RV 37+1, alkoholisti ja esikoinen 1v 5kk. Kysy jotain? Ja EI, en ole Porvoosta.

• Viestiketjun aloittaja Toivotonta
  • Ensimmäinen viesti
eivoiymmärtää
Miksi hankit lisää lapsia, eikö olis järkevämpää hoitaa ensin alkoholiongelma kuntoon ennen kuin rupeaa sikiämään?
Alkoholismi on itseaiheutettua!!
Tai sano vielä että söit pillereitä ja oli viisi kierukkaa, mutta tulit hups keikkaa kuitenkin raskaaksi?

"a.p"
[QUOTE="Misu";25887810]Häpeäkö estää kertomasta? Oletko ajattelut raitistua?[/QUOTE]

Nimenomaan häpeä, ennekaikkea pelko. Raitistumista ajatelen päivittäin, monta kertaa.

"a.p"
[QUOTE="Minna";25887812]Juotko raskausaikana? Millaisia määriä yleensä juot ja mitä? Milloin ongelma alkoi?[/QUOTE]

Kyllä. Ottaisin jokaisen päivän takaisin jos voisin, en voi.
Pullon, pari viiniä, pari-kolme kertaa viikossa. :(
Alkoi jo muutama vuosi sitten, kärjistyi kun jouduin sairauslomalle tämän toisen kanssa. Aviomies on, mutta hänellä omat jutut ja harvoin kotona. Eli mulla on aika helppo homma tää "piilottaminen". Mies on niin harvoin kotona. :(

kokemusta on
Alkoholismi on sairaus ja todella yleinen. Mutta siitä voi selvitä. Se vaatii yleensä apua joltakin joka on kokenut saman. Raitistuminen on kuitenkin mahdollista ja sinulla on kaksi maailman painavinta syytä siihen. Soita AA puhelimeen ja juttele anonyymisti toisen alkoholistin kanssa. Tai katso paikkakuntasi AA kokous ajankohdat ja mene mukaan ryhmään juttelemaan. Siitä se lähtee. Olet jo pitkällä kun olet myöntänyt ongelman itsellesi se on jo iso askel. Älä epäröi hakea apua. Omasta kokemuksesta juova vanhempi jättää elinikäiset traumat lapsiin mutta siitä voi selvitä ja perhe voi taas hyvin. Tsemppiä.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;25887821:
Miksi hankit lisää lapsia, eikö olis järkevämpää hoitaa ensin alkoholiongelma kuntoon ennen kuin rupeaa sikiämään?
Alkoholismi on itseaiheutettua!!
Tai sano vielä että söit pillereitä ja oli viisi kierukkaa, mutta tulit hups keikkaa kuitenkin raskaaksi?
Alkoholismi on SAIRAUS. Ei itseaiheutettua.
Alkoi lapsettomuudesta. En 6 vuoden aikana käyttänyt mitään ehkäisyä.
Ymmärrän ahdinkosi, älä pura sitä minuun. Lapsettomuus on julmaa, raastavaa. Ja silti olen tässä tilanteessa. :(

"Tea"
Minulla ei ainakaan ole vara tuomita sinua. Itse en juo alkoholia pisaraakaan, mutta muita ongelmia on senkin edestä. Silti neuvoisin sinua hakemaan apua sairauteesi. Sillä sairaus tuo on niin monien muiden joukossa. Riippuvuus on hyvin vaikea ja koko elämää rasittava sairaus ja lisäksi kuormittaa myös perhettä ja vaarantaa lapsien elämän monella tavalla.

Hanki itsellesi apua ja rehellisesti myönnä ongelmasi, siitä se eheytymisen tie voi alkaa. Voimia :)

"laura"
Musta lapsettomuus ois ollu sulle ihan oikein. Ei kukaan noin kamala ansaitse olla äiti. Mutta kyllä se varmaan viimeistään synnytyksen jälkeen selviää ja lapset viedään sulta pois, mikä on ihan oikein. Saat olla taas sitten lapseton minkä ansaitset:)

"a.p"
Vastaan minkä ennätän, näitähän tulee solkenaan... Tämä ON sairasta. Olen sairas. Olen tehnyt parhaani, muuta en osaa. Ja joo, laittakaahan niitä LS-ilmoja. Auttaa toooosi paljon. Kiitos.

"a.p"
Olen hakenut apua, saan sitä parhaillaan, mutta se ei auta. Esikko ei ole FAS-lapsi, en juonut silloin. Tiedän että olen säällittävä, tiedän etten ansaitse lapsiani. Kiitos muistutuksesta. Mutta kukaan, KUKAAN, ei koskaan vie mun lapsia pois. Sairastan salaa kaikilta, lapsiltakin. :(

Kivat sulle
[QUOTE="a.p";25887912]Alkoholismi on SAIRAUS. Ei itseaiheutettua.
Alkoi lapsettomuudesta. En 6 vuoden aikana käyttänyt mitään ehkäisyä.
Ymmärrän ahdinkosi, älä pura sitä minuun. Lapsettomuus on julmaa, raastavaa. Ja silti olen tässä tilanteessa. :([/QUOTE]

Sinähän sen sanoit!!!
Alkoholismi on sairaus, joo, mutta ei sitten ole käynyt mielessä hakea apua siihen, sen sijaan että hankkiutuu uudelleen raskaaksi??????

Ihan oikeesti.. Minä tiedän mitä lapsesi joutuu kärsimään..

Terv. 2 alkoholistivanhemman lapsi

"vieras"
[QUOTE="a.p";25887986]Olen hakenut apua, saan sitä parhaillaan, mutta se ei auta. Esikko ei ole FAS-lapsi, en juonut silloin. Tiedän että olen säällittävä, tiedän etten ansaitse lapsiani. Kiitos muistutuksesta. Mutta kukaan, KUKAAN, ei koskaan vie mun lapsia pois. Sairastan salaa kaikilta, lapsiltakin. :([/QUOTE]

Mitä apua olet hakenut?

Yhteistyössä