Rv 19, ei liikettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut odottaja

Vieras
Eli olen huolissaan. Nyt rv 19 eikä mitään liikkeitä, tuntemuksia. Aiemmissa raskauksissa alkoi jo 16-17 viikoilta. Eikö nyt jo pitäisi jotain tuntemuksia olla? Milloin teillä mattimyöhäisimmät liikkeet on alkaneet?

hei...

Onko sinulla tietoa istukan paikasta? Jos se on etuseinässä niin sehän pitää nuo liikkeet piilossa aika hyvin ja joskus pitkäänkin. Ja tietty se että missä asennossa se pikkuinen siellä masussa on. Jospa tämä vauva viihtyy sellaisessa asennossa ettei liikkeet tunnu?

Voithan käväistä neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet...se ainakin kertoo että pikkuinen on elossa.

Tsemiä...tiedän huolen määrän!

Minä aloin tuntea liikkeita vasta viikolla 24. Istukka on etuseinämässä ja ilmeisesti siitä johtuu etten liikkeitä tuntenut. Odotan esikoista, joten sekoitin varmaan liikkeet pitkään ihan suolistossa liikkuviin kupliin. Aiemmin olin kyllä havainnut vauvan liikkeitä vellovana pyörivänä tunteena vatsassa, mutta varsinaisia liikkeitä erotin vasta tuolloin. Ystäväni olivat puhuneet että liikkeet tuntuisivat kutitukselta, mutta en tuntenut sellaisia ollenkaan.

Mulla nyt rv19, istukka takana, kohtu eteenpäin kallellaan. Mitään en ole tuntenut. Maha kyllä hiljalleen kasvaa, muttei ole niin suuri että kukaan olisi töissä huomannut.

valittelin kans lääkärille vkoilla 20+ että tosi vähän tuntuu mitään, toista odotan. No, sen jälkeen on oikeastaan alkanu vasta liikkeet tuntumaan, eikä vieläkään mitään potkuja tms, mutta nyt jo tuntuu kunnolla kädelle kuitenkin. Lääkärikin sanoi että se riippuu niin kaikesta, vauvan asennosta, luonteesta, istukan ja kohdun sijanneista ja asennoista. Ja onhan se vaavi vielä tosi pieni.. Odottele rauhassa!

Kiitos lohdullisista vastauksista. Muistan vain edellisen kohdalla, että rv 17 jo vihtoi ihan vimmatusti menemään ja esikoisen kanssa samoin. Nyt ei niin mitään, ei mitään. Yritän nyt rauhoittua ja luottaa, että kyllä siellä elämää on. Istukka on kyllä takaseinässä. Kiitos lohdun sanoista. Neuvolaan en kerkiä ikinä, kun käyn töissä toisella paikkakunnalla ja ei töistäkään voi olla pois...

ai niin, mites te, joilla liikkeet alkaneet myöhään, onko monesko raskaus? Mietin vaan, kun aina sanotaan, että eka raskaudessa ei tunnu liikkeet niin aikaisin, mutta sitten myöhemmissä kyllä. Itsellä menee vähän tosin päin.

Ekassa 16 viikolla,toka raskaus oli kaksosraskaus ja liikkeet tuntui 14 viikolla.KOlmas raskaus 14 viikolla melskettä ja neljäs raskaus ja viikolla 19 vasta!
Iso oli huoli mutta istukka oli edessä ja siitä syystä liikkeet vaimeat sekä vauva oli rauhallisempi.

Eli oottele rauhassa,eiköhän siellä masussa vaan ole rauhallinen vauva joka köllöttelee vain ja antaa äiteen kantaa turhaa huolta.
=)

Tiiän kyllä tuntee tosi hyvin ja tuo kuukausi oli iihan mahotonta.Mutta sydänäänet kävin kertalleen tarkastuttamassa ja sitten koitin rauhoittua vaan.

Tsemppiä!

sulla pitäisi kohta olla rakenneultra? Ja jos huoli on oikeasti kova, niin täytyyhän sinun pystyä käymään neuvolassa -- pyydät lääkärintodistuksen töihin.

meidän kunnassa ei ole mitään rakenneultraa, valitettavasti. Huoli on kova, mutta töistä en voi olla poissa tällä hetkellä. eli huolehdin nyt seuraavaan neuvolaan... Kiitos rohkaisevista vastauksista!

Minulla ihan sama tilanne kuin ap:lla, esikosta tuntui 17 vkolla ja nyt menossa 18+1, eikä niin yhtään mitään..soitin neuvolaan ja menen tarkistuttamaan tilanteen´ihan itseni takia, kun tlui jo viime yönä valvottua asian tiimoilta. Terkka myös sanoi tuosta istukan sijainnista ja että voi olla rauhallisempi vauva. Tähän asti mitä on ultrattu niin on ollut kyllä tosi rauhallinen..just ja just on kättä vähän siirtänyt toiseen paikkaan..mutta kait ihan normaalia sitten että kaikki ei ole niin eläväisiä tuolla masussa.

No, eilen illalla tuntui pari kuplaa, että oisiko siellä kuitenkin elämää... En viitsi järjestää vapaapäivää töistä käydäkseni turhaan neuvolassa. Turhaa se olisi, jos elämää ei olekaan - silloinhan mitään ei ole enää tehtävissä ja turhaa, vaikka olisikin. tosin saisin mielenrauhan. Mutta nyt yritän vielä sinnitellä pari viikkoa neuvolaan. Jospa sen parin viikon sisällä tulisi enemmänkin kuplia... Ehkä tämä on ihan normaalia, on vain niin erilaista kuin aiemmissa raskauksissa.

Mulla tuntu ihan pieniä sivelyjä vasta viikolla 20. Selvästi alkoi liikkeet tuntumaan viikolla 25, jolloin minulle ihan yhtäkkiä kasvoi myös kauan odotettu vauvamaha. Sitä ennen ei kyllä huomannut yhtään, että oli pulla uunissa.

Yhteistyössä