menkat ja kipu 2 hädällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anne-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
netissä lukee että ankarat kuukautiskivut ovat se yleisin oire mutta ei mulla ole muuta kun toi.. :O

Mulla kans... Nyt on ekat menkat synnytyksen jälkeen, ja ikinä ei ole näin kivuttomat menkat. Muuten siis, paitsi tuo p...kalla käynti.

No mulla pahin oire ei ollut kuukautiskivut, eikä myöskään toi kakkoshädän kipuilu, mutta sekin selittyi sitten diagnoosin myötä. Joka tapauksessa tuskin on syytä huoleen, jos muuta kerran ei ole.

mulla ei ole läheskään joka kuukausi mutta nyt tämä vaiva taas tuli esiin.
taitaa selittää sitten tämän 10kk tyhjänpäiväsen lapsen yrittämisenkin :( huomenna pakko soittaa lääkäriin ja kysyä pääsisinkö Gynelle että saisi asiaan varmuuden. mitenkä te joilla se on onko lapsen teko ollut muita vakeampaa tai että mennyt pidempään mutta kuitenkin luomusti tärpännyt?

ja tätä oli jo enneku ku esikon sain joten periaatteessa se ei haitannut sillon mutta jos se on pahentunut synnytyksen yms. myötä. miten se gyne sen selvittää? ku ei ainakaan mitään jälkitarkastuksessa sanottu kun gyne sen tutkimuksen teki.

katariina toivotaan että teille toinen lapsi suodaan.

endon voi todeta ultralla vain jos munasarjassa on endometriooma. muutoin varman diadnoosin tekoon tarvitaan laparoskopia = vatsaontelontähystysleikkaus. itsellä endon oireet ennen raskautta oli hyvinkin monimuotoiset ja nyt toista yrittäessä palailee hiljakseen. tuota kakkoshädän kipuilua en vielä ole onneksi joutunut uudestaan kärsimään ja toivon niin hartaasti että tulen raskaaksi ennen kuin endo tekee enempää tuhoa.

"yritystä" ihan esikoisen syntymästä saakka, hän on nyt 1 v 9 kk. Mun menkat tosin ei alkaneet lainkaan, vaan käynnistettiin alkusyksystä, ja lisäksi oli ovulaation edistämiseen lääkettä, ja kierron ylläpitoon toista. oireet palasivat ihan ekasta kierrosta, ja pahenee hiljalleen. en sinänsä vielä ole huolissani, varsinaista yritystä ei ole takana kauan, mutta endopotilaalla puolikin vuotta lasketaan jo lapsettomuudeksi.

Yhteistyössä