Rv-pino ja fiilikset=)

30+5 ja klo 9 neuvola-aikaa odottelen. Öisin heräilen mutta saan kyllä unta uudelleen. Masu on melko hellänä paikoin. :| Välillä sitä haluis jo synnyttämään mutta sitten muistaa että parempi vaan kun vielä masussa oleilee.

Pinoudunpa pitkästä aikaa =) Viikkoja 34 tasan. Eipä oikeastaan suurempaa valittamista. Kaikki närästää ja selkä vetää viimeisiään, jalat puutuu öisin. Ihmettelen, missä on ne perinteiset vähintään 10 lisäkiloa, kun olen saanut vasta 3½ kasaan, vaikka herkkuja menee varsin mukavasti ja lähtöpaino on suht sama kuin edellisistä... No, ei haittaa :D

Mari -76
18+0. Miksei mun maha näy? Tai näkyy jos osaa katsoa, ja paremmin näkyy jos on pissahätä. Mutta ei oo mitään kunnon kumpua. Ei ulkopuolinen osaisi arvata kuin ehkä saunassa.

Luulen että liikkeitä tuntuu jo aika useinkin. Jos makaan mahallani niin saattaa tulla pari ihan kunnon töytäisyä. Mies sanoi että sille tulee ahdasta, älä kiusaa sitä, älä makaa tolleen :D

Olo on muuten ihan täydellinen. Siis todella hyvä. Iho on hyvässä kunnossa, hiukset kiiltää, vatsa toimii joka aterian jälkeen, mieli on pirteä, painoa on tullut vain pari kiloa, vähälläkin unella pärjää mutta uni tulee joka ilta helposti, miehen kanssa tapellaan vähemmän kuin alkuraskaudessa. Äiti sanoi että itsellään oli aina hyvä olo koko loppuraskauden ajan synnytykseen asti, joten toivotaan että olen perinyt saman.

Rakenneultra on parin viikon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
18+0. Miksei mun maha näy? Tai näkyy jos osaa katsoa, ja paremmin näkyy jos on pissahätä. Mutta ei oo mitään kunnon kumpua. Ei ulkopuolinen osaisi arvata kuin ehkä saunassa.

Luulen että liikkeitä tuntuu jo aika useinkin. Jos makaan mahallani niin saattaa tulla pari ihan kunnon töytäisyä. Mies sanoi että sille tulee ahdasta, älä kiusaa sitä, älä makaa tolleen :D

Olo on muuten ihan täydellinen. Siis todella hyvä. Iho on hyvässä kunnossa, hiukset kiiltää, vatsa toimii joka aterian jälkeen, mieli on pirteä, painoa on tullut vain pari kiloa, vähälläkin unella pärjää mutta uni tulee joka ilta helposti, miehen kanssa tapellaan vähemmän kuin alkuraskaudessa. Äiti sanoi että itsellään oli aina hyvä olo koko loppuraskauden ajan synnytykseen asti, joten toivotaan että olen perinyt saman.

Rakenneultra on parin viikon päästä.
Kyllä se maha sieltä vielä pömpsähtää =) Itselläni on jokaisesta tullut vasta viikon 20 jälkeen edes jonkinlaista merkkiä, vaikka olen ihan normaalipainoinen. Yleensä yhtäkkiä ilmestynyt. Pieni maha on loppuvaiheessa hyväkin, kun vauva mahtuu "selkärankaan", niin saa kengät jalkaan, on helpompi kumarrella, eikä tule raskausarpia =)

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
20. raskausviikko lähti tänään käyntiin. olo on ihan hyvä, melkeen liianki hyvä :)
Säkin jo noin pitkällä :) voi vitsit kun mä oon niiiin onnellinen sun raskaudesta.

Itellä 37+2 ja olo on MALTTAMATON... fyysisesti olo ihan hyvä ja yöt menee ilman herätyksiä, mutta mahan kanssa esikoisen kans touhuaminen on enemmän kuin hankalaa. TULIS JO! Ja mä en malttais enää odottaa että saan tietää kuka tuolta mun masustani ilmestyy

Rv 28 ja jotain, muistaakseni... mä en o oikeen täl kertaa pysyny perässä nois viikoissa. Olo on hyvä, nautin mahasta ja pikkuisesta :heart: Sairaslomalla oon loppuun asti supistusten takia, joten vähän se muutti loppukevään suunnitelmia, mut en anna sen häiritä.

Mari -76
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
18 jotain tai sinnepäin. mä oon melkein varma että mun mahassa ei ole enää elämää. odottelen tässä th:n soittoaikaa..
Miksi susta noin tuntuu? Mulla on ollut kyllä ihan samanlainen olo ja aika monella muullakin just noilla viikoilla kun etsin keskusteluja. Kun ei oo enää oireita eikä maha kasva eikä vielä mikään potki, tai potki jossain vaiheessa ja sitten potkut loppuivat... Tsemppiä! Ei ne äidinvaistot yleensä oikein toimi niin hyvin kuin väitetään...

unikuu108
18 jotain tai sinnepäin. mä oon melkein varma että mun mahassa ei ole enää elämää. odottelen tässä th:n soittoaikaa..
Miksi susta noin tuntuu? Mulla on ollut kyllä ihan samanlainen olo ja aika monella muullakin just noilla viikoilla kun etsin keskusteluja. Kun ei oo enää oireita eikä maha kasva eikä vielä mikään potki, tai potki jossain vaiheessa ja sitten potkut loppuivat... Tsemppiä! Ei ne äidinvaistot yleensä oikein toimi niin hyvin kuin väitetään...
eiliseen asti oli vielä ihan hyvin, kunnes soitin ja varasin uutta aikaa neuvolaan. (kaikki itsevarmuus katosi kuin savuna ilmaan)
mun paino ei ole noussut (2kk 300g) ja sen sit th otti vähän niinku tarkastelun alle. kyseli onko heikko olo jne.. no ei ole ollut heikkoa olo,hyvä kuin mikä ja olen (ollut ainakin) tuntevinani likkeet vk 15 (kuten esikosta) mut tää ei tunnukaan samallalailla. istukka voi tietty olla etuseinässä kun ekalla se oli takana ja ne tuntui ne liikkeet niin terävinä jo heti alkuun. tää on ollut sellasta muljumista ja heiveröistä tönimistä lähinnä mahan sisällä eikä ulospäin.. yhden ainoan liikkeen olen käteen saanut bongattua sivusta.
anyway.maha on kasvanut kuitenkin mielestäni ja kudosten- sekä kohdun kasvukivut tuntuvat kävellessä/joskus liikkuessa.selällään en voi enää pitkään olla kun alkaa painamaan.. niinku perussettiä..mut mä vaan oon ihan järkyttynyt että pakko saada kuulla et kaikki on ihan hyvin.
juu,samoja juttuja mä oon lukenut et jossain vaiheessa ne voi vähentyä ne oireet jne,mut pakko varmistaa ennenku mun pää rupee keksii lisää juttuja.

muoks ja nyt sit tietty en ole yhtään mitään tuntenut sen eilisen puhelinsoiton jälkeen.. :headwall: :headwall:

Sen olen minäkin huomannut, että huoli kasvaa jokaisen lapsen kohdalla ja tämän nelosen kanssa on tullut oltua hysteerinen vähän joka vaiheessa. Kai se on siitä, että on olevinaan todennäköisempää, ettei kaikki mene aina hyvin, vaikka kyllähän se yleensä tuppaa olemaan niin, että kaikki menee hyvin. Niin ja toisaalta, kun tietää jo miten paljon niistä lapsista tykkää, niin tietää mitä menettäisi. Kauhutarinoitakin ehtii kertyä useamman lapsen myötä enemmän takaraivoon... Toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin =)

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Sen olen minäkin huomannut, että huoli kasvaa jokaisen lapsen kohdalla ja tämän nelosen kanssa on tullut oltua hysteerinen vähän joka vaiheessa. Kai se on siitä, että on olevinaan todennäköisempää, ettei kaikki mene aina hyvin, vaikka kyllähän se yleensä tuppaa olemaan niin, että kaikki menee hyvin. Niin ja toisaalta, kun tietää jo miten paljon niistä lapsista tykkää, niin tietää mitä menettäisi. Kauhutarinoitakin ehtii kertyä useamman lapsen myötä enemmän takaraivoon... Toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin =)
no kun toi just tota. en mä muista huolineeni esikoisen kohdalla käytännössä mistään.tää on jäänyt aika vähälle huomiolle kans kun nää neuvolavälit on niin pitkiä. mut sitkun ei voi olla varma ja kyllä sitä välillä tuon syntyneenkin kohdalla miettii et mitä vaan voi tapahtua.. vaikka ei pitäis..

sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rv34+
limatulppaa pukkaa, supistaa (selkä ja jalat kipeenä), liitoskivut helpottanu mutta painon tunne alapäässä alkanut...ja vali vali :)
muuten olo hyvä ja kipuilusta huolimatta mieli pirteä :)
Mullakin tuli limatulppaa jo eilen :$

juu ei mikään kiva näky toi limatulppa ...
olen tässä nyt aamusen miettiny että pitäskö soittaa neuvolaan kun eilisestä asti supistellu kipeästi ja aamulla kun sängystä nousi niin supistelut jatkui ja mun koko alamaha/häpy seutu on kipee ja kaamee painontunne vaivaa....mut päädyin seuraileen viel tilannetta kotosalla ku lapsi kuitenki masussa liikkuu...

Yhteistyössä