RV 27 tullut 13,5 kiloa, HUHHUH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tankki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tankki

Vieras
Miksi mun paino nousee vaikka liikun n. 1,5 tuntia päivässä rivakasti kävellen enkä myöskään ahda herkkuja? Paino ennen raskautta oli alipainon rajalla mutta nyt ollaan jo uskomattomissa lukemissa. Silti mulla ei ole edes iso maha!! Toinen kysymys koskee tuota mahaa: pitäisikö olla mahan pienestä koosta huolissaan? SF-mitta oli kuitenkin keskikäyrän yläpuolella viime neuvolassa.

Jos sf kerran hyvä niin ei kai se sit niin pieni ole? Mulla tuli kaikkiaan 20 kg ja alkup. paino myös ihan normaali/hoikka. Nestettä voi kertyä jos paljon olet jaloilla.

Juu, mulla oli ihan sama, noilla viikoilla tais jo olla 15 kiloa lisää...
Ja yhteensä tulikin sitten 27 kiloa josta ei grammakaan ole sulanut helpolla, vielä on pitkä matka normipainoon. Mutta minkäs teet, mulla oli ennen raskautta ylivilkas aineenvaihdunta ja nykyään ei sitä enää olekkaan. Huono homma.

Mulle tullu jo 6-7kg ja menossa 18rv. Ei hyvin mene taallakaan. Terkkari kylla sanoi, etta usein hoikille aideille kertyy raskausaikana enemman, etta jaksaa kantaa lapsen ja myohemmin imettaa.

Mulle on tehty np-ultra eikä siellä näkynyt kuin yksi sikiö. Tosiaan SF-mitta oli RV 23 23cm, eli taitaa olla ihan ok mitta tuolle viikolle? Olen 176 cm pitkä, joten voiko tuo maha olla sen takia pieni? TOsi outoa kun kaikki taivastelee, että onpa sulla suht pieni maha viikkoihin nähden, mutta painoa on tullut ihan tajuttomasti!! Mietin vaan että eihän mulle ole joku raskausajan diabetes kehittymässä?

Jos ennen raskautta paino ollut alipainon rajalla niin eikait se haittaakaan jos nyt sitten tulee hieman tuhdimmin painoa ja kyllä ne kaikki sitten pois lähtee kun vauva syntyy.
Keskityt nyt vain vauvasi ja itseni hyvin vointiin..

Mulla on jokaisen kohdalla paino noussut 26-28 kg, mutta ovat lähteneet aina ilman varsinaista lahduttamista pois noin puolessatoista vuodessa. Mulle ainakin nesteen takia keräs painoo.

Yhteistyössä