Ruokaohjetta kaipailisin, pinaatti ja feta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Niin haluaisin tehdä joko piiraan tai pasteijoita joissa olis pinaattia ja fetaa... mutten löydä mitään ohjetta mistään ja mun luovuus kokkailussa on on melko olematonta.... joten rakkaat sisaret, olkaa kilttejä ja auttakaa jos teiltä löytyis joku mukava, maustuva ja helppo ohje! :p

Kiitän oikein kovasti! =)

Mä vaan "teen", joten en oikein osaa auttaa nyt heti. Viikolla tuli muuten siinä lastenohjelmassa Keittiö(?) just piinaatti&feta-piirakoiden/pastejoiden tekoa.
Meidän 4v katto sitä ja pyyti että tehtäs sellasia. Siitä sen nyt muistin. Jos niillä on kotisivu ja ohjeet vaikka.

Mä teen niin että valmiiseen piirakkapohjaan päälle (pakaste) pinaattia ja reilusti fetaa ja purkillinen sitä creme bonjour? valkosipuli ja yrttijuttua =) Joskus laitan yhden munan mutta mulla se on pysynyt kasassa ilmankin. Ja juustoraastetta päälle :p

Mä teen yleensä niin että ostan valmista lehtitaikinaa josta teen pinaattifeta-pastejoita, sisään: sipuli, pinaatti ja valkosipuli kuullotetaan pannulla, lisätään joukkoon hienonnettu feta. Kun seos jäähtynyt lisätään yksi muna ( ei ole pakko ). Mausteeksi muskottia, paprika- tai chilimaustetta. Suolaa maun mukaan. Pastejat voidellaan munalla. Hyvää ja helppoa/nopeeta :)

Valmis taikina suolaiselle laitetaan piirakkavuokaan. Päälle esim.fetaa, sipulia, pinaattia ryöpättynä ja kermaviili-muna-mausteseos ja uuniin.Jos tykkää, oliivit ja paprika sopivat hyin sekaan.

Yhteistyössä