallisista vastauksista asiallisille ihmisille. Viherpiipertäjätkin älähtivät miellyttävästi. Kaikkia ei ilmeisesti ole vieras koira vielä reiteen purrut.

Ongelmallista.. Eli koira pitää päästää päiviltä viekkautta käyttäen. Oma tilanne hoitui lyhyellä keskustelulla: "Mitä? Puriko se?" "Puri. Vie se piikille." Parin viikon päästä koira was no more. Splendid!

:) Happy hunting, everybody!

...asiallisista vastauksista asiallisille ihmisille. Viherpiipertäjätkin älähtivät miellyttävästi. Kaikkia ei ilmeisesti ole vieras koira vielä reiteen purrut.

Ongelmallista.. Eli koira pitää päästää päiviltä viekkautta käyttäen. Oma tilanne hoitui lyhyellä keskustelulla: "Mitä? Puriko se?" "Puri. Vie se piikille." Parin viikon päästä koira was no more. Splendid!

:) Happy hunting, everybody!

Kyllä mä vaatisin todisteet että koira on purrut, saisit jopa tehdä rikosilmoituksen ja viedä vaikka käräjille. :)
Onko sulla joku hyväkin syy vihata koiria?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
En vihaa koiria, jotka eivät ole mielenvikaisia. Jos kävelee rappukäytävässä tai kadulla tai omassa kodissa ja koira ilman ennakkovaroitusta päättää pistäytyä puremaan (siis puremaan, ei näykkäämään) niin sellaista koiraa minä vihaan. Olen koirien kanssa sen verran touhunnut, että ymmärrän mitä ne vaativat, toivovat ja tahtovat. Epäilenkin joidenkin epäonnisten kohtaamisteni johtuneen enemmän koiran emännästä kuin koirasta itsestään - kuritta ja lauman johtajana kasvatettu koira kuolee kunniatta. Ja kun tähän päivämäärään mennessä huonoja kasvattajia ei saa lopettaa, niin parempi lopettaa niitä koiria.

Todisteet purennasta (ja tetanuksen voimassaolosta) kävin hakemassa lääkäriltä. Rikosilmoitusta en nähnyt aiheelliseksi tehdä, kun koira todella katosi taloyhtiöstämme. Sieluni iloitsee siitä, että yksi potentiaalinen taaperon naaman irti purija on jo enimmäkseen mädäntynyt.

Ihan samalla lailla kuin emme saa kulkea ulkona ladattu haulikko kainalossa. Samalla lailla epävarmasti käyttäytyvä koira pitäisi a) teljetä sisälle tai b) lopettaa.

Syyni ja vihani koiria kohtaan rajoittuu huonoksi päästettyihin koiriin. Syy kirjoitukseni sävyyn oli a) tylsyys ja b) provokaation tuoma tyydytys. Nyt kun molemmat tavoitteet on saavutettu ja kirjakieltä puhuttu omaa egoa pönkittäen, voin mennä tyytyväisenä unille.

Syyni koiravihaan on siis oikeutettu ja pätevä. Alunperin osoittamani toimintamalli säästäisi kiusallista aikaa ja yhteiskunnan rahaa kun oikeuden pitäisi päättää rakin kohtalo. Paljon näppärämpi laki olisi: jos koira puraisee sinua reiteen, saat takajoilsta kiinni tarttumalla paukauttaa sen pään seinään.

Happy hunting!

Millainen koira sinua puri? Tuliko millainen jälki, jouduitko lääkäriin tikattavaksi? Nämä tiedot pitää saada ennenkuin voin ottaa kantaa edes siihen oliko oikein lopettaa koira,

Minulle riittää tieto siitä, että se koira on mullan alla. Ajattelitko mennä ventiloimaan sen eloon jos sinun oikeustajusi koiran kuolemasta ei toteudu? Sano minulle mitä kysyn, eli jos pala reisilihastasi olisi koiran ruokatorvessa, olisiko silloin oikein paukauttaa piruperkeleen pää seinään?