Ruskea vuoto keskiraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Kenelläkään kokemusta, mitä voisi olla? Ruskeaa vuotoa ollut pari päivää, sen verran vähäistä ettei pyyhkiessäkään mitään jää. Potkut kuitenkin tuntuu normaalisti eikä ole kipuja, mutta vähän huolestuttaa. Huomenna neuvolassa käymään, mutta olisi kiva kuulla jos jollain kokemusta... Viikkoja siis on 23.

Onko sulle tehty viime aikoina jotain sisätutkimusta tai ootteko olleet lähipäivinä yhdynnässä tms? Niiden jälkeenhän usein niukkaa vuotoa noilla main esiintyy.
Mutta hyvä että on huomenna neuvola niin saat kysäistyä ja mielenrauhan asian suhteen.

tiedätkö missä kohtaa istukka on? etinen istukka saattaa aiheuttaa vuotoja. itsellä istukka vuosi hieman, kun siirtyi pois kohdunsuulta kohdun kasvaessa.
myös limakalvot voivat vuotaa, kun ovat herkemmät raskausaikana.
jos tulee vähänkään kipuja tai supistuksia, niin näytille. ainahan vuodot voivat enteillä tulevaa synnytystä.

Mulla on ollut, syy ei koskaan selvinnyt. Joku lääkäri mietti, että jos sielä on joku rakkula puhjennut/tyhjentynyt. Kyselin, että mikä rakkula voi puhjeta tai tyhjetä, niin lääkäri sanoi, että en tiiä, mutta ei hän nyt muutakaan keksi. Raskaus eteni loppuun ihan normaalisti.

Useammin pienet vuodot noilla viikoilla on kaiketi harmittomia ja voi johtua lukemattomista syistä, voi olla ihan vaikka vaan limakalvot herkkinä.
Itse vuotelin ennen puoltaväliä kun kohtuun oli tullut hematoomaa, istukka vuotanut.
Mutta veri oli mulla silloin ihan kuukautisvuodon väristä.

Alkuperäinen kirjoittaja miiuli:
tiedätkö missä kohtaa istukka on? etinen istukka saattaa aiheuttaa vuotoja. itsellä istukka vuosi hieman, kun siirtyi pois kohdunsuulta kohdun kasvaessa.
myös limakalvot voivat vuotaa, kun ovat herkemmät raskausaikana.
jos tulee vähänkään kipuja tai supistuksia, niin näytille. ainahan vuodot voivat enteillä tulevaa synnytystä.

Istukka on kuulemma edessä, muttei ilmeisesti kohdunsuulla, näin ainakin rakenneultran tuloksesta ymmärsin. Eiköhän tässä yhden yön pärjää nukkumatta, josko huomenna kuulis jotain..