RVA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elatusmaksuista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi lapsen ei ole hyvä tavata sitä EX-miehesi uutta vaimoa? Saattaisi saada mallia hyvästä parisuhteesta. Minusta on lapsen parasta, mitä enemmän hänellä on rakastavia ja huolehtivia aikuisia ympärillä.

Ajattele, jos sinulle tapahtuu jotain? Missä sitten poikasi olisi? Tämä oli minun pahin painajainen, kun jäin yksin. Siksi pidin huolta siitä, että lapsi tapaa isäänsä, koska mikään ei muuta sitä tosiasiaa, että isästä tulee huoltaja, jos äiti kuolee, jos isä on halukas ottamaan lapsen huostaansa.

Äitinä minua ei haitannut ollenkaan, kun poikani puhutteli isänsä uutta naisystävää mammaksi, koska hänen omatkin lapset tekivät niin. Sanoin vain (ystävilleni), kunhan ei sano itseään mammanpojaksi :-)

Niin, ei varmasti äiti ole antanut lapselleen kaikkein parasta, mutta ei sitä ole kyllä isäkään tehnyt. Hänhän se on lapsensa jättänyt ja uuden perheen heti kohta itselleen hommannut.

Se on ihan turha hurskastella, että lapsen parasta ajatellaan näissä ihmissuhdesotkuissa. Häviäjiä ovat kaikki, lapsi varmasti kaikkein eniten. Aikuiset ei saa välejään kuntoon ja lapsi kärsii.

Eihän se ole isän erotamista uudesta naisestaan, jos suhtautuu varovasti lapsensa totuttamiseen uuteen elämäntilanteeseen ja uuteen ihmiseen. Jos isä olisi edes jollakin tasolla lastansa ymmärtävä, hän tajuaisi tämän itse.

Tarkoitat siis, että koska isä ei ole suostunut lopettamaan suhdettaan uuteen naisystäväänsä (puolisoonsa?), vaikka lapsen äiti (hänen ex-vaimonsa) olisi sitä halunnut ja se on ollut lapsen tapaamisen ehto (ex-vaimon asettama ehto), niin hän on siten hylännyt lapsensa? Hiukan - sanoisinko - huumoripitoinen mielipide. Luettuani nimim. Rva:n kommentit ja niistä näkee selvästi, että ex-vaimo, ""Rva"" on asettanut ex-miehelleen luonnottomat ja perustelemattomat ehdot lapsen tapaamisessa, ja yllyttänyt lapsen samaan asenteeseen.

""Rva"" ei ole ilmaissut minkäänlaista myöntymystä mainitsemaasi lapsen totuttamiseen, sitäpaitsi minä sain sen käsityksen että lapsi olisi alun perin hyväksynyt elämäntilanteen, ja haluaisi edelleen tavata isää, kenties jopa isän luona naisen ollessa läsnä, kotonaan. ""Rva"" vastustaa sitä, ei lapsi. Onko sitten katkera vai muuten vinksahtanut, vaikea sanoa. Lapseen sitä katkeruutta ei saa istuttaa.

Kaikille lapsille ei suoda täysjärkisiä äitejä (jos ei aina isiäkään). Maailmassa on aivan tarpeeksi haasteita lapsille, joten siihen ei enää tarvita lisävaikeuksia omien vanhempien puolelta.

Mikäli tämä nimim. Rva on ihan tosissaan näiden juttujensa kanssa, niin suosittelen pitkäjaksoista suhdetta johonkin terapeuttiin.

Ymmärrätkö, että ex miehellesi on tulossa lapsi.
Puhut kokoajan vain teidän lapsesta, mutta mikä tämä uusi tulokas on? Lapsi joka on myös miehesi.

Joko olet läpes ahne tai tosi typerä. Olisit halunnut miehesi vanhempien perikunnan asunnosta puolet, miksi? Eihän se asunto ole sinun eikä ex miehesi.

Kuletat yksin miehesi vanhempien luona lasta. Miksi lapsi ei saisi mennä mummolaan yksin, (tietenkin veisit sinne mutta itse lähdet pois) jolloin isäkin voi käydä tapaamassa lasta siellä. Onko kysymys siinä, että haluatkin itse tavata ex miestäsi.
Elatusmaksut on laissa määrätty..ja sillä sipuli.

Heip! Millä otsikolla/minä päivänä on ollut tämän keskustelun alku?

Toivottavasti RVA jossain vaiheessa tajuaa, kuinka paljon pahaa saa aikaiseksi ja kuinka tuhoaa poikansa elämän.

Tuttavaperheessä aiti toimi samalla tavalla 14v. sitten, kun erosi. Nyt nainen on masentunut, sairaslomalla, lapset (nuoria aikuisia jo) ovat riippuvaisia äidistään ja samalla kokevat, että äitiä on koko ajan hoidettava ja tuettava. Äidin takia yksi perui kotoa muuttamisen, koska pelkäsi äidin ahdistuvan yksin olemisesta. Isäsuhde lapsilla on toivoton, koska äiti on erosta lähtien mustamaalannut miestä. Nyt he kuitenkin tarvitsisivat isäänsä, mutta ovat jo etääntyneet.

On kauheata, kuinka suurta ahdistusta, epävarmuutta ja tuhoa äiti voi aiheuttaa lapsilleen. Voi kunpa äidinrakkaus menisi oman katkeruuden edelle. Silloin RVA voisi hyväksyä erossa edes sen osan, että lapsella on isä, joka asuu muualla. Ja varmasti puolilla koulukavereista erilaisi uusperheitä. Tuntuu vaan ihan kauhealta, että tietää RVA:n tuhoavan lapsensa elämän ja ehkä koko tulevaisuuden omalla itsekkäällä toiminnallaan.

Haloo, ei koko perhe käy yhdessä jalkapallopeleissä, ellei tilanne ole todella selkeä. Ja tässähän tapauksessa koko perhe tarkoittaa ex-miehen uutta vaimoa. HÄnhän on miehen perhettä samoin kuin poika. RVA:lla on vain entinen perhe. Nyt hänen lähiperheeseensä kuuluu poika, jota yrittää kaikin voimin omistaa ja sitoa. Jotain järkeä!!

Olemme mieheni kanssa seurattu tätä aihetta mielenkiinnolla, koska lähipiirissämme on yksi samantapainen henkilö joka kiduttaa lastaan, entistä miestään, sukulaisiaan, ja meitä naapureita samanlaisella vääntämisellä. Ensin seurattiin sivusta monta vuotta hänen avioliittoaan. Sivullisista vaikutti kuin hän olisi jäkättävä eukko jolla on täysi nahjus mies. Yksi lapsi. Sitten mies sai tarpeekseen ja lähti. Olisi ollut tyytyväinen, mutta sitten alkoi jäkätys kun mies vain lähti ilman mitään syytä. Parin vuoden päästä alkoi jäkätys kun mies oli löytänyt uuden kumppanin eikä eukko olis halunnut päästää lasta isälle toisen naisen takia. Siinä tarinassa lapsi tappeli äitiänsä vastaan, karkasikin välillä isän luo, välillä johonkin muualle. Oli poliisia ja sosiaaliviranomaista ja kaikenlaista sirkusta. Kaikki vain siksi että nahjus mies ei toiminut niin kuin eukko olisi halunnut. Elatusavuista ja rahasta hän ei juuri puhunut, mutta sillä miehellä ei tainnut olla kovinkaan suuret tulot, koska oli silloin tällöin työtön. Meille riitti sellaisen kuuntelu kun ei mikän järkipuhe mennyt perille ja sanottiin mieheni kanssa suoraan ettei enää jakseta kuunnella. Sen jälkeen meistäkin tuli hänen vihollisiaan. Meille on kerrottu mitä kaikkea pahaa ja asiattomuuksia puhuu meistäkin. Emme tosin enää välitä, eikä monet muutkaan.

Tämän tapaisia tyyppejä on siis muitakin, mutta toivottavasti vain pieni osa eronneista. Mikään järkipuhe ei tehoa, eikä tyyppi näe itsessään mitään muuta kuin marttyyrin. Todella rasittavia. Lapset vain säälittää.

Mieheni jätti minut reilun kolme vuotta sitten toisen naisen takia. En käsitä mitä tuossa naisessa oli parempaa muuta kuin että oli nuorempi. Ero oli minulle kova paikka. Lapsemme jäi yhteishuoltajuuteen, mutta en olisi halunnut että lapsi on missään tekemisissä sen naisen kanssa. Lapsi oli toista mieltä. Mies on mennyt naimisiin naikkosensa kanssa ja kuulin huhun jonka mukaan se olisi raskaana!

Sitten sain oivat syyt kieltää lapselta oleskelun isän luona jos se toinen nainen on siellä. Käytännössähän se tarkoitti sitä että miehen olisi pitänyt heittää ämmä pihalle jos haluaa tavata lasta. Sain lapsen uskomaan että niin oli parempi, ettei mene isälle. Eikä ole mennyt. Lapsi kertoi isälle että se on hänen oma tahtonsa ja isä uskoi. No nyt minä sitten olen huoltanut lasta yksin. Sain kyllä kusetettua hyvät elatusmaksut ja mies maksaa kiltisti. Kaikki nää vuodet olen yrittänyt takoa miehen päähän järkeä että jättäisi naikkosensa mutta mies ei halua ymmärtää. Hän kehtasi kieltää minulta yhteydenpidonkin, mutta siihen en sentään suostunut!

Nyt olen sitä mieltä että koska isä ei halua tavata lastansa ja osallistua yhteishuoltajuuteen, niin minähän tarvitsen enemmän elatusapua häneltä. Miten minä tässä onnistuisin? Onko kokemuksia?

Hmmm. Vähintäänkin tarkoitushakuista tulkintaa kirjoituksestani. Vastaan kahdella sanalla: En tarkoita. Minua itse asiassa kiinnostaa erittäin vähän se mitä rva tai hra tekee taikka sanoo - enemmän kiinnostaa se mitä jättää tekemättä tai sanomatta sekä lapselleen että toisilleen.

Ajattelen asiaa puhtaasti lapsen näkökulmasta ja niin kai äidin ja isänkin pitäisi. Nämä erotilanteet ja uudet suhteet uusine vauvoineen annetaan lapselle valmiina päätöksinä eikä hänen mielipidettään kysytä eikä tunteista välitetä - sopeutukoon. Ja toiset erolapset ""sopeutuvat"" paremmin ja toiset huonommin.

Mitä ilmaisua itse käyttäisit siitä, että toinen vanhempi muuttaa pois yhteisestä kodista uuden ihmisen luokse ja uusi vauva on heti kohta tulossa - siis 10 vuotiaan erolapsen kannalta? Minä kutsun sitä lapsen jättämiseksi, sinä käytit sanaa hylätä. Varsinkin, kun yhteishuoltajuus ja tapaaminen ei tahdo millään onnistua.

Kuule ekaksi toi muija on eronnut jo kolme vuotta sitten ja nyt tämä uusi VAIMO on raskaana. Lueppas tuo alempi ketju ihan rauhassa niin hoksaat jotain.

Lue..otiskko.... Lisää rahaa .....nimimerkki... vihainen rouva

Minä taas olen sitä mieltä, että tämä ap ei ole äiti ollenkaan eikä edes nainen. Tekstistä päätellen hän on tämän tarinan mies, joka kokee saaneensa moisen kohtelun ja kirjoittelee nyt ex-vaimon nimissä.

Kukaan nainen, joka on lapsestaan aidosti välittävä äiti, ei toimi kuvatulla tavalla vaikka mielessään noin ajattelisikin. Eikä muuten kirjoita tuon tyylistä tekstiä.

Nythän sie vitsin murjasit:

""Nämä erotilanteet ja uudet suhteet uusine vauvoineen annetaan lapselle valmiina päätöksinä eikä hänen mielipidettään kysytä eikä tunteista välitetä - sopeutukoon.""

Se on hienoa että LAPSILTA alettaisi kysellä saako isi tai äiti tehdä vauvan ?!? Kuka niiden muistakaan, täyssisaruksista niiltä lapsilta kyselee, eiköhän nuo ole kuule ihan äidin ja isän välinen asia. No, et varmaankaan ole tosissasi ;)

Oletkohan joku rva nro 2 tai sama henkilö peräti. Kukaan täysijärkinen .. ja huom! korostan sanaa TÄYSIjärkinen ei ole oikeasti tuota mieltä, eikä muutenkaan tosissaan että lapsi olisi HYLÄTTY.

Mikähän on mahtanut olla Rvan ja ex miehen eron syy....mun ei ainakaan tarvitse miettiä kovin pitkälle. Voihan olla että rva on itse pettänyt miestään, tai peräti pahoinpidellyt. Sehän on nykyään trendikästä että naisetkin pahoinpitelee. Joten ennen kuin alat syytteleen isää lapsen jättämisestä tai hylkäämisestä niin kannattais kai katsoa vähän äidinkin suuntaan. Tuskimpa tuo täysin pulmunen on. Ei ne koskaan.

Olen samaa mieltä kuin joku muu, tollasia naisia on onneksi vähemmistönä ja ne pitää eniten meteliä ittestään ja älyttömistä mielipiteistään täällä netin keskusteluissa :)

Yhteistyössä