hei kaikki! ja mari78:lle voimahalaus myos!toivotaan etta huominen tiistain tulos on laskemaan pain. Itsellani arvot laskivat hyvin kaavinnan jalkeen joka oli 20.9. silloin HCG oli 7040 ja 12.10. jo negatiivinen (3.6). Gynekologin mukaan ei olisi tarvinnut enaa mittauttaa, mutta kavin omatoimisesti verikokeessa 23.11. (kotilaakarilla) jolloin tulos oli negatiivinen (alle 5), mutta tama laboratorio ei sen tarkempia tuloksia anna, joten tiedan vaan etta se oli alle 5. Niinkuin Tullero tuossa kertoi etta karenssiinkin vaikuttaa mm. HCG:n lahtotaso, sen laskemisvauhti, niin minua nyt vaivaa se etta mitaan tarkkaa karenssiaikaakaan ei annettu. Eika jalkiseuranta ultraankaan maaratty vaan gynekologi sanoi etta muutamat kuukautiset pitaa odottaa.
No sinne menen sitten myos omatoimisesti. Nyt siis minua vaivaa mielessani se etta miksi niinkin erilaiset nama jalkiseurannat, ja etta mista se oikeasti johtuu. Kohdallanihan oli keskenmeno heinakuun alussa, jolloin kaavintaa ei tehty. Patologiset kokeet tehtiin, joista tuli lausunto 'mahdollinen osittainen mola', jota tietoa minulle ei tullut (lienee Gynekologin sairasloman/kesalomien vuoksi). Jalkitarkastuksessa (syyskuussa) tulokset 'tilattiin'. ja samaan aikaan huomatiin etta hcg lahti nousuun. Gynekologi kertoi etta kyseessa on joko rypaleraskaus tai uusi raskaus, ja tietysti kaavinta piti tehda. Nyt kuitenkin minua on alkanut mietittymaan taman jalkiseurannan tai lahinna sen puuttumisen myota se etta miksei kerrota kaavinnan patologisia tuloksia. Juuri kaavinnan jalkeen joku apulais-gynekologi sanoi ettei patologista koetta tehda koska jalkihoito on sama. Nyt kuitenkin vaikka HCG laski hyvin ja lahtotasokin oli suht alhainen, ei minun mielesta riita syyksi olla seuraamatta HCG arvoja ja muutenkin. Mielessahan se painaa, etta jos se oli mola, niin periaatteessahan jotain olisi kuitenkin voinut jaada kasvamaan... eli sita minakin viela puolestani sanon etta kysykaa kaikki mahdollinen, ettei sitten jalkeenpain tarvi alkaa kyselmaan. Minakin kylla aion kysya tuon patologin lausunnon, eikos se nyt tehda aina ihan rutiininomaisesti, vaikka minulle kerrottiinkin ettei sita tehtaisi.... eikos teilla kaikilla nyt ole tehty kuitenkin tuo patologinen testi kaavinnasta?
Lisaa taas toiste. Jaksamista kaikille ja Inkulle tietty ihania vauvanhoito puuhia!
t.AiKo