rv 14 ja "aristava" kohtu+neuvolalääkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alsdkaölsdka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alsdkaölsdka

Vieras
Eli sekava otsikko mutta tällainen askarruttaa :

onko muilla ollut ekan neuvolalääkärin tutkimuksen jälkeen vähän vatsa kipeä tai tutkittaessa jo tuntunut kohtu aristavalta- ei sattunut mutta kuitenkin niin että kun hoitaja käsillään tunnustelee vatsaa sisältä ja päältä niin tuntuu selvästi.

Mietin vaan että tämä on toinen raskauteni ja ongelmana ollut välillä selän ja vatsan jomotustilat, ja osittainen pieni tuhruvuoto silloin. Ja nyt tarkastuksessa kohdun suusta myös tuli pikkasen vuotoa kun syvältä kokeiltiin. lääkäri kyllä sanoi että normaalia periaatteessa ja se että kohdun suulla jotain solumuutoksen tapaista..siis normaalia raskausaikana, jollain enemmän toisilla vähemmän. Mutta sanoi että jos nyt muutenkin tästä eteenpäin vuotelee, niin olisi hyvä ottaa papa koe. Viimeksi on otettu vuosi sitten ja sanoi että ei vielä ainakaan aiheellista.

Mulla oli tässä vaan välissä monen vaiheen keskenmeno ja kohtutulehdukset päälle, että rupesin miettimään että jos siellä jotain tulehdusta kuitenkin olisi ja tekee just tätä aristusta. Ekasta raskaudesta en muista ollenkaan että sisätutkimukset olisi jälkikäteen missään tuntuneet.

Blaah..olisi vaan pitänyt vielä enemmän kysellä siinä mutta se jäi jotenkin kun sanottiin että ei kannata vielä mitn miettiä. Ja selkä/vatsa on ollut tosiaan tässä raskaudessa tosi herkkä eli voi olla vaan että ei yhtään kohtu tykkää kun ylimääräsiä kokeillaan..

Mutta onko kellään muilla vastaavia kokemuksia. Toivottavasti vaan ei mitn tulehduksia..Ja että kuinka pahaa ne voi näin raskausaikana tehdä. Toisaalta kun oireet on vaan välillä..eli luulisi että jos jotain pahaa häikkää niin oireet vaan vahvistuisi.

hoh hoijaa :)

Ottakaa kantaa jos jaksatte lukea, tai jos tästä jotain tolkkua saa :)

Hmmm... toivottavasti käsitin oikeen kirjottamasi :)
Muistan itse selvästi että alavatsaa, kohtua aristi joka kerta lääkärin painelujen jälkeen ja monesti tuli todella kovia harkkasuppareitakin. Minulta otettiin papa-koe joskus viikolla 12...
Kohtutulehduksesta olen kuullut sen verran että ne kivut on todella pahoja ja heti huomaa jos on jotain vialla? Mutta siis pointti oli se että mulla on joka kerta tutkimusten jälkeen aristanut kohtua ja se on ollut mielestäni aina asiaan kuuluvaa.

Hei, mulla oli eka sisätutkimuksessa etenkin toinen munasarja hyvin arka. Tietysti jäin sitten sitä vatvomaan ja kävin yksityisellä heti uusissa tutkimuksissa. Mitään ei löytynyt ja lääkäri kokeili aivan eri paikoista kuin neuvola lääkäri, eikä aristanut. Epäili, että kyseessä oli suoliston arkuutta eikä mitään muuta.

En tiedä oliko vastauksestani mitään apua, mutta lyhyesti siis oli arkuutta sisätutkimuksessa ja sen jälkeen. Ei kuitenkaan mitään hätää ollut.

Okei, juu kiitos viesteistä. Tänään jo vatsa ollu ihan normaali. Tosin helposti selkä kipeytyy huonoista työasennoista ym..mutta kai se sitten normaalia.
Ja täytyy kait vissiin sitten ottaa yhteyttä neuvolaan jos alkaa jotain ylimääräsiä vuotoja tms..
Mutta aina mietityttää kaikki ylimääränen,,varsinkin kun keskenmenossa oli kaikki tulehdukset, anemiat, kaavinnat ja lääketyhjennykset..Niin voi olla että kohtu herkempi kaikesta tosta aikasemmasta kokemuksesta.- tiedä sitten..

mutta kiitos juu :) saa hetkellisen mielenrauhan!

Yhteistyössä