Ruokitteko te lastenne kaverit jos ne on teillä ruoka-aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarjoan. Kun lapset olivat pienempiä, kutsuin kaikki pöytään pahemmin kyselemättä haluavatko kaverit syödä meillä. Nyt kun ovat yläkoululaisia kysyn haluavatko syödä ja sitten mennään sen mukaan.

Minusta on myös kiva, kun lapseni saavat joskus syödä kavereilla.

Meillä ei niin laskettua ruokaa olekaan jota ei voisi muillekin tarjota. Omituinen asenne tällä henkilöllä.
Meillä tarjotaan kavereillekin jos maistuu. Eikä tykätä huonoa jos muualla tarjotaan.

No kyllä minä ainakin ostan pihvejä sen mukaan, kuinka monta on syöjiä. Enkä tykkää jättää omaa perhettä nälkäiseksi sen vuoksi, että joku on kuokkimassa.

Meillä ei niin laskettua ruokaa olekaan jota ei voisi muillekin tarjota. Omituinen asenne tällä henkilöllä.
Meillä tarjotaan kavereillekin jos maistuu. Eikä tykätä huonoa jos muualla tarjotaan.

Hienoa jos sinulla on varaa ostaa pihvi päivänä 5ylimääräistä pihviä siksi JOS teillä nyt sattuu olemaan lapsien kavereita kylässä.
Itselläni ei ole varaa ja olen itsekäs paska jolloin syön itse oman pihvini kuin tarjoan ruoka-aikaan perheellenikin sen ruuan oli koko kylä kyläilemässä tai ei,lasketut ruuuat tai ei.
Jos jotakin keittoruokaa on jota helppo jatkaa tarjoan mutta en millään ratkea tähän että pystyisin aina varautumaan siihen että on muutama ylimääräinen suu

Meillä oli lapsella ennen todella ärsyttävä kaveri.
Onneksi ne muuttikin tästä talosta pois ;)
Jos teit ruokaa hän tuli ensimmäisenä kysymään mitä ruokaa teet meille?
Vastasin että sinä syöt kotna ja me syömme omassa kotona sillä meillä on aika laskettu ruoka tarjolla.
Vaan hän jankuttaa,ei haittaa minua minä syön teillä.
Ruoka valmiina ja tämä penteleen riiviö juoksee ensimmäisenä pöytään arvostelemaan että mihin hän istuu, ilmoitin monta kertaa että mene kotiisi siksi ajaksi kun me syömme tai menet Pekan huoneeseen leikkimään.
Vaan hän vetää tuolin alleen ja ilmoittaa istuvansa sitten tähän.
Ja vaikka laitat lasketut ruuat ja tarjoilit toisille käteen sen ruokalautasen hän otti sen itselleen jos meinasi ilman jäädä (ja ei todellakaan ollut tuo ipana nähnyt nälkää,oli varmasti ruoka aikaan kotonaan sen oli näköinen)
Hyvin usein jäin sitten niinä kertoina itse ilman ruokaa.
Kun asiasta sanoin perheen vanhemmille he naureskeli asialle kuinka heidän poika osaa ainakin pitää puolensa..
Viimisinä aikoinan heitin tuon pojan pihalle,kädestä kiinne ja rappukäytävään...

Paras oli se kerta kun perheen äiti tuli oven taakse huutamaan kuinka hänen lapselleen emme tarjonneet ruokaa vaikka itse kehtasimme alkaa syömään :O
Kysyin että olinko luvannut tarjota,no vittu en ollut!
Kyseisellä perheellä nyt oli muutenkin oudot tavat.

• Tykkää
Reactions: Rubia
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs akka;26086395:
Hienoa jos sinulla on varaa ostaa pihvi päivänä 5ylimääräistä pihviä siksi JOS teillä nyt sattuu olemaan lapsien kavereita kylässä.
Itselläni ei ole varaa ja olen itsekäs paska jolloin syön itse oman pihvini kuin tarjoan ruoka-aikaan perheellenikin sen ruuan oli koko kylä kyläilemässä tai ei,lasketut ruuuat tai ei.
Jos jotakin keittoruokaa on jota helppo jatkaa tarjoan mutta en millään ratkea tähän että pystyisin aina varautumaan siihen että on muutama ylimääräinen suu

No jos juuri teidän pihvipäivänänne sattuu tulemaan kavereita, eikö niitä pihvejä voi puolittaa ja tarjota jokaiselle? Kai pihvien kanssa on jotain muutakin, jolla nälkä lähtee vai onko tämä joku karppaajaperhe?
En tiedä miten hienoista ja kalleista pihveistä on kysymys, mutta aika ihmeellinen asenne ettei omastaan voi jakaa. Mutta onhan se trendikästä. Itsekkyys kunniaan ;)

Kaikki ketkä on meillä ruoka-aikana (paitsi yksi lapsi) saavat tulla pöytään, muutama on sellainen jotka sanoo että syövät kotona.
Tämän yhden vanhemmat ovat esittäneet toivomuksensa että heidän lapselleen ei tarjoilla ruokaa muutakuin erikseen sovittuna jos esim on meillä yökylässä

Välipalaa saa aina, mutta en ruoki ellei oo sovittu muuta.
Laitan ruokaa töiden jälkeen ja oletus on, että meidän lapset syö myös kotona.
Toki jos sovitaan muuta niin ok.

Pk ikäisen kanssa normikäytäntö menee niin, että kaveri saa myös ruokaa jos olen molemmat pk;sta hakenutkin.
Koululaisen kaverit menee pääsääntöisesti kotiin syömään jos ovat olleet täällä koulun jälkeen.

Jos on kavereita kauempaa ja tiedossa, että ovat kylässä koko päivän, saavat kyllä syödä jos on nälkä. Lähellä asuvat kaverit yleensä menevät ihan automaattisesti syömään kotiin, nuo yläaste ikäiset ainakin, kun asuvat niin lähekkäin tässä kylällä. Kauempaa tulevista kavereista lapset yleensä ilmoittaakin yleensä edeltävänä päivänä, että osaa vähän varata heillekkin ruokaa.

Tiedän kyllä sellaisenkin lapsen, jonka äiti suuttui aina hirveästi jos oli syönyt kylässä. Joskus oma tyttö oli hänen kanssaan kanssa ja kysyin, haluaako lapsi syödä meillä. Tyttäreltä sitten kuulin kuinka tämän kaverin äiti oli valittanut / huutanut lapselle ja kieltänyt syömästä kylässä.

No, meillä lasten kaverit yleensä koko viikon. Ois se aikamoista jättää koko viikon antamatta niille ruokaa. Nytki on isommalal kaveri kylässä joka on liki 180cm ja painaa varmaan lähemmäs 150kg. Vois olla kova nälkä ku menee lauantaina kotiin jos ei koko viikkona ruokaa sais :D

Yhteistyössä