miksi pelkoon vastataan vihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse pelkään kuollakseni korkeita paikkoja, eikä kukaan ole haukkunut minua asian vuoksi. Onko tässä nyt kyse jostain poliittisesti tai sosiaalisesti tulenarasta asiasta tai jostain todella "oudosta" pelosta?

Mä arvelin että tässä haetaan sitä jos joku pelkää jotakin asiaa, niin suhtautuu siihen myös vihamiselisesti. Esim kun pelätään erilaisia ihmisiä tai niiden tuomaa muutosta, otetaan jo valmiiksi kielteinen asenne ja vihamielisyys päälle.

Mä en ole joutunut kohtaamaan sellaista että mun pelkoon olis suhtauduttu vihasesti. Ennemmin mulle on naurettu, kun esim olen säikähtänyt jotain örkkiä.

jos miehellesi aina samasta pelostasi jankkaat - ehkä hän kokee avuttomuutta auttaa, ehkä yrittänyt ja et vaan pääse yli, niin reagoi sitten vihaisesti... ehkä näin??

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Mä arvelin että tässä haetaan sitä jos joku pelkää jotakin asiaa, niin suhtautuu siihen myös vihamiselisesti. Esim kun pelätään erilaisia ihmisiä tai niiden tuomaa muutosta, otetaan jo valmiiksi kielteinen asenne ja vihamielisyys päälle.

Niin minäkin otsikon perusteella luulin. =)

Ap, mitä sä pelkäät? Kerro esimerkki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelkäätkö sä ilmaista itseäs niin selkeästi, että joku tajuais mistä on kyse?

en, vaan jos pelkään jotain niin saan siitä vastaukseksi haukkuja enkä empatiaa. ja se tekee olon entistä surkeemmaks.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
se menee lasten kohdallakin, olen vierestä nähnyt, miten paljon isä voi pienelle lapselle huvipuistossa suuttua kun lapsi ei uskalla johonkin laitteeseen mennä :(

niin miksei se pelko saa ihmises aikaan mitään empatiaa? mä en mitenkää tajua sitä..

Alkuperäinen kirjoittaja luna85:
niin miksei se pelko saa ihmises aikaan mitään empatiaa? mä en mitenkää tajua sitä..

No onko sulla tapana puhua siitä pelostasi niin, että se tulkitaan pelkkänä empatian hakemisena, säälin kerjäämisenä? Jauhatko siitä jatkuvasti?

joo, mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, pelkään ihmisiä... lopetin opiskelut kerran kesken koska ahdisti niin paljon, koulussa ei ollut kavereita kun en osannut tutustua ihmisiin. Mieheni ja vanhempani olivat vihaisia eivätkä ymmärtäneet yhtään, vaikka olisin kaivannut tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo, mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, pelkään ihmisiä... lopetin opiskelut kerran kesken koska ahdisti niin paljon, koulussa ei ollut kavereita kun en osannut tutustua ihmisiin. Mieheni ja vanhempani olivat vihaisia eivätkä ymmärtäneet yhtään, vaikka olisin kaivannut tukea.

toi on myös se mikä on mulla kanssa ongelmana.. oon muka jotenkin paha ihminen kun en osaa tai halua olla muitten kanssa ja normaali. että mun "pitäis" olla tietynlainen vaikka haluaisin olla oma itteni.

Yhteistyössä