Alkuperäinen kirjoittaja kokemustaon:
Laita lapsi päivähoitoon ja mene itse töihin. Kaikkia meitä ei ole luotu kotiäideiksi ja pää hajoaa kun viettää kaiket päivät palvellessa jälkikasvua. Harrasta ja kyläile ilman lasta säännöllisesti. Kyllä se sitten siitä pikkuhiljaa iloksi muuttuu.
Nyt jos laitan paperit sisään, niin puolen vuoden päästä saattais jo päästä päiväkotiin tuo lapsukainen.
ja kyllä minä tiesin mitä äitiys on jo ennen kuin rupasin lasta odottamaan. tiesin sen raskaus aikana eikä se synnytyksen jälkeen ainakaan hälventynyt se ajatus. Tiesin, että lapsi tulee jäädäkseen eli ei en ole niin naiivi, etten olisi sitä tajunnut.
Minä en halua varastettuja hetkiä vaatekaapissa mieheni kanssa. Minä haluan edellisen elämäni takaisin. Tai edes palan siitä. Minä haluan, että minulle annetaan, nyt minua on ammennettu himpun verran alle kaksi vuotta ja jo nyt maljani alkaa olla tyhjä. Nyt jo vaikka lapsi on noin pieni. Hoidettavia tilanteita on edesäs vielä satoja, tuhansia ja jos ongelmalliseksi heittäytyy niin lukemattomia. Eikä minusta ole enää antajaksi.
Jos joku osaisi katsella ihmistä ympäröiviä auroja niin minusta niitä ei enää löytyis. Pelkkä raato. Kalpea haamu entisestä iloisesta ihmisestä. Harmaa ja surullinen. Syyllisyydessä rypevä paska kasa. Upeaa olla vanhempi.