Saako 2kk vauvan antaa nukkua niin kauan kuin nukkuu, vai pitääkö herättää syömään?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieras vieraampi vierain
anna nukkua. itse olen kahden antanut nukkua herättämättä ja ei oo mitään ongelmaa ollu. kyllä se vaavi herää ku nälkä on. näin neuvolantäti ohjeisti kun kysyin asiasta

Miuski harmailee
Anna vaan toisen nukkua. Ja nuku rauhassa itsekin :) Meillä esikoinen lopetti yösyömiset 2kk iässä ja tosiaan tankkasi iltaisin öitä varten tosi paljon. Aamulla oli kyllä sitten kova nälkä :)

Annat todellakin nukkua, ja nelikuisen ei-nukkuvan vauvan äitinä voin vielä onnitella jos saat nukkua noin pitkiä pätkiä.

Esikoinen alkoi 9 viikkosesta nukkumaan yönsä, hyvin kasvoi vaikka ei herättäny syömään.

"vieras"
Samaa mieltä kuin muutkin, anna nukkua vaan. Ei ole mitään syytä herättää, jos on ihan terve ja hyvin kasvava vauva. Meilläkin on molemmat lapset nukkuneet tuossa vaiheessa jo tuollaisia yöunia, ole vaan iloinen että saat itsekin levätä kunnolla :)

No, jos vauvasi on terve ja kasvaa normaalisti: Annat tietysti nukkua! :) Ja nautit itsekin kunnon yöunista. Meillä on tyttö nukkunut täysiä öitä 2kk iästä lähtien myös, onneksi olkoon jos teilläkin käy niin! (Poika sen sijaan nyt 6v ja heräilee edelleen aamuyöstä kukkumaan, että ei se nyt niin helppoa oo jos joku kuvitteli :D)

ap.
Oltiin justiin sairaalassa lastenosastolla ja siellä herättivät 3 tunnin välein syömään. Jäi sitten mullakin unet katkonaisiksi, kun imetän. (Vauva saa myös korviketta.)
Kotona nukkui taas melkein 8 tuntia ja mä itse heräilin 2 tunnin välein.

"vieras"
Joo samaa mieltä että anna nukkua. Sen sijaan jos pävälläkin nukkuu yli neljän tunnin unia, niin sitten kyllä herättelisin välillä, mutta tosiaan ainoastaan päiväsaikaan.

Yhteistyössä