Saako anopille mennä sanomaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
kun se on yksinkertainen eikä ymmärrä vihjailua eikä kukaan ole sille kehdannut lainkaan mennä sanomaan yhtä juttua niin olenkos reipas miniä ja pilaan joulun? Kyse on sellaisesta asiasta kun minä ja mieheni ei tulla yhtään hyvin toimeen miehen veljen ja sen avovaimon kanssa. No myönnetään, varsinkaan minä en tule sen avovaimon kanssa ja miehen veljeäkin pidän melko tyhmänä tapauksena. Välttääksemme tuota tuskaa, että meidän pitäis pilata joulumme niin soittelimme keskenään ja vihjasimme hiukan toinen toisillemme, että eikös menis paremmin ettei oltais joulunpyhinä yhteyksissä. Sopi kummallekin osapuolelle. No, mutta sit siihen ongelmaan, anoppi ei tuota tajua. Elättelee toiveita jostain hurmaavasta sukujoulusta. Ja kun nää muut on nössöjä nyhveröitä eikä saa sanaa suustaan niin menenkö ja sanon anopille, että jos ne tulee anoppilaan niin me ei tulla ja varmaan myös toisinpäin, että koita nyt ymmärtää??

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ai pitääkö anopin valita kummat ottaa luokseen jouluksi?

No ei sen varsinaisesti tartte kun miehen veli ja sen avovaimo ei halua tulla ylipäätäänkään tänne. Me voidaan mennä anoppilaan jos ne ei ole paikalla. Eli siis muiden mielestä täydellistä, mutta kuulemma se selittelee jotain käsittämättömiä, kyllä ne varmaan tulee kuvitelmia siellä, sanoi mies kun oli käynyt tänään siellä. Pistää vihaksi kun ei saa aikuinen mieskään suutaan auki. olis siinä kohtaa sanonut, että pois sieltä pilvilinnoistas.. Taas mä joudun olemaan se joka avaa pelin ja saa aikaan härdellin.

No, helpompaa olis varmaan keskenään sopia että jos toinen pariskunta menee niin sitte ei mee toinen. Sinne anoppilaan. Ikävää on jos miehesi haluais mennä (ymmärsin että ongelma on siinä ettet tuu toimeen miehes veljen+vaimon kanssa) Mutta parempi katsella vaimoaan kotona hyväntuulisena kuin k*rpä ottalla äitinsä luona... Ja voihan sinne anoppilaan mennä sitte seuraavana päivänä..

Minusta olisi kyllä kamalaa, jos lapseni eivät tulisi käymään sen takia että heidän puolisonsa eivät tule keskenään toimeen. Siihen ei maailmani kaadu, jos suku ei juuri jouluna ole paikalla, mutta kuka hyvänsä emäntä haluaa tietää etukäteen montako lautasta katetaan aterialle.

Anoppi varmaan elättelee toiveita sukujoulusta.. koska kuka meistä ei haluaisia saada kaikki lapset edes kerran vuodessa saman pöydän ääreen. Onhan joulu ennen kaikkea yhdessäolon juhlaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

No ei sen varsinaisesti tartte kun miehen veli ja sen avovaimo ei halua tulla ylipäätäänkään tänne. me voidaan mennä anoppilaan jos ne ei ole paikalla. Eli siis muiden mielestä täydellistä, mutta kuulemma se selittelee jotain käsittämättömiä, kyllä ne varmaan tulee kuvitelmia siellä, sanoi mies kun oli käynyt tänään siellä. Pistää vihaksi kun ei saa aikuinen mieskään suutaan auki. olis siinä kohtaa sanonut, että pois sieltä pilvilinnoistas.. Taas mä joudun olemaan se joka avaa pelin ja saa aikaan härdellin.

Tuo on niin vimistä. Mulla meinaa kans välillä kiehahtaa kun mies ei saa sanotuksi yksikertaistakaan asiaa vanhemmilleen :headwall:
No mut, jos eivät kummiskaan oo tulossa niin ei mun mielestä oo mitään huolta. No, anoppi saattaa pettyä...mut eihän sille sit voi mitään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamela:
No, helpompaa olis varmaan keskenään sopia että jos toinen pariskunta menee niin sitte ei mee toinen. Sinne anoppilaan. Ikävää on jos miehesi haluais mennä (ymmärsin että ongelma on siinä ettet tuu toimeen miehes veljen+vaimon kanssa) Mutta parempi katsella vaimoaan kotona hyväntuulisena kuin k*rpä ottalla äitinsä luona... Ja voihan sinne anoppilaan mennä sitte seuraavana päivänä..

Juu voi, paitsi ettei mennä kun mä piipahdan joulupäivänä omassa kodissani ja lopun aikaa nukun, että jaksan mennä yövuoroon. Aatto on mun ainoo vapaapäivä.

No ei sen varsinaisesti tartte kun miehen veli ja sen avovaimo ei halua tulla ylipäätäänkään tänne. me voidaan mennä anoppilaan jos ne ei ole paikalla. Eli siis muiden mielestä täydellistä, mutta kuulemma se selittelee jotain käsittämättömiä, kyllä ne varmaan tulee kuvitelmia siellä, sanoi mies kun oli käynyt tänään siellä. Pistää vihaksi kun ei saa aikuinen mieskään suutaan auki. olis siinä kohtaa sanonut, että pois sieltä pilvilinnoistas.. Taas mä joudun olemaan se joka avaa pelin ja saa aikaan härdellin.

Tuo on niin vimistä. Mulla meinaa kans välillä kiehahtaa kun mies ei saa sanotuksi yksikertaistakaan asiaa vanhemmilleen :headwall:
No mut, jos eivät kummiskaan oo tulossa niin ei mun mielestä oo mitään huolta. No, anoppi saattaa pettyä...mut eihän sille sit voi mitään :whistle:

No se just lähinnä tässä huolettaakin, vois ehkä helpottaa sitä parkumista kun sanoisin suoraan että ei tuu tapahtumaan kuin että sit kuunnellaan koko porukka sitä mankumista jouluaattona eikä ketään kiinnosta se, ei edes appiukkoa eikä miehen pikkuveljeä varsinkaan kun sekin on sitä mieltä useimmiten, että isoveljensä ja sen avovaimo käy hiukan hitailla seoksilla.

No se just lähinnä tässä huolettaakin, vois ehkä helpottaa sitä parkumista kun sanoisin suoraan että ei tuu tapahtumaan kuin että sit kuunnellaan koko porukka sitä mankumista jouluaattona eikä ketään kiinnosta se, ei edes appiukkoa eikä miehen pikkuveljeä varsinkaan kun sekin on sitä mieltä useimmiten, että isoveljensä ja sen avovaimo käy hiukan hitailla seoksilla.

No sitten teet itestäs pahiksen..sanoisin et anna olla vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppi varmaan elättelee toiveita sukujoulusta.. koska kuka meistä ei haluaisia saada kaikki lapset edes kerran vuodessa saman pöydän ääreen. Onhan joulu ennen kaikkea yhdessäolon juhlaa :)

Onhan sitä pääsiäiset ja äitienpäivätkin vielä jäljellä.. miks jonkun joulun tarttee olla niin hiton ahdistava juttu jolloin vaaditan kaikenmoista lähimmäisenrakkautta mikä ei kuitenkaan ole yhtään aitoa?

Minä olen sitä mieltä että jouluna riidat ja jopa sukulaisten tyhjäpäisyys pitäisi unohtaa :D Mutta mulla ei ollutkaan lapsena koskaan sukujouluja ja nyt nautin niistä miehen suvun kanssa suunnattomasti, vaikka joukossa onkin kaikenlaista tallaajaa :xmas:

No sitten teet itestäs pahiksen..sanoisin et anna olla vaan :)

Toisaalta olen jo siinä roolissa ollut ennestäänkin, nämä veljekset kun on sitä mieltä ettei äidille voi mitään sanoa kun ei se ymmärrä.

Onhan sitä pääsiäiset ja äitienpäivätkin vielä jäljellä.. miks jonkun joulun tarttee olla niin hiton ahdistava juttu jolloin vaaditan kaikenmoista lähimmäisenrakkautta mikä ei kuitenkaan ole yhtään aitoa?

No ootteko te sitten pääsiäisinä ja äitienpäivinä yhtäaikaa samoissa juhlissa? tokihan anopin luo voi mennä sitten tapanina tai joulupäivänäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Minusta olisi kyllä kamalaa, jos lapseni eivät tulisi käymään sen takia että heidän puolisonsa eivät tule keskenään toimeen. Siihen ei maailmani kaadu, jos suku ei juuri jouluna ole paikalla, mutta kuka hyvänsä emäntä haluaa tietää etukäteen montako lautasta katetaan aterialle.

No maailmassa ei vaan aina kaikki asiat mene niin kauniisti kuin kuvittelis. Kyllä me aikoinaan koitimme, mutta kun ei niin ei, vähemmällä pääsee kun ymmärtää pysyä erillään. Eikä vika voi minussakaan olla totaalisesti, koska esimerkiksi omien sisarusteni puolisoiden kanssa tulen loistavasti toimeen. Just viime viikonloppuna vietimme kivan joulunalusviikonlopun siskoni ja hänen miehensä kanssa! He ilmoittivat silti jo ajat sitten että haluavat pyhittää jouluaaton vain itselleen eikä se ketään harmita kun juhlapyhiä ja viikonloppuja piisaa vuodessa aina sen verran että silloin tällöin nähdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta voit aivan hyvin sanoa anopillesi, että vietätte joulun oman perheenne kesken kotonanne.

juuri näin. mä oon kymmenen vuotta ton sanonut anopille jokikinen joulu ja jokikinen joulu se on loukkaantunut. nyt alkaa kai pikkuhiljaa mennä jakeluun eikä ainakaa viel nakellu niskojaan kun sanoin et meiltä ei tulla joulunpyhänä päivälliselle, vaan meil syödään se omassa kotona oman väen kesken. mun mielestä jokaisella on oikeus pitää sellanen joulu kuin parhaaks näkee. meilki anoppi asuu tossa 2 km päässä. eipä tule mieleen kutsua päivälliselle koskaan muullon kuin joulupäivänä vaik tietää et ei haluta just sinä päivänä tulla.

No ootteko te sitten pääsiäisinä ja äitienpäivinä yhtäaikaa samoissa juhlissa? tokihan anopin luo voi mennä sitten tapanina tai joulupäivänäkin.

No ei ole nyt enää viimeiseen vuoteen oltu, alkujaan kyllä oltiin ja siedettiin hetkisen tilannetta. Nykyään mä voin aina toivoa työvuoroja tai sanoa olevani töissä..

Jos joskus kävisi sellainen ihme - mitä ei kyllä tule tapahtumaan *haaveilee jo jouluista Floridassa* - että kutsuisin sekä tyttäreni että poikani perheineen meille joulunviettoon, eikä minäni tulisi toimeen tyttäreni tai vävyni kanssa tai päinvastoin, niin minusta loogista on silloin se, että toinen perhe jää joulunvietosta pois. Ja mieluiten se, jolle yhteinen joulu on vaikeampi ajatus. Joulun pitäisi olla iloinen juhla eikä mikään kurppaotsainen kivireen veto. Jos mun junnu sitten sanoisi, että "kuule mutsi, vaimo ei halua tulla tänne kun lankomies on täällä", niin mä sanoisin, että "asia pläkki, millon tuut hakemaan teidän joululahjat?". Mä en tuu ikinä pakottamaan lapsiani tulemaan mun luokseni, elleivät he itse sitä halua.

Yhteistyössä