En enää milloinkaan ohita kirppiksellä hyväkuntoista ulkovaatetta siitä syystä, että se on vielä vähän liian iso.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meneekö se sitten useimmiten niin, että lapsi käy läpi kaikki koot? Että yhtenä vuonna on 98cm, seuraavana 104cm, sitten 110cm jne? Mietin vaan, meidän poika on vasta pieni, mutta ainakin nyt on hypätty kokojen yli, ja esim. koon 80cm talvihaalari olisi ollut ihan turha, koska 74cm oli ekana talvena passeli, mutta tokana piti olla jo 86cm.

Kaikki lapset eivät käy kaikkia kokoja läpi, mutta osa käy.

Meillä oli ekana talvena käytössä toppapuvut koossa 56 ja 62. Seuraavana talvena oli käytössä 74 ja 80 ja nyt kun on kolmas talvi, niin käytössä oli ensin koko 86 cm ja nyt koko 92 cm. Seuraavana talvena koko 92 menee vielä alkuun, mutta ei koko talvea, siksi metsästin niin hanakasti kokoa 98.

Meillä menee siis joka talvi aina kaksi eri kokoa.

Perheemme kuopus, joka on lähes tasan vuoden nuorempi, on käyttänyt vain kokoa 74 cm...on siinä ja siinä että siirtyykö tämän talven aikana vielä kokoon 80 cm, vai ei. Syksyllä kuitenkin käyttää sitten jo kokoa 86 cm ja mahdollisesti siirtyy sen talven aikana jopa kokoon 92 cm...tai sitten ei :)

Mietin, et uskaltaiskohan sitä katella kirppiksiltä pojalle ens talveksi pukua koko 98 (ylläri)? ku se on nyt tämän talven menny 92sen puvulla. Täyttää jouluna 3v. Vai pitäskö katella jo isompaa.

Mäkin olen jo ostellut ensi talveksi molemmille lapsille talvitakit kirpparilta. Haalareita (vk- ja toppaa) ei tosiaan meinaa löytyä hyväkuntoisina enää 80cm jälkeen. Tytölle löysin nyt pitkän etsinnän jälkeen remun kosteussuojatun (110) ja täysin ehjän hintaan 11€ (toinen jalkalenkki pitää korjata). Tiesin että on vielä kevääksi liian iso, mutta meneepähän sitten syksyllä. Pojalle 80, 86, 92 ja tytölle 104, (110), 116 jos tulee vastaan ehjänä, hyväkuntoisena ja miellyttyvän värisenä niin lähtee heti mun mukaan!

Mä ostan aina alesta (tai kirpparilta jos tulee mieleinen sopuhintaan vastaan) seuraavan kauden ulkovaatteet, tai joskus jopa yli vuodenkin päähän. Odotan vähintään -50% alennusta, tai no joskus oon ostanu -40% jos jotain tosi mieluista ollut, joten ei haittaa jos ei tulekaan käytettyä, ne saa varmasti samaan hintaan myytyä. Meillä on kyllä ollu tähän mennessä käytössä jokainen koko, en tykkää jos alkutalvesta on hirveet pussit lahkeissa tai lopputalvesta nilkat vilkkuu, mieluummin sopiva haalari, jonka voi sitten myydä pois vähän käytettynä jos ei ole sellainen jota säästäisi seuraavalle. Ja on mukava välillä vaihtaakin ulkovaatteita.

Tosi kivoja tunikoja olit löytänyt...ja ihan sikahalvalla :D

Mä tässä pohdin ja pähkäilen että ottaakko vaiko eikö ottaa pöytää. Olen myynyt netissä melko paljon ja siellä viedään käsistä kaikki söpöstelyvaatteet...perusvaatteet ei niin liiku, mutta ne liikkuu sitten taas melko hyvin kirppiksellä :)

Lindexin 80 cm alkaa olemaan jo melko nafteja, mutta H&M 80 cm menee vielä...joten jospa tuossa maalis-huhtikuussa sitten ottasin paikan :)

Kiitos, ja fb:ssäkö sä myyt noi lastenvaatteet jos saan kysyä? siis ne söpöstelyvaatteet?

Ja juu, mulle sattu tosi hyvä tuuri sen kanssa, että löysin tommosen sikahalvan pöydän :) sieltä mä niitä haalin. Hyvinkään kirpparilta.

meiltä jää pojalta kaksikin pukua tältä talvelta ja en niitä säilytä koska tiedän että niille ei tule enään käyttöä :))

Tarjolla olisi:
98cm ticketti,karvahupulla ja irrotettavalla vuorella.
98cm kaksiosainen reiman puku,v.sininen takki ja harmaat housut.

kummatkin puvut olemme pojalle uutena ostaneet ja käytössä vain tämän talven.Täysin ehjiä eikä kulumaakaan yhtään.pihamme on niin luminen että eipä ole miksikään menneet,mäkeäkään poika ei tykkää laskea joten takamuskin kuin uusi :) ovh ticketillä 180e ja reimalla housut 60e/takki 60e...

tarviiko kukaan?

Alle kaksivuotiaalle lapselle on mielestäni vähän hankalampi ostaa haalareita varastoon, kun joku koko voi hyvinkin jäädä väliin. Sen jälkeen meillä on kasvettu suht normaalia tahtia kaikki koot läpi. Kun en tykkää pitää lapsia nafteissa enkä jättisuurissakaan... sillä tavallahan sitä toki voisi kokoja jättää väliin.

Eli jemmaan vaan ulkovaatteita, meilläkin on aikamoiset määrät odottamassa :-)

[QUOTE="riia";23158593]meiltä jää pojalta kaksikin pukua tältä talvelta ja en niitä säilytä koska tiedän että niille ei tule enään käyttöä :))

Tarjolla olisi:

kummatkin puvut olemme pojalle uutena ostaneet ja käytössä vain tämän talven.Täysin ehjiä eikä kulumaakaan yhtään.pihamme on niin luminen että eipä ole miksikään menneet,mäkeäkään poika ei tykkää laskea joten takamuskin kuin uusi :) ovh ticketillä 180e ja reimalla housut 60e/takki 60e...

tarviiko kukaan?[/QUOTE]

ja myynti hinta? :)

[QUOTE="riia";23158593]meiltä jää pojalta kaksikin pukua tältä talvelta ja en niitä säilytä koska tiedän että niille ei tule enään käyttöä :))

Tarjolla olisi:

tarviiko kukaan?[/QUOTE]

Anteeksi että tartun pikkuasiaan, mutta miten ticketin ovh on ollut 180? en ole kuulllutkaan että ne olis NOIN kalliita? 150 korkeintaan on ticketit tietääkseni,(ja sitäkään en kyllä ikinä maksais.)

Samaa mieltä aloittajan kanssa! Mutta ongelma voi tosin olla se, että jos vuosia säilyttää, oma "värimaku" muuttuu... Ja sitten tekeekin mieli ostaa ihan jotain muuta.
Mutta kyllä mä kirppiksillä katon sellaisia tarpeeksi neutraaleja etukäteen.

Harmittaakin ,kun talvella näin sen ihanan TICKETIN TÄHTI-takin hyvään hintaan, ja ajattelin ettei oo käyttöä vielä moneen vuoteen...no nyt se jäi harmittamaan,ne on ihan kiven alla huutiksessakin, kaikki huutaa hulluna.... ELI OLISI PITÄNYT HAMSTRATA ETUKÄTEEN. Ens kerralla sit!

[QUOTE="poppis";23160085]Anteeksi että tartun pikkuasiaan, mutta miten ticketin ovh on ollut 180? en ole kuulllutkaan että ne olis NOIN kalliita? 150 korkeintaan on ticketit tietääkseni,(ja sitäkään en kyllä ikinä maksais.)[/QUOTE]

Ticket 2 Heaven: Frontpage

Tuolla on Tickettejä....ja sieltä näkyy niiden ovh :) Ovat nyt tarjouksessa joten jos joku kaipaa niin ei muuta kun tilaamaan :)

Samaa mieltä aloittajan kanssa! Mutta ongelma voi tosin olla se, että jos vuosia säilyttää, oma "värimaku" muuttuu... Ja sitten tekeekin mieli ostaa ihan jotain muuta.
Mutta kyllä mä kirppiksillä katon sellaisia tarpeeksi neutraaleja etukäteen.

Harmittaakin ,kun talvella näin sen ihanan TICKETIN TÄHTI-takin hyvään hintaan, ja ajattelin ettei oo käyttöä vielä moneen vuoteen...no nyt se jäi harmittamaan,ne on ihan kiven alla huutiksessakin, kaikki huutaa hulluna.... ELI OLISI PITÄNYT HAMSTRATA ETUKÄTEEN. Ens kerralla sit!

Kysymys on nyt 1-2 kokoa suuremmasta vaatteesta, eli ei tarvitse sentään vuosia säilyttää :) On nimittäin ihan totta että se oma maku saattaa muuttua. Mä olen säästänyt esikoiselta muutamia vaatteita, mm. erään toppapuvun pienemmille, mutta lopulta päätin luopua lähes kaikista. Ei vaan yksinkertaisesti enää ollut sama maku, kuin mitä oli 5 vuotta sitten.

Mutta sekään ei ole ongelma, sillä niistä tavaroista kyllä pääsee eroon. Laitoin ne kirppikselle myyntiin ja kaikki meni heti :)

Yhteistyössä