Ryhmän ainoana ilman synttärikutsua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tekisitte?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummallista, jos vain yksi ryhmästä jätetään kutsumatta, jos ei erikoisempaa syytä. Meillä joku vanhempi ehdotti, että synttäreille kutsuttaisiin vain oppilaan luokka. En itse siihen mennyt, koska tiesin lapsellani olevan kavereita myös harrastusten parista. hyvin meni, kutsui 1 lapsen 1, 2 ja 3 liokalta, sekä 2 muuta tuttua. Raja oli 5 kaveria. Mutta yhtä en jättäisi kutsumatta.

Ja muistan kyllä, että muutama vuosi takaperin sinäkin olit eri mieltä. Sinun mielestäsi ne olivat lapsen synttärit, joihin lapsi saa kutsua kenet haluaa. Sen enempää tiimarinvihkoilematta, mutta kyllä jotkut mielipiteet vaan jää mieleen...
Olen edelleen sitä mieltä, että sadistista kiusaajaa ei tarvitse kutsua. Eikä koko ryhmää. Lapsi saa itse päättää kutsuttavat, tietyissä rajoissa. Tyttöjen ei ole pakko kutsua kaikkia tyttöjä, poikien ei kaikkia poikia, ja sitä rataa. Mutta vain yhtä lasta luokasta/eskariryhmästä ei ns. ilman syytä saa jättää ulkopuolelle.

Tuolla lailla ollaan menetelty siitä asti kun ekat kaverisyndet meillä järjestettiin, ja ne oli kun nyt 9 v täyttävä esikoinen täytti 4 vuotta.

Näitä on aina niin sydäntä raapaisevaa lukea. Nuorimmaistani ei kutsuttu eskarissa yksiinkään juhliin syksyllä. No itse en tuntenut vanhempia ollenkaan. Keväällä tein asiakseni tutustua vanhempiin ja keväällä lapseni monta kutsua.

Yksi keskimmäiseni luokalla oleva tyttö sanoi, että tänään on synttärit, mutta ne ovat vain sukulaisilleni, sillä viime vuonna yksikään luokkakaveri ei tullut. Voi, että kun tuli itselle paha mieli. Tyttömme ei päässyt, koska olimme reissussa silloin ja ilmoitin jo etukäteen.

Oikeesti? Millainen vanhempi sallii lapsellensa sen, että hän jättää vain yhden joukosta kutsumatta. Raja silläkin, kuinka paljon uskotte pikku kullanmurujenne juttuja jonkun eskarikaverin kauheudesta. Varsinkin tytöt pelaavat karseita valtapelejä näissä synttärijutuissa ja usein se on paras tyyppi, joka uskaltaa loukata toista pahiten.

Meillä lapset saavat kutsua ne kenet itse haluavat. Kiusaajia ja muuten ilkeitä lapsia eivät sitten ymmärrettävästi halua kutsua, enkä minkään välttämättä halua sellaisia mukaan.

En tiedä minkä kokoisia eskariryhmiä muilla on, mutta ei meille ikinä kutsuttaisi koko ryhmällistä muksuja päiväkodista tai koulusta, vaan niin että lapsia on omat ja mahdolliset sukulaislapset mukaanlukien noin kymmenen. Jos kutsuttaisiin koko ryhmä, niin lapsia olisi yhteensä yli 25, siinähän pitäisi palkata pari lastenhoitajaa lisäksi kaitsemaan mukuloita. Meillä synttäreillä on tarkoitus pitää hauskaa, ei stressata sitä kuinka monta mukeloa menee hukkaan. Lapset kutsuvat siis vain omat kaverinsa, ja näistäkin ehkä noin puolet tulevat sieltä päiväkodista/koulusta, kun lisäksi on muita kavereita.

[QUOTE="vieras";27296303]Soita rohkeasti sankarin vanhemmille ja kysy, että miksi sinun lapsi on ainoana jätetty kutsumatta.

Kun oma esikoiseni oli eskarissa niin tarkoituksena oli kutsua luokan kaikki tytöt ja pari tuttua poikaa ryhmästä synttäreille. Eskaria oli ollut vasta muutama viikko, tyttö luetteli ketä hänen luokalla on ja kutsut tehtiin niille. Synttäri aamuna tyttö sit kysyi et miksi minä (äiti) en tehnyt kutsua myös Jennalle?
Kutsujen tekovaiheessa oma tyttöni ei muistanut että luokalla on myös Jenna.. :( Omaa tyttöä oli harmittanut kun repusta ei löytynytkään kutsuja kaikille ja tätä Jennaa tietysti se että ainoana jäi ilman.. Ja minä tietty sain tietää asiasta vasta juhla-aamuna eikä meillä ollut sen tytön ynteystietoja. Harmittaa vieläkin kun ajattelen tuota tilannetta vaikka siitä on jo 3 vuotta. (myöhemmin selitin tilanteen Jennan äidille ja tytöt on tosi hyviä kavereita..) ..mutta silti.. Olisin kyllä toivonut, että minulle oltaisi soitettu ja kysytty, että miksi yksi jätettiin ilman kutsua![/QUOTE]

Tämän takia mä teen kutsukortteja aina muutaman ylimääräisen. Ja meillä on koulun puolelta "määräys" että kaikki tytöt/pojat samasta ryhmästä pitää kutsua.

[QUOTE="Nuuh";27296698]Tämän takia mä teen kutsukortteja aina muutaman ylimääräisen. Ja meillä on koulun puolelta "määräys" että kaikki tytöt/pojat samasta ryhmästä pitää kutsua.[/QUOTE]

No on tommonen "määräyskin" outo. En mä ainakaan koko ryhmää välttämättä haluaisi kutsua.

Oma tyttäreni jätettiin ainoana pois eräiltä synttäreiltä, koska ne pidettiin paikassa, jonne oli ostettu valmiit synttärit kymmenelle ja eskariryhmässä oli 11 tyttöä. Oma tyttäreni oli ainoana tullut eskariin ulkopuolelta. Itse olisin kyllä vastaavassa tilanteessa kysynyt yhtä lisäpaikkaa tällaiseen valmiiseen pakettiin.

Yhteistyössä