Minä taas en jaksa ymmärtää tätä villitystä ravata ultrissa yhtenään... alkuraskauden keskenmenoille ei kuitenkaan itse mahda yhtään mitään (olen sellaisen itsekin kokenut) ja jos viikkoon 12 asti selviää, on hyvin todennäköistä, että selviää loppuun asti. Olen myös kuullut, että 80% keskenmenoista tapahtuu ennen viikkoa 8.
En syyttele/tuomitse ihmisiä, ihmettelen vain tätä hysteriaa... Kivahan se on toki nähdä vauvansa, etenkin että hänellä on siellä kaikki ok, mutta... jotenkin sitä tuntuu, että jos alkaisin ultrien vuoksi stressaamaan, minun pitäisi sitten käydä niissä joka viikko, että mielenrauha säilyisi...
kotikuntani tarjoaa yhden ilmaisen ultran n. viikolla 11-12. Esikoisella kävimme lisäksi yksityisellä rakenneultrassa "ihan vain varmuuden vuoksi". Nyt asumme ulkomailla ja saamme ainoan ilmaisen ultran viikolla 18 ja sinne asti aion odotella kaikessa rauhassa. Jos jotain on tapahtuakseen, se tapahtuu, kävin minä ultrassa tai en.
Toinen, mitä ihmettelen, on tämä, kun odottavat äidit vaativat neuvoloissa, että sydänääniä ruvetaan kuuntelemaan todella aikaisin ja sitten ollaan ihan paniikissa, kun niitä ei saada kuuluviin. Neuvoloilla on hyvät syyt alkaa kuunnella sydänääniä tiettyyn aikaan, mm. ettei aiheutettaisi turhia pelkoja, jos ääniä ei vielä aikasemmilla viikoilla saada kuuluviin...
Eli malttia, malttia ja malttia!