saa poistaa!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jassi

Jäsen
23.10.2007
212
0
16
Onko kenellekään kokemuksia? Täällä järkyttyneenä odetellaan tulevaa, kotona aivan pieni vauva ja kaksivuotias joten uusi vauva ei mitenkään mahdollista tähän elämän tilanteeseen, ehkäisy petti, kiitos ehkäisyrenkaan jonka piti olla niin varma.. :( Sairastelua pienimmällä lapsela ja mies paljon pois kotoa... raskaus ja vauva tähän kaiken päälle olisi liikaa.. :'( Siis miten edetä, neuvolaan laitoin jo viestiä, viikoista ei niin varmaa tietoa mutta max 8.. apua joa vain joku voisi kertoa ja jakaa kokemuksia :'(

Mulle on tehty yksi abortti ja ei ollu kivaa,olisin niin halunnut pienokaisen tehdä mutta en halunnut itselleni hermoromahdusta,joka silloin jo kolkutteli,yritin vain ajatella että että alle kuusiviikkoa ei ole vielä lapsi,yritä jaksaa ja puhu miehesi tai läheisesi kanssa :hug:

just 3 viikkoa sitten tein abortin tervedellisistä syistä...
itsellä oli viikkoja 11+3.
Soita terveyskeskukseen ja varaa aika lääkärille ohjaavat sieltä sit eteenpäin..

Vauvan tuloon on vielä pitkä aika, joten miettisin vielä onko niin mahdoton ajatus kuitenkaan. Meinaan vaan, että kuulostat siltä, että saattaisit katua jälkikäteen??

Mulle tehtiin noin kuukausi sitten ja tilanne vähän sama kuin sinulla, ja vielä siihen päälle sain kuulla että raskaus ei pystyisi jatkumaan joten oli vähän pakkorako tehdä abortti.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa ja oli helppo.Ei mitään ongelmia jälkikäteen, tosin alavatsakipuja ja pahoinvointia, mutta ne menivät ohi suht nopeasti.Vuotoa ei tullut käytännössä yhtään.
henkisesti ei ollut yhtään raskasta koska olin 100-varma päätöksestäni.

Terv.keskuslääkäriltä sain lähetteen sairaalaan ja siellä pistettiin asia eteenpäin.Neuvolaan en edes soittanut.

Tsemppiä sinulle! :hug:

Minä miettisin niin, että kuka vaan voi jäädä yksinhuoltajaksikin kolmen lapsen kanssa. Moni jääkin ja raskausaikanakin. Jos ne jaksaa niin minäkin jaksan, paremmin sen kuin abortin seuraukset. Mutta kukaan ei tokikaan tiedä sinun jaksamistasi. Voimia, mihin päädyttekin!

Isoin lapsista on pian aivan erilainen kuin nyt, eikä vie niin paljon voimia. Voin kokemuksesta sanoa. Aivan uskomaton on se muutos, mikä meilläkin on tapahtunut tässä 3-vuotiaana. Samoin kävi ekan lapsen kohdalla. 3v on jo monessa suhteessa hoidollisesti helpompi :)

Minullekin on tehty abortti koska valitsin olla parempi äiti kahdelle kuin voimaton kolmen kanssa. En ole katunut. Välillä tulee mieleen että pitäisi katua, koska en kannata abortteja, mutta tiedän tehneeni oikean ratkaisun enkä syyllistä itseäni siitä etten tunne syyllisyyttä. Helppo ratkaisu se ei ollut, eikä tunteeton. Jo syntyneet lapset on kuitenkin etusijalla, ehkä julmaa, mutta näin minä ajattelin äitinä kun päätökseni tein. Olen myös puhunut ratkaisustani avoimesti kavereille ja uskon että se helpotti ettei kukaan tuominnut tai kyseenalaistanut kun sanoin miten asia on: Rakastan näitä lapsia nyt ja he tarvitsevat äitiään.
Voimia sinne sinulle!

Yhteistyössä