rv 6 ja verinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti
"hanna"
Mulla nyt rv 6 tai ehkä vähän vähemmän. Tänään tullut vähän veristä vuotoa, ei jää vain paperiin vaan ihan pikkuhousunsuoja pitää olla.. Onko muilla ollut?

mun piti tänään alottaa saliharjoittelu. Voinkohan luottaa että on vaaratonta ja kuntoilla normaalisti? Kun pelottaa jos onkin alkavaa keskenmenoa ja edesautan sitä kovalla rasittamisella..?

"hanna"
Soittelin tuossa päivystyksen neuvontaan, käski olla menemättä salille ja levätä.. Ja huomenna tarkistamaan tilanne jos jatkuu.. Mullahan oli pari päivää sitten myös todella kipeä maha, mutta Se loppui illan aikana.. Nyt pelottaa

"reeta"
Taitaa suurinosa näistä olla viatonta alkuraskauden vuotelua. Mutta minulla ikävä kyllä päättyi vähän eri tavalla lohdutteluista huolimatta....:( En halua siis pelotella, mutta voi olla kumpaa vaan. Minulla verinen vuoto, tosi niukka alkoi 7+ viikoilla. Oli vähän limansekaista. Meni viikko ennen kuin pääsin ultraan, vuoto lisääntyi vähitellen niin että pikkuhousun suojaa joutui käyttämään koko ajan. Vauvanalun kasvu oli pysähtynyt silloin kun vuotelu alkoi..:´(

loppu hyvin
En kyllä urheilisi, mutta itsellä oli myös vuotoa rv 6-10. Välillä kirkkaan punaista tuoretta verta ja sitten taas ruskeaa limaista. Minulla oli myös jonkin verran kuukautiskipuja. Silti kaikki oli kunnossa ja ultrassa ei löytynyt mitään selitystä. Istukkakin oli hyvässä paikassa.
Toisen lapsen kohdalla ei mitään vuotoja.

"hanna"
[QUOTE="reeta";28938152]Taitaa suurinosa näistä olla viatonta alkuraskauden vuotelua. Mutta minulla ikävä kyllä päättyi vähän eri tavalla lohdutteluista huolimatta....:( En halua siis pelotella, mutta voi olla kumpaa vaan. Minulla verinen vuoto, tosi niukka alkoi 7+ viikoilla. Oli vähän limansekaista. Meni viikko ennen kuin pääsin ultraan, vuoto lisääntyi vähitellen niin että pikkuhousun suojaa joutui käyttämään koko ajan. Vauvanalun kasvu oli pysähtynyt silloin kun vuotelu alkoi..:´([/QUOTE]

mulla vuoto on ollut koko päivän kirkasta verta, aluksi jouduin käyttämään pikkuhousun suojaa, nyt jo siteen kanssa.. Tällä hetkellä vuoto on samanlaista kun kuukautisvuoto keskivaiheilla.. :|

"vieras"
Hyvä, jos pääset huomenna käymään ultrassa. erittäin todennäköistä, että kyseessä on keskenmeno. On hyvä tarkistaa, että kohtu todella tyhjenee. Uusi raskaus voi alkaa nopeammin ja turvallisesti. Ota nyt ilta rauhassa ja huomenna sitten lääkäriin.

"Hanna"
[QUOTE="vieras";28938343]Hyvä, jos pääset huomenna käymään ultrassa. erittäin todennäköistä, että kyseessä on keskenmeno. On hyvä tarkistaa, että kohtu todella tyhjenee. Uusi raskaus voi alkaa nopeammin ja turvallisesti. Ota nyt ilta rauhassa ja huomenna sitten lääkäriin.[/QUOTE]

Katsotaan nyt pääsenkö ultraan, toivottavasti.. stressaan niin. Mutta pitäisikö mun soittaa mun terveysaseman ajanvaraukseen vai neuvolaan sitten puhelinajalla puolen päivän aikaan?

Jotenkin kamala olo.. Kun tää lapsi ei ollut oikeastaan suunniteltu.. tuli mahdollisimman huonoon saumaan ja oon miettinytkin, että olis helpompaa jos en olisi raskaaksi tullut.. Mutta silti nyt itkettää. On niin ristiriitainen olo :(

"vieras"
Kyllä ne suunnittelemattomienkin vauvojen keskenmenot itkettää. Itsekin olen ollut tuossa tilanteessa ja siitä oli helpompi päästä eteenpäin kuin silloin, kun kaun ja hartaasti yritetty vauva meni kesken. Voimia päivääsi!

Yhteistyössä