Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Ja tässä pinossa voisi muuten oikeastaan kysyä hyvää lomapaikkaa. Siis etsimme paikkaa, jossa poikien ruotsinkieltä voisi aktivoida, ympäristön pitäisi siis olla ruotsinkielinen, niin että kaupassa käynnyt yms. hoidettaisiin ruotsiksi, eikä suomea oikeastaan kuulisikaan. Se onkin ongelma täällä pääkaupunkiseudulla, että päiväkodissakin on paljon kaksikielisiä lapsia. Onko kenelläkään ehdotuksia?
Närpiö ja Pietarsaari, Porvoo, nämä tuli ekana mieleen.
Porvoo ei käy ainakaan, siellä yli 50 % asukkaista puhuu suomea. Siellä käydäänkin joka kesä, kun miehen isä on sinne haudattu. Närpes - tietääkö kukaan paikasta yhtään mitään? Minä olen joskus palvellut pankin pörssisihteerinä Närpiöläisen konttorin tätiä, joka ei puhunut sanaakaan suomea. Hiukan haasteellista, kun pörssisanastokin on outoa
Meillä miehen molemmat vanhemmat olivat ruotsinkielisiä, vain famo siis elää, omat vanhempani täysin suomenkielisiä.
Itse asiassa Närpiössä ei ole mitään, tomaatteja ja peltoja, en suosittele lapsiperheen lomakohteeksi.