Ruskeakastikkeen valmistuksesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuli

Vieras
Apuja, unohtui ostaa voi, kun knorrin ruskeakastikeohjeessa käskeään sulattamaan 25g voita ja lisätä pussin sisältö siihen. Onko mun pakko lähteä kauppaan hakemaan vai voinko korvata voin jollai... Öljy? :/

Onko sulla paistamisen kestävää margariinia? Sellanen ainakin käy, öljystä en tiiä. Aika jännä, että pussikastikkeen jauhe laitetaan rasvaan... Pitääkö se sit ruskistellaki? Sehän ois sitte sama tehä alusta lähtien ite. Kaikki mun tietämät on lisää vesi -periaatteella.

Ok eli margariini kävis. Harmi vaan, meil on kaapis vaa Floran kevyt margariinia, ei sovi kuin leivälle. Oisko se kuitenki iha susi jos kuitenki tekisin siitä sen kastikkeen.. Hmm? Onko kukaa kokeillu mitä tulee? :D

Joo se pussi laitetaan rasvaan. Sitte lisätään vettä/maitoa perään. :) Ei ruskistella, sekoitetaan pussin sisältö vain huolellisesti rasvaan, sitten se jo mainittu vesi/maito perään, sit hiljalleen hämmennellen kiehuen n.5min.

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
eiku veteen/maitoon vaan sekotat sen kastikeaineksen.ite en sulattele mihinkään rasvoihin sitä.

Mä laittasin kans suoraan nesteeseen... Kylmää maitoo tai vettä vaan kattilaan ja siihen huolellisesti vispaa, niin luulis hyvää tulevan. Niinhän ne muutkin pussikastikkeet toimii.

Ei se kevytmargariini toimi, kun ei se silleen sula ku tavallinen eikä välttämättä muutenkaan kestä kuumennusta.

Joo luulis että ihan hyvä hyvä tulee ilman rasvojakin, suoraan veteen siis, en kyllä tiedä näistä valmiskastikkeista kun ei ole omaa kokemusta. Mutta hei, tulee ainaski kevyempi! :D

Yhteistyössä