Erilaisia supistuksia..

MLL
Millasia tuntemuksia teillä tulee harjoitussupistuksista? Entä sellaisista jotka ovat alkaneet avaamaan/kypsyttämään paikkoja? Mulla on ollut erilaisia supistus tuntemuksia jostain rv 16 lähtien, aluksi teki tosi kipeääkin välillä. Nykyään kipua tuntuu harvemmin, mutta on tullut ihmeellinen paine tilalle. Paine vaan tuntuu ihan väärässä päässä, eli otsassa ja rintaakin puristaa. Oonko nyt menny ihan sekasin ja kuvittelen kaiken, vai mitä tää oikeen on?

Viimeksi sisätutkimus tehty joskus rv 20 muistaakseni, ei ollut mitään tapahtunut ja seuraava aika on ensi viikolla, että sitä mielenkiinnolla odotellessa. Ei huvittaisi enää neuvolaankaan soittaa ja valitella, kun sielä pidetään varmaan jotenkin luulosairaana, mitään apua tai tukea supistuksiin ei ole liiennyt. Nyt siis menossa rv 26.
 
Kahdessa aiemmassa raskaudessa harjotussupparit oli lähinnä niitä kivuttomia. Kun tunsi, että maha vetää kovaksi ja oli tunne, että nyt jotain tapahtuu, muttei kumminkaan sattunut kovasti.
Se, että onko paikkojen avaamissupparit kovin kivuliaita..riippuu kai ihmisestä. Itse olen menossa nyt rv 13 ja n. 9 vkolta lähtien on supparit olleet tosi kivuliaita jos on tehnyt vähän fyysisempää, joten nyt saikulla. Aiemmissa raskauksissa näitä kivuliaita on tullut kasikuukauden tienoilla, ne kai oli sitten niitä avaamissuppareita. Lääkäri ainakin kehotti lepäämään aina, kun kivuliaita tulee, mutta harjotussupparit on ihan hyvästä vain.

Varaile neuvolasta aikaa lääkärille tai ihan tk lekurille, jos neuvolatätiltä ei tukea saa. herää kysymys, että käydäänköhän me samalla neuvolatädillä kun meidän neuvolassa on ihan samanlainen ;)
 
Harjoitussupparit on mulla olleet sellaisia, että kohtu vaan kovenee. Ei satu, mutta tuntuu epämukavalta. Neukkatäti sanoi, että ei mielellään saisi olla edes harkkasuppareita, silloin kun niistä kerroin (rv18), varsinkaan jos alkaa tulemaan useita päivässä/peräkkäin. Nyt menossa rv21 ja ne ovatkin vähentyneet.
 

Yhteistyössä