• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

saako esikoulusta olla pois huvikseen?

  • Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
näin
ei ku vähän vaan ihmetyttää kaverin toiminta...
kun lapsi sanoo että ei jaksa tänään eskariin niin ok, ei tarvitse.
mun mielestä, tai itte oon sellanen että jos olen lapsen sinne ilmoittanut niin siellä sitten käydään.
vaikka onkin vapaaehtoinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Tottakai sinne pitää mennä vaikka ei aina huvita. Tai sitä mieltä minä ainakin olen. Onhan sitä sitten kouluunkin mentävä.
Just sen takia, että kouluun on mentävä seuraavat 9v, ei eskari ole pakollinen. Eskarissa opetellaan olemaan ryhmässä, sosiaalisia taitoja, keskittymistä ja pieniä motorisia tehtäviä. Se on harjoittelua koulua varten.

Eskari on vapaaehtoinen, sinne ei ole pakko ilmoittautua, eikä mennä vaikka olisi ilmoittautunutkin. Kukaan ei ole jäänyt ilman paikkaa vaikka lapsesi sinne pääsikin, koska se on lakisääteinen mahdollisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Tottakai sinne pitää mennä vaikka ei aina huvita. Tai sitä mieltä minä ainakin olen. Onhan sitä sitten kouluunkin mentävä.
Just sen takia, että kouluun on mentävä seuraavat 9v, ei eskari ole pakollinen. Eskarissa opetellaan olemaan ryhmässä, sosiaalisia taitoja, keskittymistä ja pieniä motorisia tehtäviä. Se on harjoittelua koulua varten.

Eskari on vapaaehtoinen, sinne ei ole pakko ilmoittautua, eikä mennä vaikka olisi ilmoittautunutkin. Kukaan ei ole jäänyt ilman paikkaa vaikka lapsesi sinne pääsikin, koska se on lakisääteinen mahdollisuus.
Olen samaa mieltä Prettyn kanssa, että eskari on vielä kouluun opettelua.. sit kun ekaluokalla on "pakko" lähteä joka päivä, eskarilainen voi vielä valita..
Eskari ei ole joka paikkakunnalla edes joka päivä.. se on ikään kuin "leikkikoulu".. eli siellä ei opetella vielä mitään niin oleellista, mitä ei kerkeäisi sitte itse koulussa opetella!!
Ja antavathan ne rokulipäitäkin äidillekkin vähän valinnan vapautta (jos ei ole toista pientä koululaista)..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikäs pakko sinne on mennä jos ei halua /jaksa
itse vaan aina ajattelen että jos sinne ilmoittaudutaan niin mitään omia hupilomia ei sitte pidetä.
vaikka onkin vapaaehtoinen.
no kyllä eskarista voi muttei sit koulusta,eikä sieltä eskarista jatkuvasti pois olla.
 
Kuhnuri
Meillä oltiin pois jos huvitti. Ihan siksi että työt sellaisisia että viikkovapaita ja välillä vaan tuntu siltä että tarvitaan kokonainen päivä johonkin yhdessä olemiseen. En aina ilmoittannu koska ei mitään takseja tms. juttuja. Eskari on mun mielestä enemmän kerho kuin koulu,,,
 
minä
Tää on sitä mitä tossa yhessä ketjussa on tapeltu toistakymmentä sivua.
Lapsen ei oo pakko jos lapsi ei halua, jos lapsi ei halua mennä eskariin niin ei oo pakko, jos lapsi ei halua tulla pihalta sisälle ei oo pakko jne
 
Meillä on semmonen sopimus eskarilaisen kans, että huilipäiviä saa pitää, mutta ei joka viikko, ja niistä sovitaan etukäteen, eli tuo, ettei jaksa mennä, niin se ei oikeuta huilipäivään. Opetellaan sitä, että säännöllisesti joka aamu lähdetään, koska ens syksynä sit onkin jo koulu edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tää on sitä mitä tossa yhessä ketjussa on tapeltu toistakymmentä sivua.
Lapsen ei oo pakko jos lapsi ei halua, jos lapsi ei halua mennä eskariin niin ei oo pakko, jos lapsi ei halua tulla pihalta sisälle ei oo pakko jne
Tämä ei ole sitä, että päälle ulos ei tarvitse pukea, koska ei ole pakko. Elämässä on aika monta oikeaa pakkoa, ja eskari, jossa harjoitellaan koulua varten, lähes joka päivä lähes samoja asioita, ei ole sellainen ;)
 
En oo antanut pitää huilipäiviä. Eihän niitä pidetä ekaluokalla tai myöhemmässäkään vaiheessa syyttä suotta ja mun mielestä eskari valmentaa hyvin sitä varten. Ja koskaan ei tiedä jos sairastuu pidemmäksi aikaa niin siinä on rokulipäivää ihan riittävästi.

Ja eskareista muuten saa kunnalta/kaupungilta vai oliko se valtiolta jonkun rahan että sen takia siellä olis suotavaa käydä jos kerran sinne on vaivautunut ilmoittautumaan.

Tätä eskarista poissaolematta-päätöstä tukee kyllä satavarmasti se ettei meidän lapset sieltä ole koskaan halunnu olla edes syyttä suotta pois.
 
=)
Meille sanoin eskariope, että nyt syksystä voi pitää löysempiä viikkoja samoin talvella, mut sitten kevään viimmeisinä kuukausina eli huhti-toukokuu ois jo sellaista aikaa, että lapsi ois täydet viikot, jotta kouluun meno ei ois niin kauhee shokki sitten.
 

Yhteistyössä