Rv 32 ja ahmimishäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liinu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liinu.

Vieras
Mulla on ongelma. Mulla on ahmimishäiriötaustaa ja se on taas stressin takia alkanut oireilla tässä raskausaikana. Paino nousee ja nousee, kun en saa syömistä hallintaan. Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mitä tälle on tehtävissä? :'(

pyri syömään säännöllisesti eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.. voit myös hyvin syödä hedelmiä ja marjoja välissä :) mutta säännöllisyys kunniaan!!!!!!!

En tunne kyseistä sairautta, mutta auttaisiko jos joka kunnon aterialla syöt itsesi kylläiseksi, niin että vatsaan ei jäisi tilaa? Älä pidä kotona mitään herkkuja. Tee valmiiksi kulhoon esim. Porkkanapaloja tai muita raakoja kasviksia. Mene kauppaan listan kanssa ja täydellä vatsalla.

sama täällä.. edellisissä raskauksissa painoa tullut n 30kg... nyt en kertakaikkiaan osta kotiin mitään herkkuja vaan terveellistä ruokaa.. ei paljo tuu ahmittua porkkanoita esim :) eli älä osta kotiamitään niin et voi himon iskiessä syödä niitä

Onkohan mulla joku vastaava häiriö?
Syön kyllä säännöllisesti ja suht terveellisestikin, mutta ahmin.
Joka ruokailukerralla maha niin täyteen että hyväkun henki kulkee ja paino vaan nousee nousemistaan. :(
Tuntuu etten vaan voi hallita sitä enkä tehdä painonnousulle mitään..

Yhteistyössä