s-pankin visa debit/credit -kortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammmaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammmaaaa

Vieras
Elikkäs, mulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, mutta kun kävin siirtämässä pankkipalveluni s-pankkiin, niin tuota ehdotettiin. Sanoin, että asiaa pitää miettiä. Joten kysyisinkin teiltä joilla tuo ko kortti on, oletteko kokeneet hyväksi, miten tapahtuu maksut yms jne? (Eli olen oikeasti aika ummikko, en tiedä miten luottokortti toimii, sen tiedän, että kuukausittain on jotain maksettava jos credit -puolta käyttää, mutta mitä?) :)
Ajattelin, että voisi toisaalta olla ihan kätevä --> mulla on säännölliset tulot, ja kortissa ei ole vuosimaksua. Eli jos joskus sattuisi tulemaan tiukka paikka, niin olisi sitten se luotto, mitä käyttää.

No mulla on se ja sitten on toisenkin pankin luottokortti. Lähinnä olen käyttänyt matkoja varatessa/ulkomailla, mutta esim. imurin ostin ennen veronpalautuksia ja makselin sitten niistä pois. Eli tuo laskuhan tulee juurikin sen reilun kuukauden päästä ilman korkoja, sen verran mitä olet korttia höylännyt. Tuo on siksi hyvä, kun tilaa jotain verkkokaupasta tai tosiaan matkan ulkomaille niin luottokunta korvaa jos jotain tapahtuu tuotteelle/asialle matkan varrella niin, ettet saa korvauksia muualta. Electronilla ei korvaa.

Ehdottomasti otat, ei siitä ole yhtään haittaa! :)

Lisäyksenä vielä, toki jos pelkäät että sinulla lähtisi mopo käsistä ja ylittäisit maksukynnyksesi ostamalla kaiken luottopuolella, niin sitten tietysti parempi jättää luotto-ominaisuus pois.

Ma sanoisin ilman ,etta paremmin tiedan, etta luottokorti on yks helpoimpia tapoja saada luottotiedot ojennukseen, se on hyva alku luotolle.
Monia asioita on helpompi kasitella ,jos ja kun on luottokortti.

S-Pankin luottokortissa oli vain se huono puoli, että vikaostoja ei voi peruuttaa niinkuin "oikeiden pankkien" luottokorteilla. Tai ainakaan ei voinut, en seuraa tilannetta jatkuvasti. Itsellä on S-Pankin Debit kortti ja kunhan tässä hommaan luottokortin, niin sen laitan kyllä toiseen pankkiin.

S-Pankin luottokortissa oli vain se huono puoli, että vikaostoja ei voi peruuttaa niinkuin "oikeiden pankkien" luottokorteilla. Tai ainakaan ei voinut, en seuraa tilannetta jatkuvasti. Itsellä on S-Pankin Debit kortti ja kunhan tässä hommaan luottokortin, niin sen laitan kyllä toiseen pankkiin.

Eikö tuo peruuttamattomuus ole Debit-kortin ominaisuus kaikissa pankeissa?

En pelkää, että lähtisi mopo käsistä. :)
Lähinnä juuri siksi aloin asiaa miettimään, jos sattuukin käymään niin, että esim. se imuri hajoaa yhtäkkiä, eikä olekkaan juuri sillä hetkellä varaa käydä ostamassa kunnollista uutta, niin voisi sitten sieltä luoton puolelta sen ostaa. Jos tosiaan siitä ei tule mitään 'ylimääräisiä' kuluja, niinkuin ne ainakin väittävät.

Minkään muun pankin luottokorttia en ota. Suunnitelmissa itseasiassa on sulkea muiden pankkien tilit, kun ei lainaakaan enää ole, minkä takia pitäisi tiliä jossakin muualla pitää.

s-pankki on ihan oikea pankki.lisäksiko korttion vuosimaksuton, toisin kuin muiden pankkien visat. itselläni ei ollut koskaan luottokorttia, en uskaltanut hankkia enkä halunnut siitä maksaa, mut s-visa credit on kyllä ollut hyvä. luottorajan voi määrittää itse jos pelottaa että tulee höyläiltyä hövelisti. mut kuten siis moni muukin, lähinnä nettiostoksissa ollut hyvä, ja matkoja varatessa. hyvin satunnaisesti muihin kuluihin olen käyttänyt.

Itselläni on vain ja ainoastaan s-pankit Credit/Debit kortti ja olen ollut tyytyväinen. Luottoraja on pienin 800€ ja olen luottopuolta käyttänyt muuteman kerran lähinnä reissussa. Itselläni on säännölliset tulot ja en osta mitään mihin minulla ei ole varaa, joten luotto on periaatteessa turha, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole, eli ota vaan ja hyvään pankkiin vaihdoit.

Yhteistyössä