saako 2 vuotias olla yksin pihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äpk:
Täytyy vielä lisätä että yleensä 2v ei ole omassakaan pihassa yksin muutakuin sen ajan että puen itselleni vaatteet. Ei tuon ikäinen vielä yksin viihdy pihalla. En myöskään käytä vanhempia sisaruksia vahteina, saati muita vanhempia. Sitäkin on nähty ihan tarpeeksi.

Meillä ainakin isosisko 9v olis tosia innokas välillä olemaan pikkusiskon kanssa keskenään ulkona. Nimenomaan äiti ei saa olla näkyvissä silloin ;)

Meillä 2- ja 4-vuotiaat on joskus kahdestaan rivitalon pihassa. En koe ongelmana ja hyvin pärjäävät. Molemmat kilttejä, eivät lähde mihinkään. Isompi on ulkoillut yksin/kavereiden kanssa jo alle 3-vuotiaasta ja oppinut siihen. Jos liikaa varjelee niin ei siitäkään mitään tule.

Ylpeä 2-vuotiaan vanhempi... voi herranjesta.
No meillä ei saa olla yksin ulkona. Asutaan suht maalla (käärmevaara) ja autotien vieressä (siitä huolimatta että piha on aidattu, lapset ei ole siellä yksin)

ei tulisi mieleenkään päästää 3 vuotiastamme yksin ulkoilemaan.Omalla pihalla saa olla siten että minäkin olen tai isi ja sen hetken saa olla yksin pihalla et jos esim hakee sisältä mehua tms....

meillä kans 1v4kk pihalla yksin. mut meillä onki iso piha, ja omaa tonttia sen verran että autotielle on pitkä tie matkaa ja kuitenkin sen verran ikkunoista näen mitä pieni touhuaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä kans 1v4kk pihalla yksin. mut meillä onki iso piha, ja omaa tonttia sen verran että autotielle on pitkä tie matkaa ja kuitenkin sen verran ikkunoista näen mitä pieni touhuaa.

asumme siis maalla, yksi naapuri aika lähellä...
mistäpä tuo metsän keskellä mihinkään lähtis.

Ja ma luulin olevani nipo, kun mun mielesta kaverini on edesvastuuton paastaessaan 5 v. ja 4 v. tytot keskenaan pihalle. Pihana siis rivarin ymparisto. Lahella vilkas tie ja toisella puolella metsa. No me ei asutakaan turvallisessa Suomen lintukodossa vaan taalla suuressa pahassa maailmassa :D . Any :D way, meidan 4 v. EI todellakaan leiki kadun puolella pihalla yksin. Takapihalla ok.

Eipä kyl oo asiaa tolla 2,5v yksin ulos. Edes maalla missä on metsä, käärmeitä jne. Kyl se vaan voi lähteä vaikka sinne mettään huupoileen eikä vielä muista mitä saa syödä jne...

Meidän muksu on 1,5v:stä asti ulkoillut yksinkin aidatussa pihassamme. Oven olen aina silloin pitänyt auki, olen siis sekä näkö- että kuuloyhteydessä. Miten tämä eroaa siitä, että lapsi olisi sisällä eri huoneessa?

Me asutaan rivarissa ja meidän takapiha on aidattu, joten siinä 2-vuotias on ollut pieniä hetkiä yksinään. Jos ei olisi aitaa niin silloin ei olisi yksin. Enkä todellakaan päästäis tuonne taloyhtiön hiekkikselle yksinään, sinne ei näe tästä ja autoja kulkee, vaikka saisi. Onneksi on omakin hiekkis :D

Meillä ei todellakaan saa olla reilu 2 vuotias yksin pihalla vaikka asumme rauhallisella alueella omakotitalossa. En uskalla jättää edes sisarustenkanssa pihalle vaikka heillä ikää jo 10½ ja 8 vuotta. Meillä pikkuemäntä niin kova meneen ja kiipeämään, ettei noi isommatkaan huomaaolla niin valppaana ettei jonnekki kerkeäis kiipeillä.

4v ja 2v leikki viime kesänä tossa taloyhtiön leikkipihalla kaksistaan, mut meidän oma takapiha on suoraan tässä vieressä. Ite olin myös ulkona, saatoin käydä kyllä sisällä nopsaan. Paljain jaloin kun olivat, niin eivät kovin nopeesti mihkää liikkuneet soraisella pihalla =)
Nyt tänä kesänä oon antanu 3v:n ja 5v:n olla kahestaan tai muiden pihan lasten kanssa tuossa. Kyllä mä käyn tasasin väliajoin kuiteskin tarkistamassa, että ovat siellä missä pitääkin. Tosi hyvin on sujunu.

Yhteistyössä