Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Siivosin listalta pois kaikki nimimerkit joista ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään.
Jos siis poistin juuri sinun nimimerkkisi mutta haluat pysyä listalla niin huiki niin palautan sen sinne takaisin! :) Viime viikon listasta näkee kaikki nimimerkit ja tiedot mitä listassa oli aiemmin. :) Toivottavasti saadaan vuoden vaihteen jälkeen tänne lisää vipinää ja ensi vuodelle paljon plussaajia! (ei painon suhteen, vaan raskauden, heh) :D :heart:
 
Mariah33 luulen kyllä et toi korkeempi lukema on se oikea, kun sitä alempaa ihmettelin. Noh toivottavasti suunta alaspäin joka tapauksessa. Pattereiden vaihto varmaan edessä :D nyt tuntuu motivaation riittävän kun tupakoinnin lopetin jouluaattona ja tilalle tarvii nyt jotain muuta (aina tullu lopettaessa nopeasti kiloja)
Nyt on miehen kanssa sovittu että unohdetaan vauvan yritys hetkeks. Kyllä se vielä tulee jos on tullakseen. Katotaan nyt kuitenkin tutkimusten tulokset ja mietitään sitten miten edetään jatkossa. Pakko välillä yrittää keskittyä johonkin muuhun kun tuntuu että elämä pyörii vaan yhen asian ympärillä :) yritystä ei siis lopeteta, mutta yritetään jättää se vähän vähemmälle huomiolle..
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pitäisi menkat alkaa mutta toistaiseksi ei merkkiäkään niistä... On kyllä ollut sen verran kovia kramppeja lähipäivinä ja kokoajan sellainen tunne että ne alkaa, että varmasti ne sieltä pian tulla putkahtavat. :( Pieni toivon kipinä on kuitenkin syttynyt että eivät tulisikaan, kun tiedän että tuo menkkojen alkamis tunne voi olla myös raskausoire. ;) Keskiviikkona tein testin, mutta se oli nega. :( Eikä mulla ollut kuin yksi testi kaapissa... Nyt ajattelin että lähtisinkö kuitenkin kaupasta hakemaan tänään muutaman testin... Jos vain testasin silloin liian ajoissa? :) No pian kuitenkin tipahdan täältä pilvilinnoista taas ryminällä alas! :( :headwall:
 
Mariah33 toivotaan että plussaks muuttuis :)

Jee paino 67,2 eli 1,2kg olis pudonnu eilisestä vitutus mässäilypäivästä huolimatta. Eka kierto kun ei varmaan ole mitään mahdollisuutta tärppiin, ellei nyt joku touhutippa olis sattunu tulemaan..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 1S
Mariah333528.2.201598,675,082,5+0,84
tilastoija23-85,970,980,1-4,40
mimmi9223-68,460,067,2-1,20
Empulinen-28.2.201562,858,062,8-0
pisamapeikko-1.6.2015100,689,0100,8+0,20
Gillian27-----0
maaliskuun aurinko-28.2.201581,476,481,4-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Wau! Hieno pudotus mimmi92! :wave: :flower:

ON: Menkoista ei vieläkään merkkiä, mutta kävin tosiaan eilen ostamassa muutaman testin kaupasta... Yhden testasin ja kyllä se ihan nega oli, ei haamun haamua vaikka kuinka tiiraili ja käänteli tikkua... :headwall: Alkaisivat nyt sitten vaan että pääsisi uuteen kiertoon! :mad: Tässä kierrossa yritettiin tavallista enemmän eikä vain yritetty oletetun oviksen aikaan... Mutta ei se! :( Nyt pitäis sitten varata sinne vyöhyketerapiaan aikaa. Mun mies sanoi että jos ei kevääseen mennessä tärppää niin meidän on aika mennä tutkimuksiin. Mä oon niin toivonu että tulis luomutärppi, eikä tarvisi mihinkään tutkimuksiin ryhtyä, mutta ei siinä kyllä sitten oo vaihtoehtoja kun mullakin tuota ikää alkaa jo olla... :( Vaikka moni sanoo että mulla on vielä hyvin aikaa, mutta itsellä se ikä jäytää takaraivossa... Yhdellä mun työkaverillakin alkoi vaihdevuodet jo 38-vuotiaana! Ei lohduttanut kuulla tuollaista... Tuli vain enemmän paineita. :( Mun mies on mua 3 vuotta nuorempi. Hänkin on ylipainoinen ja sanoinkin hänelle eilen kun olin sen negan testannut että nyt sitten hänenkin on aloitettava terveellisempi ruokavalio ja kuntoilu että testosteronitaso nousee. Kai se ylipaino yhtälailla miehillä vaikuttaa lisääntymiskykyyn?? Tai näin ainakin luulisi... Viime viikon tulos oli muuten itselläni +0,8 kg... Eli hieman otettiin taas takapakkia. Johtuu varmaan osakseen siitä että ne menkat tekee tuloaan. :(

Mutta kaikesta tästä omanapaisesta masistelusta huolimatta; oikein paljon tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon! :)
 
Joo siis:

80,1kg eli -4,4kg. Kannattaa syödä sairaalaruokaa ja kärsiä sen päälle kauhea vatsatauti. Muuten täällä toivutaan edelleen myooman poistosta. Kummallinen kokemus. En ajatellut, että tulisi omalle kohdalle tässä iässä, mutta munasarjat ovat edelleen paikoillaan. Kaikki on niiltä osin kunnossa.
 
Hui mikä pudotus tilastoija! :O toivottavasti paranet pian :)

Tänään taas tullu syötyä reippaammin. Piti lähteä uimaan ja nyt sit taas nous kuume ja alko flunssa. Just ehdin parantua edellisestä taudista. Huomenna sit varmaan pussikeitto linjalla :) käytiin muuten kuuntelemassa lapsettomuustutkimuksien tulokset tänään eikä kummastakaan löytyny mitään vikaa.
 
tilastoija Huh huh mikä pudotus!! :O Mutta oon niin onnellinen sun puolesta että nyt se on poissa ja kaikki on hyvin! :heart:

mimmi92 Sullakin siellä hienoja uutisia! :) On varmasti huojentunut mieli. Jos saan udella, niin kuinka kauan ootte yrittäneet? Milloin siis päätitte mennä tutkimuksiin?
 
Nyt siis yritetään tokaa lasta ja vasta yk 10 menossa. Ekaa yritettiin reilu 2 vuotta, niin nyt haluttiin käydä tarkistamassa että onko jossain jotain vikaa. Ja tutkimuksiinhan päätettiin lähteä esikoisen plussakierrossa (ei ehditty edes aikaa varata) ja nyt sit alotettiin ne tutkimukset viime kierrossa yksityisellä kun julkiselle päästään vasta kesällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Ja sieltähän ne sitten tuli pari päivää myöhässä... Tänään kp 1. :ashamed:

Mitä siellä lapsettomuustutkimuksissa tehdään? Millaisia ne "testit" on...? Mieheltä otetaan varmaan spermanäyte, mutta miten nainen tutkitaan? Mä sain keskenmenon 5/2013. Olin silloin rv 15+6. Sen jälkitarkastusraportissa lukee tarkalleen ottaen näin: "Status: Us. tav. Vagina väljä myötäävä. Kohdunnapukka takana siisti. Papa otettu. Palpoiden kohtu avfl mobiili aristamaton. Adnexeissa ei poikkeavaa. Ultraääni: Nähdään pieni kaunis kohtu, paksu endometrium, ovulaatiotesti ollut eilen positiivinen. Oikea munasarja normaali. Vasen kuvautuu mielestäni kohdun taakse, täällä pieni keltarauhascysta. FD:ssa ei nestettä." Eli miten tämä lääkärin lausunto pitäisi tulkita...??? Tuosta papanäytteestä ja jostain SPR:n tukostutkimuksesta on tullut vastaukset vielä erikseen mutta en nyt löytänyt niiitä mistään... Niissä oli kuitenkin kaikki OK. Ei ollut mitään vikaa. Keskenmenon syy oli epäselvä. Sen verran tiedetään että mun kohtuun pääsi joku bakteeri josta syystä mun kohtu alkoi "työstää" vauvaa pihalle ns. ulkopuolisena mun elimistölle. Sikiö oli täysin terve. :( Että semmonen historia mulla... Mutta tosiaan, onko näiden tutkimusten lisäksi sitten vielä jotain muita tutkimuksia naisille...? Kun silloin lääkäri sanoi että ei näe että olisi mitään estettä uudelleen raskautumiselle... Oliko nuo jo ne tutkimukset mitä naisille lapsettomuustutkimuksissa tehdään?
 
Ohhoh, onpa täällä sattunut kaikkea. Onnea plussanneille ja painon kanssa miinustaneille! Tilastoijalle tsemppiä toipumiseen ja tervetuloa uudet ruotuilijat.

Mä olen luurannut vähän muualla useamman viikon. Oli kaikkea menoa, sitten tulikin jo pikkujoulu- ja joulusuma ja ruokavalio meni miten sattuu. Lisäksi vaaka hajosi :D Mut nyt on palattu ruotuun, punnitus vielä puuttuu. Mutta mukana ollaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Mariah33 en kyllä noihin sun tutkimuksiin osaa sanoa yhtään mitään. Mitä mä tosta ymmärsin niin vaikuttais ihan hyvältä?. Meillä ihan eka tutkittiin verikokeella perusverenkuva, hiv yms, prolaktiini ja kai jotain muitakin. Pissasta klamydia ja raskaustesti. Ja lisäks vielä papakoe. Sen jälkeen katottiin ultralla kohtu ja munasarjat. Mulla oli just sillon ovis lähipäivinä tulossa niin alotettiin samalla kierron kartotus eli viikon päästä ovis+ otettiin vielä verikokeella progesteroni koe varmistamaan että se kypsä munasolu on varmasti irronnut. Mies kävi antamassa näytteensä ja siitä tutkittiin siittiöiden kokonaismäärä, liikkuvuus ja muoto. Aukiolo tutkimus myös kuuluu noihin perustutkimuksiin, mutta sitä ei tehty nyt vielä kun esikoinen kuitenkin lopulta tuli niin ei pitäis mitään tulosta olla. Sekin kyllä tehdään puolen vuoden päästä kun siirrytään inssiin, jos ei plussaa sitä ennen tule.
 
mimmi92 No niin mäkin oon ajatellut että nuo kuulostavat ihan hyvältä... Mutta missään varsinaisissa lapsettomuustutkimuksissahan mä en oo ollut. Tuo keltarauhaskysta säikäytti mut, mutta kun googletin asiaa niin ei pitäis olla mitään vakavaa. Ja kai se lääkärikin olis määränny jonkun kontrollikäynnin vielä jos olis ollu syytä huoleen. Kai se on vaan pakko alkaa henkisesti valmistautua siihen että tutkimuksiin on tänä keväänä lähdettävä. :ashamed:
 
Mariah33 voin olla ihan väärässäkin mut oon ymmärtäny et aina kun ovulaatio tapahtuu niin siitä puhjenneesta rakkulasta tulee keltarauhaskysta. Itellä oli esikoisen alkuraskausden ultrassa muutama 5 cm kokonen kysta ja ne oli ilmeisesti puhkeamattomia munarakkuloita, eikä niitä mitenkään seurattu. Mainitsi vaan ohimennen. Nyt kun lääkäriltä kysyin niistä niin sanoi olevan ihan normaaleja että niitä tulee ja menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Mä voisin liittyä mukaan, kun joulumässäilyjen jälkeen aloitin uudella innolla pudottelun!

Kakkosta kuumeillaan, mutta 8kk yrityksen jälkeen tuntuu siltä että jotain muuta ajateltavaa on saatava, olkoot sitten vaikka paino. Pudotettavaa olisi 13kg, että pääsen edes normaalipainon ylärajalle. Voisin ensin tavoitella viiden kilon pudotusta helmikuun loppuun mennessä, vaikka olenkin kaikki tulokset HETI haluava kärsimätön odottaja!

maaliskuun aurinko, LP 81,4kg, TP 76,4kg, A 28.2.

Lähtöpainon otin siis maanantaina, nyt on jo vähän pienemmät lukemat. :)
 
pisamapeikko No? Kuinka kävi? :)

ON Paino tänä aamuna 81,2 kg... Sain taas arkena oltua hienosti ruodussa ja paino laski, mutta nyt on taas tämä surullisen kuuluisa viikonlopun aika jolloin aina tulee lipsuttua... :ashamed: Voi kumpa saisin nyt oltua napostelematta mitään herkkuja! :stick: Menkatkin alkaa olla ohi joten nyt taas katse uuteen mahdollisuuteen. :) Tilasin muuten ovulaatiotestejä (miehen ehdotuksesta!) ja tässä kierrossa aion katsoa niillä koska se ovulaatio oikein tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaan. Viime kierrossa epäilen että mulla oli ovis tosi myöhään koska muistan että oli sellaisia vihlovia/kramppaavia ovistunteita yllättävän myöhäisessä vaiheessa... Tai sitten ne oli jotain muuta ja mulla ei ollut ovista ollenkaan! :mad: En oo vielä saanut muuten aikaiseksi varattua aikaa sille vyöhyketerapeutille, mutta pitää kyllä heti alkuviikosta soittaa...
Mutta se minusta, mitäs teille kuuluu? :)
 
Täällä just parhaillaan syön eilen tehtyä pizzaa :D flunssassa ollu koko viikon niin on menny tää viikko ihan pieleen. Ens viikolla alkaa sitten terveenä tiukempi kuri kun ei oo enää mitään juhlittavaa (oli miehen synttärit ja tänään omat :)) miehen kanssa huomenna menossa salille. Se opettaa mut käyttää niitä laitteita ja kattoo et teen liikkeet oikein. Yksin ollessa varmaan vaan pyörisin siellä tyhmä ilme naamalla :D
 
Mimmille synttärionnittelut! Meillä on ihan samat kujeet, flunssaa ja pizzaa. Eilen repsahdin ja jämiä tuhottiin vielä tänään. Nyt takaisin ruotuun. :) Harmitti kyllä kovasti kun kävin aamulla vaa'alla, olen lähtöpainossa vaikka eilen vielä miinusta oli 1,5kg... Nesteitähän ne on, mutta silti harmittaa.
 

Yhteistyössä