Miksi minut pistettiin sosiaalityöntekijälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pauna

Vieras
Kun psykologi oli sitä mieltä, että minä tarvitsen pitkäaikaista psykoterapiaa hoitomuodoksi, jossa saisin käsiteltyä kaiken sen mitä vuosia on siirtänyt ja pitänyt sisällään. Kun tiedostan itsekin olevani itsetuhoinen, lääkityksen tarpeessa, masentunut. Miksi minulle pistettiin lähete psyk.polin sosiaalityöntekijälle? Tunnen, että minua on taas petetty. Tuleekohan tästä jotain sanktiota, kun katkaisin hoitosuhteeni?

Tiedän, että kysyn tätä toisellakin palstalla. On vain jotenkin typerä olo. Idioottimainen jopa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Kun psykologi oli sitä mieltä, että minä tarvitsen pitkäaikaista psykoterapiaa hoitomuodoksi, jossa saisin käsiteltyä kaiken sen mitä vuosia on siirtänyt ja pitänyt sisällään. Kun tiedostan itsekin olevani itsetuhoinen, lääkityksen tarpeessa, masentunut. Miksi minulle pistettiin lähete psyk.polin sosiaalityöntekijälle?

Ehkä siksi, että sosiaalityöntekijä voi kartoittaa tilannettasi sopivan terapian suunnittelua varten, auttaa hakemusten teossa (esim. Kelalle jos yksityistä terapiaa lähdetään hakemaan), selvittämään eri terapiavaihtoehtoja ja viedäkseen esim. tilannettasi yhteistyöryhmiin, joissa asiakkaiden hoitoa suunnitellaan. Olisko nämä hyviä syitä?

Mitä sanktioita...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Kun psykologi oli sitä mieltä, että minä tarvitsen pitkäaikaista psykoterapiaa hoitomuodoksi, jossa saisin käsiteltyä kaiken sen mitä vuosia on siirtänyt ja pitänyt sisällään. Kun tiedostan itsekin olevani itsetuhoinen, lääkityksen tarpeessa, masentunut. Miksi minulle pistettiin lähete psyk.polin sosiaalityöntekijälle?

Ehkä siksi, että sosiaalityöntekijä voi kartoittaa tilannettasi sopivan terapian suunnittelua varten, auttaa hakemusten teossa (esim. Kelalle jos yksityistä terapiaa lähdetään hakemaan), selvittämään eri terapiavaihtoehtoja ja viedäkseen esim. tilannettasi yhteistyöryhmiin, joissa asiakkaiden hoitoa suunnitellaan. Olisko nämä hyviä syitä?

Mitä sanktioita...?

Ok, kiitos. Nuo on täysin järkeviä syitä.

Perheellisenä ajattelin, että hoidon katkaisu johtaisi tarkempaan syyniin, jota ei tässä mielentilassa ehkä jaksaisi. Tai en tiedä. Totta kai jos se tilanne eteen tulisi, niin yhteistyötä sitä olisi tehtävä. Kyse on siitä miten sen jaksaa henkisesti tilassa, jossa on pakko jo hoitaa velvollisuudet ja niiden vuoksi pinnistelee.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No siksi, että joku maksaa terapian. Kela vaatii lausuntoja, korvatakseen osan ja siinä sossu auttaa sinua!

Kelahan vaatii ainoastaan psykiatrin lausunnon, siihen ei sosiaalitoimistoa kyllä tarvita.

Kaikki toimivat saman katon alla. Kaksi lääkäri, kaksi psykiatrista sairaanhoitajaa ja sitten sosiaalityöntekijä yhdessä toimistotyöntekijän kanssa. Eli sosiaalityöntekijä ei edes kirjoita lausuntoja?

psyk polin sos.työntekijä kertoo sulle kaikki etuudet ja avut, joita sun on mahdollista saada.
auttaa hakemusten tekemisessä jne. niillä ei ole mitään tekemistä sosiaalitoimiston kanssa.
Sun parastas ne sielläajattelee, eikä sontakia kannata hoitosuhdetta katkaista, toisaalta, jos kieltäydyt hoidosta, sitä voi seurata lastensuojeluilmo jne.. sitten taas eri taiholle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tunnen itseni kaiken kaikkiaan hieman petetyksi.

Jos sinulla on lapsia, ei kannata ruveta liian läheiseen kanssakäymiseen sen talon kanssa, ettei lapset lähde.Se voi olla niillä taka-ajatuksena.Syö PALJON D- vitamiinia ja omegaa, auttaa masennukseen.

siis kuka sinut on pettäny? ja mitä sie oisit halunnu tapahtuvan? anteeksi nyt, voi tietenki johtua siitäki että mie en osaa lukea oikein sitä mitä sie olet tunnekuohuissasi kirjottanu mutta mie en nyt tajua että miten siut on petetty? sinuahan yritetään auttaa, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Jos sinulla on lapsia, ei kannata ruveta liian läheiseen kanssakäymiseen sen talon kanssa, ettei lapset lähde.Se voi olla niillä taka-ajatuksena.Syö PALJON D- vitamiinia ja omegaa, auttaa masennukseen.

täh??? älkää nyt helvetti soikoon paniikissa olevaa ihmistä ruokkiko paskanpuhumisella!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

täh??? älkää nyt helvetti soikoon paniikissa olevaa ihmistä ruokkiko paskanpuhumisella!!! :headwall:

Olen vain realisti. Väärinkäytöksiä on sosiaalipuolella,se on FAKTA!

Sinut on sen takia ohjattu sosiaalityöntekijälle, jotta katsotaan mitä kaikkea apua te voisitte saada. Jos on lapsia niin lapsille mahdollisesti hoitopaikkaa, tukiperhettä, tuettuja lomia koko perheelle yms. Jos taloudellisesti on tiukkaa, on teidän mahdollisuus saada apua lasten harrastuskustannuksiin ja muihin tarvikkeisiin, mitä lapset tarvitsevat (esim. pyörät). Terapia on myös suhteellisen kallista, mihin sosiaalipuolelta voi saada tukea, jos oma maksukyky ei riitä, samoin lääkitykseen.

Olen vain realisti. Väärinkäytöksiä on sosiaalipuolella,se on FAKTA!

no kuules, vaikka oiski niin tuskin ap haluaa noita nyt TÄLLÄ HETKELLÄ kuulla? :headwall: herranen aika, vähän tilannetajua sentäs...

Ei hätää, vaikka olen masentunut, en ole idiootti. Nimimerkki äiti voi jatkaa omegansa syömistä, jos siltä tuntuu.

En minä tiedä mikä minussa on vikana. Ja ihan keskustelemassa kävin, niistä asioista mistä minun "piti" keskustella. Mitä hän siis kartoittaa. Kuinka vituillaan elämäni on? Kuinka hullu olen? Ei minulla ole hänelle halua kertoa, mitä mietin todella. Minulla ei ole mitään luottamusta tuota ihmistä kohtaan. En halua kertoa hänelle yhtään mitään. Enkä minä ihmettä odota. Odotan, että saan sellaisen mielenrauhan, ettei itsemurha tunnu siltä ainolta järkevältä vaihtoehdolta kaiken muun tunnottomuuden rinnalla.

Ei hätää, vaikka olen masentunut, en ole idiootti. Nimimerkki äiti voi jatkaa omegansa syömistä, jos siltä tuntuu.

En minä tiedä mikä minussa on vikana. Ja ihan keskustelemassa kävin, niistä asioista mistä minun "piti" keskustella. Mitä hän siis kartoittaa. Kuinka vituillaan elämäni on? Kuinka hullu olen? Ei minulla ole hänelle halua kertoa, mitä mietin todella. Minulla ei ole mitään luottamusta tuota ihmistä kohtaan. En halua kertoa hänelle yhtään mitään. Enkä minä ihmettä odota. Odotan, että saan sellaisen mielenrauhan, ettei itsemurha tunnu siltä ainolta järkevältä vaihtoehdolta kaiken muun tunnottomuuden rinnalla.

Katsos AIVOT tarttee oikeita rasvoja, en tarkoita pahalla.Päänuppiasi ajattelen:)

Siinähän se, kun minua ei ohjattu kuulemaan sinne mitä apua voin saada, vaan keskustelemaan. Hakemaan keskusteluapua. Ja aika näiden ns. keskustelujen venyisi melkein puolentoista kuukauden mittaiseksi. Ensin hän perui, oli sairastunut + kaksi viikkoa. Nyt minä joudun samantien perumaan seuraavan ajan, koska aika on täysin mahdoton. Täytyy sitä muutakin elämää varmaan yrittää hoitaa. Joten se aika siirtyy taas kahdella viikolla?

Yhteistyössä