Saako hoploppiin viedä esim vesipulloa mukana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Qwerty"
Senkus viet! mä oon vieny jopa omat eväätkin.
Siellä myytävät ruoat on kalliita, eikä meidän lapset niistä välittäny.
Tein kotona omenalohkoja, kurkkuviipaleita ja voileivät mukaan.
Kukaan ei voi vaatia, että ostat sieltä ruoat ja juomat. Ensinnäkin kaikki ei syö hamppareita ja rankalaisia.
Meidän lapsilta ne ei ole kielletty, mutta he eivät niistä vain välitä.
 
"vieras"
Te jotka otatte omat eväät mukaan niin viettekö myös ravintolaan mennessä omat eväät? Musta vesipullon voi ottaa, mut ainakin meidän hoplopissa on omien eväiden syönti kielletty. Ne pöydät siellä kahvilassa on kuulemma varattu maksaville kahvila asiakkaille. Ja meillä hoplopissa myydään hedelmiä ja sämpylöitä.
 
Ainakin Tampereen onkiniemen HopLopissa on kiellettyä tuoda omia eväitä. Joku hedelmä (omena) maksoi siellä 1€, näin niin kuin vertailun vuoksi niin on aika kallista.

Itse en moisiin helvetinloukkuihin enää ilman kunnon seuraa mene. Siellä on ihan helkkarin kuuma ja kamala mekkala. En todellakaan viihdy sellaisessa paikassa.
 
[QUOTE="vieras";27360751]Te jotka otatte omat eväät mukaan niin viettekö myös ravintolaan mennessä omat eväät? Musta vesipullon voi ottaa, mut ainakin meidän hoplopissa on omien eväiden syönti kielletty. Ne pöydät siellä kahvilassa on kuulemma varattu maksaville kahvila asiakkaille. Ja meillä hoplopissa myydään hedelmiä ja sämpylöitä.[/QUOTE]


En ota eväitä ravintolaan. Hoplop on sisäleikkipuisto. Eikö silloin ole maksava asiakas, jos maksaa 12€/kersa että pääsee sisään? Mun mielestä se on aika rahastus-paikka ja oman järjen käyttö on sallittu. Esim. vauvan purkkiruokia sieltä löytyy ehkä kahta eri lajia eikä ne välttämättä jokaiselle maistu. Vai saa pöydässä istua vain jos ostaa syötävää? Just.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27360751]Te jotka otatte omat eväät mukaan niin viettekö myös ravintolaan mennessä omat eväät? Musta vesipullon voi ottaa, mut ainakin meidän hoplopissa on omien eväiden syönti kielletty. Ne pöydät siellä kahvilassa on kuulemma varattu maksaville kahvila asiakkaille. Ja meillä hoplopissa myydään hedelmiä ja sämpylöitä.[/QUOTE]

En minä mene Hoploppiin syömään vaan pomppimaan, ravintolaan minä menen syömään, olisikohan siinä jonkin sortin ero?
 
"aansku"
otin ouluun omat eväät ja otan jatkossakin syötiin eteisen penkillä niitä niin ei myijät ainakaa meille mitää sanoneet. vaikka sielläkin lukee että omoen eväiden syöminen kielletty
 
mä70
EI TODELLAKAAN SAA,AINAKAAN LAHDESSA!!!!Mä olin tosi pöyristynyt kun ne "kassaneidit" oikee kyttäs asiakkaiden juomisia,oikeesti ne kierteli siell pöytien lähellä ja todella kyttäs minkälaisia pulloja ihmisillä on!Siellä myydään niitä jotain pikkulimsapulloja ja mulla oli oma pullo-samanlainen,mutta sininen korkki-jossa oli VETTÄ,kotoa tuotua,niin se yks nuori kassa oikee tuli kuikkii meijän pöytään ja mulla oli pullo osittain kassin sisällä ja se tuli huomauttamaan erittäin närkästyneenä että "tajuattehan että tämä on ravintola,tänne ei saa tuoda omia eväitä mukana"..Mä sanoin että ei mulla ole eväitä,vaan vesi pullo,niin se vastas et"ethän sä vie muihinkaan ravintoloihin omia eväitä mukana".Niin.en todellakaan vie,mutta kai mulla saa laukussa olla vesipullo mukana!Ei ne sentää sitä voi kieltää!Ja tän sai tuta moni muu kun minäkin.Oikeesti,kyllä niiten tätyy oikee kytätä,jos ne kerra huomas pullonkorkin värinkin,niin se alkuperänen korkki on tummanvihreä.Että näin Lahdessa!Siellä ne neidit on muutenkin jotenkin kauheen ylimielisiä.En todellakaan aio enää lapsian sinne puljuun viedä!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä70;27360963:
EI TODELLAKAAN SAA,AINAKAAN LAHDESSA!!!!Mä olin tosi pöyristynyt kun ne "kassaneidit" oikee kyttäs asiakkaiden juomisia,oikeesti ne kierteli siell pöytien lähellä ja todella kyttäs minkälaisia pulloja ihmisillä on!Siellä myydään niitä jotain pikkulimsapulloja ja mulla oli oma pullo-samanlainen,mutta sininen korkki-jossa oli VETTÄ,kotoa tuotua,niin se yks nuori kassa oikee tuli kuikkii meijän pöytään ja mulla oli pullo osittain kassin sisällä ja se tuli huomauttamaan erittäin närkästyneenä että "tajuattehan että tämä on ravintola,tänne ei saa tuoda omia eväitä mukana"..Mä sanoin että ei mulla ole eväitä,vaan vesi pullo,niin se vastas et"ethän sä vie muihinkaan ravintoloihin omia eväitä mukana".Niin.en todellakaan vie,mutta kai mulla saa laukussa olla vesipullo mukana!Ei ne sentää sitä voi kieltää!Ja tän sai tuta moni muu kun minäkin.Oikeesti,kyllä niiten tätyy oikee kytätä,jos ne kerra huomas pullonkorkin värinkin,niin se alkuperänen korkki on tummanvihreä.Että näin Lahdessa!Siellä ne neidit on muutenkin jotenkin kauheen ylimielisiä.En todellakaan aio enää lapsian sinne puljuun viedä!
No eiköhän tuossakin tapauksessa ole kyse siitä mitä asiakkaat ovat valmiita sietämään? No eipä ne kauaa siellä varmaankaan sitä auki pidä.
 
"vieras"
Me käymme Keravalla. Siellä saa ainakin vettä ottaa ilmaiseski. Omia eväitä ei saa kahvilan pöydissä syödä. Ymmärärn et on sisäleikkipaikka, mut jos olette leikkimässä niin mitä te sit niillä eväillä teette. Musta siinä vaiheessa kun menee kahvilaan syömään niitä eväitä niin sen voi rinnastaa ravintolassa syömiseen ja ei sinnekään kukaan toivottavasti mene omien eväiden kanssa. Ne omat eväät voi mennä syömään vaikka ulos tai sinne eteiseen kuten eräs kirjoittaja tekee. Ei sinne hoploppiin oo pakko kenenkään mennä jos niiden säännöt ei sovi. Ainakin Keravalla on riittänyt asiakkaita ja myös niitä jotka ostavat ruokansa kahvilasta. Samoin on ollut muissa hoplopeissa joissa ollaan käyty. Kyllä niissä aika pitkä jono kahvilan kassalla on ollut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27360824]En minä mene Hoploppiin syömään vaan pomppimaan, ravintolaan minä menen syömään, olisikohan siinä jonkin sortin ero?[/QUOTE]

En tarkoittanut juuri sinua jos et sinne syömään mene vaan leiikimään. Ymmärrän eron tarkoitin niitä jotka sinne tulevat omia eväitään syömään.
 
"Qwerty"
[QUOTE="vieras";27360751]Te jotka otatte omat eväät mukaan niin viettekö myös ravintolaan mennessä omat eväät? Musta vesipullon voi ottaa, mut ainakin meidän hoplopissa on omien eväiden syönti kielletty. Ne pöydät siellä kahvilassa on kuulemma varattu maksaville kahvila asiakkaille. Ja meillä hoplopissa myydään hedelmiä ja sämpylöitä.[/QUOTE]

Joo ei pakata. Me valitaan ravintola yleensä sen mukaan, että sieltä kaikki saa kaikkea. Meijän hoplopin ruokavalikoima kun on hamppari ja ranut. JA sitten ne mitään sanomattomat lihapullat.
Ravintolassa meidän lapset valitsee usein paistettua lohta ja muussia.
Vanhempi ottaa usein lasten lehtipihvin jne..
Hoplopin ruokaa nyt ei voi verratakkaan ravintolaan.
Ja kyllä noissa pöydissä saa istua ihan ravintolan eväitäkin. Useinhan vanhemmat istuu siellä kun isommat lapset leikkii. Meillä 3 ja 5 vuotias leikkii ihan nätisti itsekeseen siellä. Tottakai seurataan ja usein toinen aikuisosta kiipeilee mukana.
 
"vieras"
Tyhmää kun/jos ei saa omia eväitä viedä. Mekin jos koko perheen kanssa sinne mennään (monta lasta) niin jo useampi kymppi menee sisäänpääsyyn. Ja ei siellä ihan lyhyttä aikaa viitsi sillä rahalla viettää. Sehän on kiristystä, että pakotetaan ostamaan ylihintaisia tuotteita sieltä pienestä valikoimasta. Mun mielestä on ok, että pöydät varattu maksaville asiakkaille, mutta pitäis myös olla ok, että lasten kanssa vois käydä eteisessä syömässä vaikka banaanit laukusta ja juomassa omasta mehupullosta/vesipullosta janoon. Ja näin aion toimiakin, jos joku tulee valittamaan, niin sanon, että lapset ovat tosi allergisia ja voivat syödä vaan tietyn maan banaaneja tms. Sille ne ei voi mitään.
 
äihiliini
Onkohan ihan kuluttajasuojalain mukaista toimintaa? Jos ei saa edes vettä juoda omasta pullosta sillä laitetaan lapset eriasrvoiseen asemaan. On perheitä joille hoplopin lipun hintakin on kallis saati sitten kallis pullovesi. Köyhien perheiden lapset saa kärsiä jopa nestehukasta koska hoploppi kieltää veden juonnin omasta pullosta!!! Minusta tämä on perheiden eriarvoiseen asemaan asettamista ja todella törkeää.

Omien eväiden syöntikin pitäisi sallia. Meidät nakattiin pihalle kun emme suostuneet syömään heidän tarjoamaa ruokaa koske se ei ollut maidotonta, munatonta, perunatonta eikä viljatonta.
Perheemme on nyt vaan moni allerginen ja maksaisin paljon jos allergiat loppuisi. Mutta omia eväitä emme saaneet syödä vaikka me vanhemmat ostettiin omamme ravintolan ( tai olisko pakkosyöttölän ) puolelta. Myyjä ei voinut taata , että ruoka olisi noista allergisoittavsita aineista vapaata mutta uhkasi poliisilla jos lapsille tarjotaan jotain omaa.
 
tuttua
Alkuperäinen kirjoittaja mä70;27360963:
EI TODELLAKAAN SAA,AINAKAAN LAHDESSA!!!!Mä olin tosi pöyristynyt kun ne "kassaneidit" oikee kyttäs asiakkaiden juomisia,oikeesti ne kierteli siell pöytien lähellä ja todella kyttäs minkälaisia pulloja ihmisillä on!Siellä myydään niitä jotain pikkulimsapulloja ja mulla oli oma pullo-samanlainen,mutta sininen korkki-jossa oli VETTÄ,kotoa tuotua,niin se yks nuori kassa oikee tuli kuikkii meijän pöytään ja mulla oli pullo osittain kassin sisällä ja se tuli huomauttamaan erittäin närkästyneenä että "tajuattehan että tämä on ravintola,tänne ei saa tuoda omia eväitä mukana"..Mä sanoin että ei mulla ole eväitä,vaan vesi pullo,niin se vastas et"ethän sä vie muihinkaan ravintoloihin omia eväitä mukana".Niin.en todellakaan vie,mutta kai mulla saa laukussa olla vesipullo mukana!Ei ne sentää sitä voi kieltää!Ja tän sai tuta moni muu kun minäkin.Oikeesti,kyllä niiten tätyy oikee kytätä,jos ne kerra huomas pullonkorkin värinkin,niin se alkuperänen korkki on tummanvihreä.Että näin Lahdessa!Siellä ne neidit on muutenkin jotenkin kauheen ylimielisiä.En todellakaan aio enää lapsian sinne puljuun viedä!
Onkohan meille sama kassaneiti tullut valittamaan, minulla oli lapselle vettä omassa urheilujuomapullossa mukana mutta ei, se piti ostaa sieltä se vesipullo joka maksoi muistaakseni 1€ ja kun tyhjentyy pitää ostaa uusi. Arvaa vaan menemmekö enään tuonne. Onneksi ei tästä niin pitkä matka hypätä autoon ja ajaa hurauttaa vaikka huimalaan jossa saa jopa vettä lasiin ILMAISEKSI!
 
äihiliini
Onkohan meille sama kassaneiti tullut valittamaan, minulla oli lapselle vettä omassa urheilujuomapullossa mukana mutta ei, se piti ostaa sieltä se vesipullo joka maksoi muistaakseni 1€ ja kun tyhjentyy pitää ostaa uusi. Arvaa vaan menemmekö enään tuonne. Onneksi ei tästä niin pitkä matka hypätä autoon ja ajaa hurauttaa vaikka huimalaan jossa saa jopa vettä lasiin ILMAISEKSI!
Tää pitisi saada jo ihan tasa-arvon nimissä julkisuuteen ja stoppi tollaselle kyykyttämiselle! Ei kaikilla ola vara sitä euroakaan enempää tuhlata jos kyse todellakin vedestä!!!

Hoploppi POIKoTTIIN aloite pitäs tehdä. En kyllä tiedä onko lain mukaista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äihiliini;27361241:
Omien eväiden syöntikin pitäisi sallia. Meidät nakattiin pihalle kun emme suostuneet syömään heidän tarjoamaa ruokaa koske se ei ollut maidotonta, munatonta, perunatonta eikä viljatonta.
Perheemme on nyt vaan moni allerginen ja maksaisin paljon jos allergiat loppuisi. Mutta omia eväitä emme saaneet syödä vaikka me vanhemmat ostettiin omamme ravintolan ( tai olisko pakkosyöttölän ) puolelta. Myyjä ei voinut taata , että ruoka olisi noista allergisoittavsita aineista vapaata mutta uhkasi poliisilla jos lapsille tarjotaan jotain omaa.
USKOMATONTA TOIMINTAA!! En voi millään uskoa, että olisi sallittua. Kannattaa laittaa palautetta Hoplopiin menemään! Törkeää.
 
"harmaa"
Jonkun pitäisi varmaan laittaa kirjallisena kysely Lahden hoploppiin ja kysyä saako ottaa omaa vesipulloa mukaan ja mikä heidän kantansa siihen on?

Siellähän on joksus ennen ollut vesikannu josta on saanut ottaa vettä ilmaiseksi.
 
"POMPOM"
Miettikääpä monta ihmistä siellä saa lipun maksaa jotta se paikka kannattaa? Vuokrat on aikamoiset yli tuhannen neliön liiketilassa ja vielä pitäisi saada siellä eväätkin syödä! Aikuiset pääsee ilmaiseksi sisään ni olisi se kohtuullista kahvion palvelua käyttää jos kerta siellä istuskelee, vai pitäisikö saada syödä omat eväät, käyttää kahvilan mukeja ja lautasia, sotkea pöydät ja henkilökunta siivoaisi nekin sitten? ÄLY HOI! EI mikään kunta noita yksityisiä palveluja tue millään lailla, pakko niidenkin vuokrat ja palkat jostain maksaa. Ja puhumattakaan mitä tollasen leikkipaikan kunnossapito vaatii, sähköt jne kaikki. Ärsyttävää herjausta tuosta, olisko parempi jos ne sulkis ovensa kokonaan? Lapset varmaan kiittäis, nehän rakastaa sitä leikkimistä, aikuiset vaan toimettomana narisee noista kahvilapalveluista kun menisitte ja leikkisitte mukana ja jättäisitte sen ruoan miettimättä niin syvästi. Tuskin kukaan perhe käy siellä monesti kuussa joten jos nyt euron maksaa vesipullosta niin ompa kamalaa. Mutta varmaan jos menee juomapullon kanssa ostaa lipun ja kertoo että meillä on vettä mukana kun ei ole rahaa ostaa vesipulloa enää niin tuskin kukaan teitä pihalle heittää.
 

Yhteistyössä