Ruokitteko te lastenne kaverit jos ne on teillä ruoka-aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tarkoitan siis nyt lasten koulu- ym kavereita jotka kulkee ominpäin kylässä. Tietysti varmaan kaikki tarjoaa jotain jos joku perhe tulee kylään tai vaikka äitikaveri lastensa kanssa, mut siis tälläset koulukaverit yms.

Jos teen ruokaa, pyydän kaikki syömään ja noitten 13 ja 14 v:n kaverit on suunnilleen kun kotonaa, hakee itse leipää kaapista, jos ei kukaan tee ruokaa.
Ja en tykkää kyttyrää, jos lapset saa ruokaa kavereilla.

Ruokin, etenkin silloin jos kaveri tulee vaikka suoraan koulusta meille kylään. Joskus lapsi ihan itse kieltäytyy ja sanoo että meillä on ruoka heti kun menen kotiin joten ei kiitos.

Välipalaa saa kaikki, ruokaa ei jos kavereita yli 3. Asuvat kuitenkin kaikki alle 500m säteellä.
Jos teen jonkun jättiannoksen niin tarjoan sitten usammallekin. Danoninoja, leipää ja hedelmiä saa nytkin kantaa aika kiitettäviä määriä...
En pahastu jos lapsi syö kaverilla, mutta en myöskään vaikka eivät tarjoaisi. Talossa talon tavalla.

Ok, kyselen vaan ku itsellä on tapana tarjota ruokaa jos lapsilla on kavereita sellaseen aikaan kun meillä syödään. Jotkut lapset syö aina jos jotain tarjoaa, toiset taas ei koskaan. Poika on nyt vaan saanu uusia kavereita ja oon pähkäilly väliin että onkohan se niiden vanhempien mielestä ok jos ne syö täällä, vai osaakohan kouluikäiset jo ite sanoa jos heitä on kielletty syömästä kylässä? En tunne kaikkien pojan luokkakavereiden vanhempia eikä oo numeroita, tiiän kyllä missä talossa kukin asuu mut en sen tarkemmin että voisi kysyä asiaa.

Ok, kyselen vaan ku itsellä on tapana tarjota ruokaa jos lapsilla on kavereita sellaseen aikaan kun meillä syödään. Jotkut lapset syö aina jos jotain tarjoaa, toiset taas ei koskaan. Poika on nyt vaan saanu uusia kavereita ja oon pähkäilly väliin että onkohan se niiden vanhempien mielestä ok jos ne syö täällä, vai osaakohan kouluikäiset jo ite sanoa jos heitä on kielletty syömästä kylässä? En tunne kaikkien pojan luokkakavereiden vanhempia eikä oo numeroita, tiiän kyllä missä talossa kukin asuu mut en sen tarkemmin että voisi kysyä asiaa.

Mun mielestä kouluikäiseltä voi kysyä jo itseltään. :)

[QUOTE="vieras";26085813]Mun mielestä kouluikäiseltä voi kysyä jo itseltään. :)[/QUOTE]

Näinhän se varmaan on :D
No, taian jatkossaki vaan tehä niin että kysyn haluavatko syödä ja syövät jos haluavat. Kaiketi ne kieltäytyy ketkä tietää etteivät saa syödä.

Ruokin.
Meillä kaikki, jotka ovat ruoka-aikaan paikalla käyvät pöytään yhdessä.

:)

Mulla on tää sama periaate. Ketään ei suljeta pois. Lapsena ollessani minun ja sisarusteni kaveritkin söivät meillä jos oli ruoka-aikaan kylässä. Ei koskaan mitään "lupia" kyselty suunnasta tai toisesta. Äitini jopa teki munattomia lettuja erikseen muna-allergiselle ystävälleni. :) kerran eräs ystävämme söi pellillisen pullaa! :D sitä onkin naureskeltu tähän päivään.. :)

Yleensä en ruoki, mutta jos joku kaveri on meille varta vasten kutsuttu ruoka-aikaan, niin toki tarjoan hänellekin.

Tänään(kin) tosin tarjosin päivällistä esikoisen luokkakaverille, joka sanoi syöneensä viimeksi koulussa. Söimme kuuden aikaan, ja seitsemän maissa hän lähti eikä kukaan ollut kaivannut häntä kotiin syömään.

En katso pahalla jos joku minun lapsilleni tarjoaa ruokaa, mutta pääsääntö on, että kylästä lähdetään kotiin syömään kun siellä on ruoka-aika.

Minä en ruoki. Lasten (6-8v)kaverit asuva samassa rivariyhtiössä korkeintaan muutaman oven päässä, joten saavat mennä kyllä kotiinsa syömään, ja olen omillekin sanonut että jokainen syö ruuan kotonaan, eivät myöskään minun lapset syö muiden luona. Mehua/keksiä voin tarjota, mutta thats it (ja yhdet kaverit vielä sellaisia että ovat aina kysymässä onko teillä jotain syötävää! ja vetävät niin paljon kun vaan tarjolla on...)
Meillä ihan riittävästi menee rahaa omien kolmen ruokintaan joten samassa pihassa asuvien naapurien lapsia emme kyllä ruoki..

Jos teen ruokaa, pyydän kaikki syömään ja noitten 13 ja 14 v:n kaverit on suunnilleen kun kotonaa, hakee itse leipää kaapista, jos ei kukaan tee ruokaa.
Ja en tykkää kyttyrää, jos lapset saa ruokaa kavereilla.

Nyt et kyllä hallitse noita teinejä. Ei meillä kyllä ominpäin mennä keittiöön hakemaan sitä mitä haluaa. Yksi varoitus ja seuraavasta porttikielto!
Meillä toisen pojan kaveri kyllä melkein kuin asuisi meillä. Aina koulupäivän jlk. tulee meille kylään. Vierailu ajoittuu aina sinne ilta kuuteen-seitsemään. Joskus tarjoan ruuat ja joskus vaan välipalan. Mutta jos tulee jano tai haluaa myöskin jogurtia tms. niin silloin pyydetään eikä itsenäisesti mennä hedelmävatille tai jääkaapille,,

Joskus ruokin. Aina en.

En tykkää kyttyrää, jos lapseni on saanut ruokaa kaverinsa luona. Kaikenlaista välipalaa nuo saavat, ja itse tietävät mitä saavat syödä & mitä ei. Jos oikein ruokaa tarjotaan, niin esikoinen soittaa ja kysyy saako syödä kaverin luona (kuopus ei vielä oo silleen vieraillut että ruoka-aikana paikalla olisi).

Ehdottomasti ruokin. Ruoka jaetaan niin että kaikille riittää. :) En tykkää kyttyrää jos syö muualla, mutta en tykkää siitä jos karkkia työnnetään lapselle. minun likka eskarilainen.

Yleensä en ruoki, mutta jos joku kaveri on meille varta vasten kutsuttu ruoka-aikaan, niin toki tarjoan hänellekin.

Tänään(kin) tosin tarjosin päivällistä esikoisen luokkakaverille, joka sanoi syöneensä viimeksi koulussa. Söimme kuuden aikaan, ja seitsemän maissa hän lähti eikä kukaan ollut kaivannut häntä kotiin syömään.

En katso pahalla jos joku minun lapsilleni tarjoaa ruokaa, mutta pääsääntö on, että kylästä lähdetään kotiin syömään kun siellä on ruoka-aika.

Itseki ihmettelen oman lapsen kaveria, että eikö heitä kaivata kotiin. Läksytkään tuskin tekemättä jos kerran koulusta lennossa tulee meille kylään

Kysyn ainakin, että haluaako syödä. Mun tyttö on jo 12-vuotias, että hänen kaverit osaa hyvin sanoa haluavatko/saavatko syödä vai pitääkö mennä kotiin syömään. Aika usein saan vastaukseksi, että "pitää mennä kotiin viideksi syömään". En mä nyt mitenkään erityisesti niitä välitä syöttää, mutta mielestäni ihan kohteliasta kysyä.

Yhteistyössä