BED syömishäiriö ja odotusaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salliina85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Salliina85

Jäsen
24.02.2011
491
0
16
Moi!

Mulla on sellasta kysyttävää, että onko jollain ollu/on toi ahmimishäiriö BED raskausaikana? Mulla on oireita ollut kovasti ennen raskautta ja joku puoli vuotta ennen plussaamista pääsin vähitellen irti niistä. Nyt kuitenkin oireita on alkanu palautua ja mua pelottaa, koska en todellakaan tahtoisi tehdä mitään vahingollista vauvalle enkä itelleni, ja toisaalta pelottaa se, että paino nousee hulluna raskauden aikana.

Mulla on tosi huono itsetunto ollu aina ja paino on mulle liian iso asia. En vaan osaa suhtautua siihen normaalisti. Nyt elän hurjaa aikaa, kun vartalo vaan muuttuu ja paino nousee, eikä sitä voi mitenkään kontrolloida. Epäilen, että tää käynnisti taas oireet.

Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Saako jostain apua?

Kiitos kaikille ymmärtäjille!

Salliina rv 19+2

Mulla on ollut n.13v lähtien bed (virallista diagnoosia ei ole koskaan tehty, mutta kyllä mulla tää on). Raskausajat mulla on itse asiassa olleet parasta aikaa, eli ahmiminen pysynyt hyvin kurissa. Lapsen syntymä/imetys taas on mulla pahentanut tilannetta. Ekasta mulla tuli n 12kg painoa, lopussa rv 40+ ehkä aminta vähän alkoi oireilemaan ja tyttö syntyi vasta 42+2. Tokassa mulla oli rd, joten sen ansiosta ruokavalio oli aika tiukka ja painoa ei tullut ollenkaan. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja huomenna olisi sokerirasitus. Veikkaan että sen tulos ohjaa varmasti aika paljon mikä suunta tulee olemaan. Tälläkin kertaa mulla on tavoitteena ettei painoa tulisi juuri ollenkaan, jotenkin sitä raskausaikana saa tsempattua itseään. Kaikissa olen alussa laihtunut n.5kg (rv 4-10). Viimeisimmässä ja nykyisessä raskaudessa mulla on sama terkka ja hänen kanssaa olen sopinut että saan ilmoittaa aina kotipuntarin aamupainon. Helpottaa huomattavasti mun oloa kun ei tarvitse miettiä neuvolapäivinä vaatteita/syömisiä, mulle kun tuo painoasia on myös aika arka paikka.

Tsemppiä!

Poppeliini ja kolmas muru 11+1

Vaikkei saisi ajatella näin, niin jos tuntuu, että alkaa ahmituttaa, syö mahdollisuuksien mukaan kasviksia ja hedelmiä! Niillä saa itselleen ähkytäyden olon ilman mahdotonta lihomista.

Mulla siis bulimiaa takana ja vähän alkanut ahmimisajatukset nousemaan pintaan taas, ja sillon niinä hetkinä tuo kasvismössö auttanut. :) ja sitten kamala määrä vettä.

Neuvolassakin ollaan sovittu neuvolatädin kanssa, että mun korttiin ei kirjoiteta kiloja, enkä mä näe kiloja vaa-alta, vaan se katsoo ne. Näin en saa morkkista niistä numeroista.

Tsemppiä, apua saa aina jos sitä tarvitsee!?

Yhteistyössä