RV 37+1, alkoholisti ja esikoinen 1v 5kk. Kysy jotain? Ja EI, en ole Porvoosta.

• Viestiketjun aloittaja Toivotonta
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos kerran tiedostat että sulla on sairaus, olet raskaana ja sairaus vaikuttaa lapsesi terveyteen (pysyvästi) niin MIKSI ihmeessä salaat asian (esim mieheltäsi joka on sentään lapsen isä!)? Jos todella haluat apua niin tottakai kannattaa kertoa asiasta sille kaikkein lähimmällekin ihmiselle, josta voi olla se suurin tuki ja apu (jolla myös varmasti on paras motivaatio auttaa sua!).

Voikohan sinun kaltaisessasi tilanteessa hakeutua jonkin sorttiseen "pakkohoitoon" (oma-aloitteisesti siis) jotta voisi taata oman lapsensa turvallisuuden - jos et kerran itse pysty lopettamaan? Kysy ihmeessä lisää apuja neuvolasta!

"apua"
Hei ap auttaisin sinua mielelläni. Olisiko helpompi puhua ihan vieraalle? Minulla on lisäksi alkoholismista paljon kokemusta ja tietoa. Omassa perheessäni on selvitymistarina joka on päättynyt onnellisesti. En siis tuomitse, tiedän mitä käyt läpi. Jos yhtään kiinnostaa niin kerro, niin mietitään miten keskusteltais. Haluisin todella auttaa sinua!

[QUOTE="huolissaan";25888181]Alle 2-vuotias on siis monta kertaa viikossa päihtyneen vanhemman hoidossa ilman selvää vanhempaa? Se on vaarallista! Miten turvaton olo sillä lapsella onkaan. Vaikke hän näyttäisi päälle päin huomaavan niin hän ihan varmasti aistii tutun äidin muuttuneen.
[/QUOTE]

Mun lapsuuden viikonloput ja lomat oli juuri sitä. Varhaisimmat muistot on että istun potalla eikä äiti tule pyyhkimään kun on sammunut.

Kenellekään lapselle en toivo samaa mitä oon ite kokenu.

Hae apua. Tai anna ainakin lapset turvalliseen ympäristöön.

ei jums
Multa ei vaan löydy sympatiaa. Mä todella toivon, että lapsesi olisi terve. Mutta noilla määrillä en usko, että selviää vaurioitta. Millainen ihminen ehdointahdoin pilaa lapsensa terveyden??
Ja mä en hyväksy selitystä, että alkoholismi on sairaus. Kyllä se on seurausta monesta tekijästä ja persoonasta itsestään. Hae apua! Jos jatkat noin, menetät lapsesi ja mikä pahinta tuhoat heidän loppuelämän.

Se lastensuojeluilmoitus tehdään tarkoituksena suojella sun lapsia, ei tuomita sua. Varmasti aiheuttaa suurta häpeää alkoholistivanhemmalle, mut jos ei muuten apua halua hakea, niin hyvähän se olis jos edes sitä kautta sais tukea. Jos haluaa ryypätä niin tekee sen sitten niin ettei vahingoita muita kuin itseään. Alkoholismi on ehkä sairaus, mutta ei se tee siitä lapsille yhtään sen harmittomampaa. Hae apua tai tee ls-ilmoitus.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
"vieras"
[QUOTE="a.p";25887986]Olen hakenut apua, saan sitä parhaillaan, mutta se ei auta. Esikko ei ole FAS-lapsi, en juonut silloin. Tiedän että olen säällittävä, tiedän etten ansaitse lapsiani. Kiitos muistutuksesta. Mutta kukaan, KUKAAN, ei koskaan vie mun lapsia pois. Sairastan salaa kaikilta, lapsiltakin. :([/QUOTE]

Valitettavasti - tai julmasti sanottuna ehkä jopa toivottavasti- lapsesi voidaan sinulta viedä. Oletko ajatellut mitä teet, jos lapsesi sairastuu äkillisesti tai loukkaantuu ja joudut viemään lääkäriin ja itse olet humalassa? Ajatko muuten autoa humalassa? Onko lapset kyydissä? Ota yhteys ensin neuvolaan. Ei sinua tuomita, et ole ensimmäinen, etkä valitettavasti viimeinenkään alkoholistiäiti. Jos et välitä itsestäsi, se on oma asiasi, mutta välitä edes lapsistasi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25888332]Valitettavasti - tai julmasti sanottuna ehkä jopa toivottavasti- lapsesi voidaan sinulta viedä. Oletko ajatellut mitä teet, jos lapsesi sairastuu äkillisesti tai loukkaantuu ja joudut viemään lääkäriin ja itse olet humalassa? Ajatko muuten autoa humalassa? Onko lapset kyydissä? Ota yhteys ensin neuvolaan. Ei sinua tuomita, et ole ensimmäinen, etkä valitettavasti viimeinenkään alkoholistiäiti. Jos et välitä itsestäsi, se on oma asiasi, mutta välitä edes lapsistasi.[/QUOTE]

Sorry, luin huonosti. Hyvä että olet hakenut apua, mutta jos apu ei auta, niin hae muualta tai kerro hoitavalle taholle ettei apu auta.

"a.p"
Näitä kysymyksiä tulee niin nopeaa, en yksinkertaisesti ennätä kakkeen vastaamaan.
Meidän 1v5kk lapsi on normaali, hällä ei hätää vaan pitää tämän mamman päivisin ruodussa. Ongelmat alkaa iltasella... On edelleen taapero hoidettavana, mutta tässä vaiheessa meitä on kaksi, ja luovun siitä hoitovietistäni ja annan miehen hoitaa (oma tahto, en oo pyytäny). Ja sit mä juon, piilotan viinin jonnekin.
Taaperon kanssa eletään ihan normi arkea, mutta kun iskä tulee kotiin, heillä on omat juttunsa ja mulla taas ei mitään. Voisin varmaan mennä kuolemaan jonnekin ja kukaan ei huomais. Oikeesti oikeesti. En valehtele.
Kaiken lisäks mun läheiset asuu n. 3 km säteellä KAIKKI. Ketään ei kiinnosta. Ketään ei kiinnosta mun höpönassuni, ketään ei kiinnosta voidaanko me hyvin. Eipä noita kiinnosta. On OIKEESTI tosi yksinäistä olla raskaana jonka kaikki ohittaa sillä, et se nyt vaan on niin. No ei se nyt aina oo niin.
Ja tähän lisään että tekstistäni arvioiden: Taidan olla masentunut kaiken muun lisäks? Vai? :(

[QUOTE="a.p";25888356]Näitä kysymyksiä tulee niin nopeaa, en yksinkertaisesti ennätä kakkeen vastaamaan.
Meidän 1v5kk lapsi on normaali, hällä ei hätää vaan pitää tämän mamman päivisin ruodussa. Ongelmat alkaa iltasella... On edelleen taapero hoidettavana, mutta tässä vaiheessa meitä on kaksi, ja luovun siitä hoitovietistäni ja annan miehen hoitaa (oma tahto, en oo pyytäny). Ja sit mä juon, piilotan viinin jonnekin.
Taaperon kanssa eletään ihan normi arkea, mutta kun iskä tulee kotiin, heillä on omat juttunsa ja mulla taas ei mitään. Voisin varmaan mennä kuolemaan jonnekin ja kukaan ei huomais. Oikeesti oikeesti. En valehtele.
Kaiken lisäks mun läheiset asuu n. 3 km säteellä KAIKKI. Ketään ei kiinnosta. Ketään ei kiinnosta mun höpönassuni, ketään ei kiinnosta voidaanko me hyvin. Eipä noita kiinnosta. On OIKEESTI tosi yksinäistä olla raskaana jonka kaikki ohittaa sillä, et se nyt vaan on niin. No ei se nyt aina oo niin.
Ja tähän lisään että tekstistäni arvioiden: Taidan olla masentunut kaiken muun lisäks? Vai? :([/QUOTE]

Hei, vaikka susta tuntuu, että kukaan ei välitä susta jne.. Niin sulla on silti velvollisuus niitä lapsia kohtaan hoitaa ittes kuntoon.

Ja sitten ehkä jaksat taas panostaa myös ystäviin, harrastuksiin jne. Eikös olisi elämä vähän mielekkäämpää niin? Alat iltaviinien sijaan tekemään iltalenkkejä, käymään jossain ihmisten ilmoilla tms.

[QUOTE="a.p";25888356]
Ja tähän lisään että tekstistäni arvioiden: Taidan olla masentunut kaiken muun lisäks? Vai? :([/QUOTE]

Ja varmasti olet masentunut, enemmän tai vähemmän. Ja juominen vain lisää sun ahdistusta.

[QUOTE="a.p";25888356]Näitä kysymyksiä tulee niin nopeaa, en yksinkertaisesti ennätä kakkeen vastaamaan.
Ja tähän lisään että tekstistäni arvioiden: Taidan olla masentunut kaiken muun lisäks? Vai?
:([/QUOTE]

Kuulostaa että piehtaroit itsesäälissä ja että olisi mielestäsi muiden vika kun juot. Miten niin sulla ei ole mitään?! Sulla on pieni lapsi ja vauva mahassa; ne eivät ole mitään?
Ja miksi ihmeessä sun läheisiä tulisi kiinnostaa sun hyvinvointisi, eihän suakaan kiinnosta tulevan lapsesi hyvinvointi tai tämän 1,5v lapsen?

Sääli on sairautta, voit lisätä sen listaan alkoholismin ja masennuksen perään.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
"a.p"
Ja varmasti olet masentunut, enemmän tai vähemmän. Ja juominen vain lisää sun ahdistusta.
Olen yrittänyt, usko pois. :´( Lisää ahdistusta tosi paljon, mutta en osaa lopettaa. EN OSAA. :( Silloin kun saa sen pullon viiniä on vaan niin paljon helpompi ajatella asioita, käsitellä niitä. Lakaista maton alle ja unohtaa, ettei ketään kiinnosta mun tai mun lasten olot. Sou not. Mitäpäs minä sinne mitään raportoin kun menee yhdestä korvasta sisään ja vähintään kahdesta ulos. Ketään ei kiinnosta. Ja tämä oli taas NIIIIN säälittävä TEKOSYY otta lasillinen. En ottanu, mut kylläpä kutkuttaa. :(

Kuulostaa että piehtaroit itsesäälissä ja että olisi mielestäsi muiden vika kun juot. Miten niin sulla ei ole mitään?! Sulla on pieni lapsi ja vauva mahassa; ne eivät ole mitään?
Ja miksi ihmeessä sun läheisiä tulisi kiinnostaa sun hyvinvointisi, eihän suakaan kiinnosta tulevan lapsesi hyvinvointi tai tämän 1,5v lapsen?

Sääli on sairautta, voit lisätä sen listaan alkoholismin ja masennuksen perään.
Itsesääli jos mikä on aina hyvä syy korkata.. Pitäis nyt vaan löytää keinot kaivaa sut sieltä syövereistä ja löytää jotain elämäniloa.

[QUOTE="a.p";25888417]Olen yrittänyt, usko pois. :´( Lisää ahdistusta tosi paljon, mutta en osaa lopettaa. EN OSAA. :( Silloin kun saa sen pullon viiniä on vaan niin paljon helpompi ajatella asioita, käsitellä niitä. Lakaista maton alle ja unohtaa, ettei ketään kiinnosta mun tai mun lasten olot. Sou not. Mitäpäs minä sinne mitään raportoin kun menee yhdestä korvasta sisään ja vähintään kahdesta ulos. Ketään ei kiinnosta. Ja tämä oli taas NIIIIN säälittävä TEKOSYY otta lasillinen. En ottanu, mut kylläpä kutkuttaa. :([/QUOTE]

Sä et yksin osaa, sä tarvit siihen apua ja tukea. Mitä jos eka puhuisit sun miehen kanssa ja sitten sen tukemana hakisitte sulle sen avun mitä tarvitset.

"..."
AP!!!
Uskaltaisitko myöntää ongelman neuvolassa? Silloin sulle voitais alkaa järjestämään apua ja tukea sillä kyllä Suomessa lapset saa olla kotona, mikäli ei ole välitöntä hengenvaaraa (valitettavasti usein myös liian kauan). Lapsia ei sulta viedä, JOS hankit itsellesi apua/hoitoa, ja äiti todella haluaa muuttua. mutta JOS teet sen virheen, että esim. menet humalassa synnyttämään, vauva viedään sulta samantein, ja silloin et voi muita syyttä, kuun itseäsi. Hoitoa saa jos haluaa. Jokainen voi itse vaikuttaa elämäänsä. Ja JOKAINEN LAPSI ANSAITSEE RAITTIIN PERHEEN!

huomestunut
[QUOTE="a.p";25888417]Olen yrittänyt, usko pois. :´( Lisää ahdistusta tosi paljon, mutta en osaa lopettaa. EN OSAA. :( Silloin kun saa sen pullon viiniä on vaan niin paljon helpompi ajatella asioita, käsitellä niitä. Lakaista maton alle ja unohtaa, ettei ketään kiinnosta mun tai mun lasten olot. Sou not. Mitäpäs minä sinne mitään raportoin kun menee yhdestä korvasta sisään ja vähintään kahdesta ulos. Ketään ei kiinnosta. Ja tämä oli taas NIIIIN säälittävä TEKOSYY otta lasillinen. En ottanu, mut kylläpä kutkuttaa. :([/QUOTE]

Huomaat varmaan itsekin, että alkoholisti repii syyn vaikka homeisesta kengästä.

"Paras" syy minkä olen kuullut on: "juon koska olen juoppo".

Mikä sua pohjimmiltaan masentaa? Miehesi jolla ei ole aikaa sinulle?

Vaikka sukulaisia ja tuttavia ei kiinnostaisi niin viranomaisia kiinnostaa. Tee lapsistasi lastensuojeluilmoitus.

"vieras"

Ymmärrän, että sun elämä on ahdistavaa ja on helppo löytää syitä juomiseen. Mitäpä jos miettisit syitä OLLA JUOMATTA. Mä keksin heti 2 sinun itsesi lisäksi. Tiedät varmaan sanomattakin mitä tai keitä tarkoitan.

Alkoholismi on sairaus, mutta sairauksiin voi hakea apua. On edesvastuutonta sairauteen vedoten pilata lastensa elämä. Jos ei halua hakea alkoholismiin apua, voisi edes ajatella lastensa parasta. Alkoholistin lapsilla on todennäköisesti elinikäiset traumat lapsuudestaan. Ja mikä pahinta, raskausaikana juominen pilaa lapsen terveyden suurella todennäköisyydellä.
Alkoholistien pitäisi sairastaa sairautensa ilman läheisten terrorisoimista, jos itsellä ei ole halua parantua.

"Täydellinen En Ainakaan Ole"
Lopeta toi itsesäälipaska ja ällöttävä ruikutus!!!
Multa et saa sääliä et tuon taivaallista, etkä neuvoja...niin pistää vihaksi!
Kaikki tuo aika, kun täällä kyselet, niin pyytäisit jotain oikeaa päihdehoitolan terapeuttia kyselemään sulta ja puhumaan asioista naamatusten niiden oikeilla nimillä!

Nyt ryhdistäydy nainen ja tee itsestäsi nyt samantein lastensuojeluilmoitus ja ota vastuu tekemisistäsi, se on askel asian vakavuuden tajuamiseen ja tervehtymiseen!

Yhteistyössä