s-pankin debit kortista vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
täällä olikin jo monta aiheeseen liittyvää aloitusta mutta kysympä nyt kuitenkin vielä kerta kiellon päälle :)

elikkä onko s-pankin etukortti visa debit vähän niinkuin visa electron vai ihan perus pankkikortti?

Se Visa debit siis on pankkikortti, jossa on Visa-tunnistusominaisuus. Eli voin ostaa netistä Visaa vaativista verkkokaupoista sillä kortilla (koska siinä on ne Visan tunnusluvut) mutten luotolla. Ostokseni veloitetaan tililtäni. En siis voi ostaa sillä kortilla luotolla.

mitenkäs sit kun kävin tilitietoja kattelemassa niin näkyy kyllä tietty summa tilillä mutta joku katevaraus on myös ja sit summa mitä käytettävissä?
eli varmentaa ilmeisesti jokaisen oston heti niinkuin electronissa vai riippuuko esim ostopaikasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitenkäs sit kun kävin tilitietoja kattelemassa niin näkyy kyllä tietty summa tilillä mutta joku katevaraus on myös ja sit summa mitä käytettävissä?
eli varmentaa ilmeisesti jokaisen oston heti niinkuin electronissa vai riippuuko esim ostopaikasta?

Alaikäiselle myönnetyltä kortilta tehdään aina katevaraus, muuten riippuu ostopaikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin en ole siis alaikäinen,kohta kolmekymppinen :).mutta siis tuo mun kortti sit on niinkuin vanhan ajan pankkikortti?
vaikka näkyy tilitiedoissa noita varauksia?

Jep, noi katevaraukset ovat kauppojen ns. automaattisiirroista johtuvia ominaisuuksia. Toiset kaupathan lähettävät tiedot päivän päätteeksi linjoja pitkin, joten pankki saa niistä silloin tiedon.
Niitä ei kuitenkaan heti varmenneta = pois tililtä

okei,elikkäs jos mulla esim.olis 40 euroa tilillä ja varauksia vaikka 20 euroa niin näkyy et 20 käytettävissä,ja jos kauppareissulla meniskin 5 euroa yli elikkä ostokset tekis 25 euroa niin herjaisko se nyt sit jotain vain ei?
anteeksi tyhmyyteni mutta jos joku selventäs mulle vielä tän :).

Yhteistyössä