Saako hehkuttaa? Mä en ole neljään vuoteen painanut näin vähän :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tai no, vähää en paina vieläkään, mutta 12 kiloa vähemmän, kuin ennen. Vaikkakin vielä kyllä 11 kiloa enemmän, kuin aikanaan, mutta suunta on edelleen alaspäin :)

Alkuun kirosin sitä, kun tuntuu siltä, että peilistä tuijottaa ihan yhtä iso, ruma ja lihava ämmä kuin ennenkin, mutta nyt hoikistumisen jo näkee. Ja tuntee. Muutamat housut ovat jääneet jo liian suuriksi ja ne on heitetty menemään, koska en aio enää koskaan olla niin iso, että ne ovat mulle sopivat.

Kyllä siellä peilissä edelleen on vähän iso ämmä ja lihavakin vielä. Mutta niin ruma se ei enää ole. Kummasti se poskien kaventuminen ja kaksoisleuan pienentyminen saa naamankin näyttämään vähän siedettävämmältä :D Mä olen ollut 4 vuotta kateellinen niille, jotka lihoo nätisti, sillä mä en valitettavasti kuulu heihin. Mutta ehkei mun tarvitse enää ihan hirmuisen kauaa miettiä sitä...jospa mä voisinkin josakin vaiheessa keskittyä hoikkana oloon ja unohtaa lopullisesti kaikki liikakilo? Jaiks :D

[QUOTE="vieras";24972710]sitä se yleiskone teettää, ei sillä saa ruokaa aikaan :(

eniten säälittää lapsiparat[/QUOTE]

No eikä, kun sen yleiskoneen ansiosta meillä on useammin esim. porkkanaraastetta, jota puputtamalla musta tulee isona pieni.

Ja kun nykyään teen sämpylätkin itse, niin mullahan kuluu siinä kaloreita, kun lähden kaupasta hakemaan niitä sämpylätarvikkeita.

On siitä koneesta vähän haittaakin ollut, koska sillä saa melko herkullisia kakkuja aikaiseksi...mutta mä koitan olla perehtymättä niihin nyt liikaa ja keskittyä niihin porkkanaraasteisiin yms :)

[QUOTE="jojo";24972723]Mä olen kade! Oma paino jumii, seitsemän kilon kuluttua olisin samassa tilanteessa kuin chef nyt.[/QUOTE]

Mulla lähti 10 kiloa kuin vettä vain. Mutta siihen se sitten tyssäsikin moneksi viiikoksi. Mä painoin kuusi viikkoa sitten 1,1kg enemmän, kuin mitä eilisessä punnituksessa, joten mulla meni ne kuusi viikkoa ihan reisille. Paino jojoili noin kilon sisällä. Tällä viikolla se onneksi lähti vihdoinkin kunnolla laskuun ja nyt aion sen laskussa pitääkkin, vaikka väkisin :)

Mä luulen, että vaikka jumit tuntuu tosi paskamaisilta, niistä oppii. Ne opettaa itsekuria ja hallintaa, sillä sitä tullaan tarvitsemaan koko lopun elämää. Ei se paino siellä matalissa luvuissa pysy itsestään, eli kyllä se siellä pitää pitää. Kerran ruokavammanen, aina ruokavammanen.

Mutta nyt vaan pötkit sisulla eteenpäin. Jos nyt luovutat et laihdu. Mutta jos jaksat vaan puskea eteenpäin, niin laihdut aivan varmasti :)

[QUOTE="Kyy";24972740]Hienoa Chef! Onnea! :D Me muut tullaan täällä perässä! Ja tuu vieraileen taas läskin sulattajiinkin, kovin on meillä hiljaista ilman sinua pinossa.[/QUOTE]

Jos et kerro kelleen, niin voin paljastaa, että mä käyn siellä aika usein kurkkimassa :D Mutta kaipa sinne voisi jonkun sanasen aina välillä kirjatakin :)

Mutta nyt vaan pötkit sisulla eteenpäin. Jos nyt luovutat et laihdu. Mutta jos jaksat vaan puskea eteenpäin, niin laihdut aivan varmasti :)

Näinhän se on, kiitos tsempityksistä. :) Mulla on vaan tapana käydä jääkaapilla ja laittaa suuhuni jotain ja tajuan tilanteen jotakuinkin vasta nielaistessani. Pitäisi kai taas pitää ehdollistamiskuuri, joskus vuosia sitten opettelin samasta tavasta pitkäksi aikaa pois kukkakaalilla. Päätin, että jos avaan jääkaapin turhaan, mun on syötävä sieltä pala kukkakaalia joka ikinen kerta. Inhosin kukkakaalia, joten viikko-pari sen jäystämistä monta kertaa päivässä sai suunnilleen pelkäämään jääkaappia :D

Upea juttu Chef! Lähetän paljon tsemppejä, että saat loput 11 kg tiputettua. Motivaatiota näyttäisi ainakin olevan :)

Itse oon laihtunut tammikuusta n.24 kiloa. Heittelee välillä. Olen reippaasti normaalipainon rajojen sisällä, mutta silti tuntuu että peilistä katsoo se entinen lihava akka. Kuvista kyllä huomaa hyvin miten on muuttunut. Pitäisköhän kehystää pari aivan kamalaa kuvaa ja laittaa ne johonkin jääkaapin oven lähettyville? Olisi ainakin hyvä tapa muistuttaa minkälaiseksi ei haluaisi enää lihoa.

Tapasi heittää vanhat farkut pois on hyvä keino. Jotenkin itse en vaan raaski. Nekin muistuttaa siitä minkälainen on joskus ollut, mutta toisaalta ne vie hirveästi tilaa. Mulla on ainakin useat kymmenet vanhat farkut.

Onnea vielä kerran Chef!

[QUOTE="Outius";24972912]Upea juttu Chef! Lähetän paljon tsemppejä, että saat loput 11 kg tiputettua. Motivaatiota näyttäisi ainakin olevan :)

Itse oon laihtunut tammikuusta n.24 kiloa. Heittelee välillä. Olen reippaasti normaalipainon rajojen sisällä, mutta silti tuntuu että peilistä katsoo se entinen lihava akka. Kuvista kyllä huomaa hyvin miten on muuttunut. Pitäisköhän kehystää pari aivan kamalaa kuvaa ja laittaa ne johonkin jääkaapin oven lähettyville? Olisi ainakin hyvä tapa muistuttaa minkälaiseksi ei haluaisi enää lihoa.

Tapasi heittää vanhat farkut pois on hyvä keino. Jotenkin itse en vaan raaski. Nekin muistuttaa siitä minkälainen on joskus ollut, mutta toisaalta ne vie hirveästi tilaa. Mulla on ainakin useat kymmenet vanhat farkut.

Onnea vielä kerran Chef![/QUOTE]

Kiitos :)

Mä luulin vuoden jos toisenkin olevani edelleen ihan hyvänkokoinen. Kyllä mä tiesin, että vähän on tullut pyöreyttä lisää, mutta kun katsoin peilistä, oli siellä se sama ihminen kuin ennen...vain vähän pyöreämpänä. Kunnes sitten kerran näin itsestäni valokuvan.

Se oli jotain ihan hirveää. Mä olin ihan järkyttävän kokoinen. Jos joku olisi näyttänyt mulle sitä kuvaa peittäen henkilön naaman, en olisi MILLOINKAAN tunnistanut siitä itseäni. Mutta siinä mä nyt kuitenkin sitten olin. Lihavana. Se oli melko pysäyttävä hetki.

Sen jälkeen olen nähnyt itseni aina uusin silmin. Lihavana. Ja edelleen peilissä on lihava akka, mutta sentään jo vähän pienempi kuin ennen.

Mä olen ottanut kuvia. "Ennen", "nyt" ja mulla on myös jo valmiina "jälkeen" kuva.

"Ennen" kuvan räpsittiin 81,4 kilon painoisena....en yksinkertaisesti kyennyt menemään kameran eteen jo aiemmin, kun kiloja oli ne hurjat 85.

"Nyt" kuvassa painoa on 74,4 kg. Sekin kuva näyttää melko hurjalta ja kun kuvat otettiin, oli niiden näkeminen pettymys. Mutta eron kyllä silti huomaa sihen entiseen. Mutta ihan huima ero on siihen seuraavaan, eli "jälkeen"-kuvaan.

Se on siltä ajalta, kun painoin 62 kg ja koin olevani niin läski, että kiloja piti saada pois 5-10. En tosin onnistunut siinä silloin. Nyt se tuonaikainen laihis tuntuu ihan naurettavalta. En mä siinä kuvassa laiha ole, enkä edes hoikka (pituutta 163,5 cm) mutta mä voisin antaa aika paljon, jos pääsisin niihi mittoihin uudestaan. Tällä kertaa olisin niihin mittoihin enemmän, kuin tyytyväinen. Saattaa olla, että kokisin tarvetta vielä muutaman kilon pudottaa, mutta tällä hetkellä tähtäimenä on juurikin se 62 kg...eli sen 11 kiloa matkaa vielä.

Mulla on siis kuvia. Siltä en halua enää näyttää, miltä näytin 80+ kiloisena. Enkä halua kyllä näytää tältäkään. Joten kiloja on saatava vielä lisää pois. Ja kyllä mä saankin :)

Kiitos :)

Mä luulin vuoden jos toisenkin olevani edelleen ihan hyvänkokoinen. Kyllä mä tiesin, että vähän on tullut pyöreyttä lisää, mutta kun katsoin peilistä, oli siellä se sama ihminen kuin ennen...vain vähän pyöreämpänä. Kunnes sitten kerran näin itsestäni valokuvan.

Se oli jotain ihan hirveää. Mä olin ihan järkyttävän kokoinen. Jos joku olisi näyttänyt mulle sitä kuvaa peittäen henkilön naaman, en olisi MILLOINKAAN tunnistanut siitä itseäni. Mutta siinä mä nyt kuitenkin sitten olin. Lihavana. Se oli melko pysäyttävä hetki.

---

Se on siltä ajalta, kun painoin 62 kg ja koin olevani niin läski, että kiloja piti saada pois 5-10. En tosin onnistunut siinä silloin. Nyt se tuonaikainen laihis tuntuu ihan naurettavalta.

Ihan sama juttu mullakin. Ja valokuvan lisäksi toinen järkyttävä kokemus oli kun yhdessä kaupassa kävelin yhtä kaukana olevaa peiliä kohti. Jotenkin en nähnyt koskaan samaa kun kotoa lähtiessä katsoin tuosta eteisen peilistä... Siis miten mä en voinut tajuta, että olen oikeasti niin iso?!

Ja sitten taas, kun katson kuvia, joissa painan jonkun 58 kiloa, ei voi kuin ihmetellä, että miten mä olen voinut pitää itseäni isona. Olen 168 cm pitkä. Jos nyt näyttäisin samalta, en haluaisi muuttaa itsessäni mitään. Alimillaan olen painanut jotain 47 kiloa, joten siksi varmaan tunsin itseni lihavaksi lähes 60-kiloisena, mutta nyt kun niitä kuvia katsoo, mä olen niissäkin hoikka, kun urheilinkin tosi paljon ja siinä painossa mulla oli kivasti lihastakin (toisin kuin 47-kiloisena...).

Kiva kuulla, että sulla onnistuu laihdutus! Saa itse tosi plajon tsemppiä kun kuulee että muutkin onnistuu. Mä en tiedä, paljonko nyt painan, en ole jaksanut oikein punnita tai katsoa syömisiä... Isoin lukema vaa'assa on ollut 89(!) kiloa, mutta ihan niin paljon en enää paina. Yli 80 kuitenkin varmasti, veikkaan että 85. Olen saanut lääkettä unettomuuteen ja kilpirauhasen vajaatoiminta pitäisi testata, mutta jo tuon unettomuuden poistuminen kyllä on auttanut sen verran, että pikkuhiljaa alkaa jaksaa jo keskittyä muuttamaan ruokailutottumuksia.

hehkuttaa.. Niin hehkutan minäki. Reilu vuos sitte aloin laiharin, paino sillon jotain 64-65kg. Tavotteena painaa n.56-57kg 11/11 mennessä. Jeps, paino kyllä kävi siinä jo välillä mutta aloin odottamaan vauvaa, joka syntyi heinäkuussa. Arvaa vaan hehkutanko nyt kun odotuksen jälkeen, vauvan ollessa noin 3kk, painan noin 56kg eli tavote saavutettu. :)

[QUOTE="vieras";24974868]Ihan sama juttu mullakin. Ja valokuvan lisäksi toinen järkyttävä kokemus oli kun yhdessä kaupassa kävelin yhtä kaukana olevaa peiliä kohti. Jotenkin en nähnyt koskaan samaa kun kotoa lähtiessä katsoin tuosta eteisen peilistä... Siis miten mä en voinut tajuta, että olen oikeasti niin iso?!

Ja sitten taas, kun katson kuvia, joissa painan jonkun 58 kiloa, ei voi kuin ihmetellä, että miten mä olen voinut pitää itseäni isona. Olen 168 cm pitkä. Jos nyt näyttäisin samalta, en haluaisi muuttaa itsessäni mitään. Alimillaan olen painanut jotain 47 kiloa, joten siksi varmaan tunsin itseni lihavaksi lähes 60-kiloisena, mutta nyt kun niitä kuvia katsoo, mä olen niissäkin hoikka, kun urheilinkin tosi paljon ja siinä painossa mulla oli kivasti lihastakin (toisin kuin 47-kiloisena...).

Kiva kuulla, että sulla onnistuu laihdutus! Saa itse tosi plajon tsemppiä kun kuulee että muutkin onnistuu. Mä en tiedä, paljonko nyt painan, en ole jaksanut oikein punnita tai katsoa syömisiä... Isoin lukema vaa'assa on ollut 89(!) kiloa, mutta ihan niin paljon en enää paina. Yli 80 kuitenkin varmasti, veikkaan että 85. Olen saanut lääkettä unettomuuteen ja kilpirauhasen vajaatoiminta pitäisi testata, mutta jo tuon unettomuuden poistuminen kyllä on auttanut sen verran, että pikkuhiljaa alkaa jaksaa jo keskittyä muuttamaan ruokailutottumuksia.[/QUOTE]

Toivottavasti saat nukkumiset ja mahdollisen kilppariongelman kuntoon :)

85 on jo paljon parempi, kuin 89...joten suunta on jo oikea :)

hehkuttaa.. Niin hehkutan minäki. Reilu vuos sitte aloin laiharin, paino sillon jotain 64-65kg. Tavotteena painaa n.56-57kg 11/11 mennessä. Jeps, paino kyllä kävi siinä jo välillä mutta aloin odottamaan vauvaa, joka syntyi heinäkuussa. Arvaa vaan hehkutanko nyt kun odotuksen jälkeen, vauvan ollessa noin 3kk, painan noin 56kg eli tavote saavutettu. :)

Onnea ihan hurjasti tavoitteen saavuttamnisesta :)

Hienoa, onnea chef ja muut pudotuksessa onnistuneet :)

Mä olen kanssa matkalla alaspäin, vieläkin olisi 15kg pudotettavaa, mutta 24 kg on jo lähtenytkin :D

Vuoosi sitten aloitin, enkä mitään muuta ole ruokailussani muuttanut kun annoskoot. Syön edelleen vain 3 kertaa päivässä, välillä 2 ja silti se paino putoaa, nälkä pysyy kurissa ja olo on mainio :)

No, liikuntaa olen luonnollisesti lisännyt, koittaa pitää nahka mukana :D

Nyt on jo toista kuukautta paino aikalailla samoissa, siis 79kg. Mutta on jo alle 80 :D Tavoite on ensi huhtikuuhun mennessä olla se 64kg, mikä olisi minulle juuri hyvä kun pituutta on 168cm :)

Hienoa, onnea chef ja muut pudotuksessa onnistuneet :)

Mä olen kanssa matkalla alaspäin, vieläkin olisi 15kg pudotettavaa, mutta 24 kg on jo lähtenytkin :D

Vuoosi sitten aloitin, enkä mitään muuta ole ruokailussani muuttanut kun annoskoot. Syön edelleen vain 3 kertaa päivässä, välillä 2 ja silti se paino putoaa, nälkä pysyy kurissa ja olo on mainio :)

No, liikuntaa olen luonnollisesti lisännyt, koittaa pitää nahka mukana :D

Nyt on jo toista kuukautta paino aikalailla samoissa, siis 79kg. Mutta on jo alle 80 :D Tavoite on ensi huhtikuuhun mennessä olla se 64kg, mikä olisi minulle juuri hyvä kun pituutta on 168cm :)

No sulla onkin sitten jo kunnolla kokemusta pianonpudotuksesta. On se melko hienoa sitten aikanaan sanoa, että "olen pudottanut 20+ kg painoa". Jotenkin kun tämä 12 kiloa ei vielä tietyllä tapaa tunnu missään. Johtunee tosin siitä, kun pudotettavaa on lähes toinen samanmoinen määrä vielä.

Mulla tekee välillä hyvin tiukkaa syödä vähän ja harvoin. Muutos entiseen on niin suuri. Napostelut on ne mun pahin juttuni ja varsinkin kaikki arjesta poikkeavat päivän tuottavat päänvaivaa. Mutta jotenkin tässä on eteenpäin potkittu :D

Yhteistyössä